X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין לישראל מה לחשוש מזרימה בתלם האמריקני תוך התאמות קלות, התהליך הזה לא מעמיד בסכנה את קיומה של מדינת ישראל ואת זהותה כמדינה יהודית, אבל הוא כן מעמיד בסכנה קיומית את החזון הפלשתיני של השבת הגלגל אחורה
▪  ▪  ▪

ארבע פעמים ויתרו הפלשתינים על מדינה משלהם בהישג יד:
פעם ראשונה בוועידת לונדון ב-1938 כאשר דחו על הסף הקמת מדינה יהודית על כ-20% משטח המנדט הבריטי ממערב לירדן ומדינה ערבית על שאר השטח. פעם שנייה ויתרו הפלשתינים על מדינה משלהם כשדחו את תוכנית החלוקה ב-1947 המעניקה לערביי פלשתין 47% משטחי הגדה המערבית. בפעם השלישית ויתרו הפלשתינים על מדינה משלהם בקיץ 2000 מפני הדרישה הישראלית שההסכם יכלול סעיף של סוף הסכסוך. בפעם הרביעית דחה אבו מאזן, על הסף, את הצעת השלום של אולמרט, מראשית 2009, שלפי דברי אבו מאזן עצמו לוושינגטון פוסט, מ-29.5.09 כללה 97% משטחי הגדה, הכרה עקרונית בזכות השיבה, קליטת כמה אלפי פליטים, חילופי שטחים ומעבר בטוח לעזה. אם נוסיף לנתון העובדתי הזה שפע של ציטוטים של מנהיגים ערבים ופלשתינים המודים שהעם הפלשתיני הוא יישות מלאכותית שנועדה לערער את הלגיטימיות של ישראל - כי אז מותר לנו להטיל ספק רב האם הפלשתינים באמת חותרים למדינה לצד ישראל או שהעניין שלהם הוא בתהליך עצמו ובכרסום המתמשך בלגיטימיות של ישראל כמדינת העם היהודי.
היות שראשי אש"ף היום הם כולם מוותיקי תוניס, אין בהם נציגות להנהגה הפנימית שצמחה בשטחים וכולם עשו הון עתק אישי של עשרות מיליוני דולרים מהנצחת התהליך, ספק אם יש להם עניין אישי לכרות את הענף שעליו הם יושבים ושמפרנס אותם ואת מקורביהם כה יפה - "תהליך השלום".
גם ראשי הימין חדורים אמונה, לא רק שארץ ישראל שייכת לעם היהודי אלא גם שפני הפלשתינים אינם לשלום אלא לסילוק היהודים מהארץ הזאת. ברקע יש לזכור שישראל לא סיפחה את שטחי הגדה המערבית, גם לא ממשלות הימין, למעט שטח של כ-100 קמ"ר מרובע סביב ירושלים, ובכך הצהירה ישראל בעצמה ששטחים אלה הם פיקדון לשלום אפשרי עם הערבים.
על אף זאת, הצליחו הפלשתינים למצב את עצמם כיקירי השלום, ואת ממשלת נתניהו כסרבנית שלום. למרות שהלחץ של ממשל אובמה מופנה בעוצמה כלפי ישראל, אפשר להמר בסבירות גבוהה שהוא דווקא מרחיק את השלום מפני שאפשר לסמוך על הפלשתינים שרף הדרישות שלהם יתנפח ביחס ישר לעוצמת הלחץ על ישראל.
לכן, לא ברור מדוע ממשלת ישראל נרתעת מהכרה עקרונית, קבל עם ועדה, שהיא מקבלת את העיקרון של שתי מדינות לשני עמים בדגש על שני עמים, סיפא שהפלשתינים מקפידים להשמיט. ישראל יכולה, בלא חשש, להיות נדיבה בוויתוריה כל עוד תעמוד על מספר עקרונות בסיסיים:
א. העיקרון של שתי מדינות לשני עמים שמשמעותו המעשית שלילה מוחלטת של זכות השיבה בעיקרון ובמעש.
ב. העיקרון של סופיות הסכסוך.
ג. העיקרון של מחוייבות העם הפלשתיני כולו להסכם. כדי שברמה העקרונית ההסכם לא יהיה מקדמה ראשונית למו"מ מתחדש היה וכאשר תתחלף ההנהגה הפלשתינית.
אפשר לסמוך על הפלשתינים שבמצב הזה תתהפך הקערה על פיה. הם יוצגו כמי ש-או אינם חפצים במדינה משלהם לצד ישראל כמדינה יהודית, או שאינם מסוגלים להתחייב בשם העם הפלשתיני כולו או אפילו מקצתו. ממשלת ישראל לא תיפגע אם תסכים לנהל מו"מ על בסיס זה ותוך התחייבות שבמסגרת הסדר יושארו גושי ההתיישבות בידי ישראל תמורת חילופי שטחים לפלשתינים. התחייבות כזו יכולה להביא להסכמה אמריקנית להמשך הבנייה בגושי ההתיישבות.
למרות שהלחץ מופנה כלפי ישראל להכיר בעיקרון של שתי מדינות לשני עמים, המחיר התיאורטי הכבד שישראל מתבקשת לשלם בהסדר הרעיוני ולמרות שהפלשתינים עומדים מהצד וקוטפים שפע של פירות מהמדיניות החדשה של אובמה - יש לזכור שהאיום האסטרטגי הוא דווקא על הצד הפלשתיני. החזון של שלום סופי עם ישראל, בשם כל העם הפלשתיני, המשאיר את ישראל כמדינה יהודית בגבולותיה, אפילו הם כמעט העתק של גבולות 67', הוא בעצם הכישלון הסופי של המאבק הפלשתיני עד כה ואת סבלם המונצח בכוונת מכוון של הפליטים הפלשתינים באשר הם לסבל שווא.
אין לישראל מה לחשוש מזרימה בתלם האמריקני תוך התאמות קלות, התהליך הזה לא מעמיד בסכנה את קיומה של מדינת ישראל ואת זהותה כמדינה יהודית, אבל הוא כן מעמיד בסכנה קיומית את החזון הפלשתיני של השבת הגלגל אחורה. אפשר להמר, מההיסטוריה הקצרה שלהם, שלבסוף דווקא הפלשתינים יהיו "אויבי השלום". אם יתברר שטעינו ואכן הפלשתינים כן מסוגלים לוותר על זכות השיבה, כן מסוגלים להסכים לסוף הסכסוך, וכן מסוגלים להתאחד מאחורי הסכם שכזה המנציח את ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית, כי אז אכן הגיעו ימות משיח ואשרינו וטוב לנו.

תאריך:  09/06/2009   |   עודכן:  09/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה הפחד?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"הישמר לך(ישראל)פן תכרות ברית
קורן נאוה טבריה  |  10/06/09 05:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
נאומו של ברק אובמה הוא "רב-ערך" במשמעות הכפולה של המונח, הוא ערכי מאוד ויש ערכים שונים שכל אחד יכול לדלות
אסף בן-דור
המתח שבין חירות הפרט לבין ההשתייכות לקולקטיב הוא ציר סרטה של שושי גרינפלד "הבן הסורר". התשובה ברורה לה: לשבור את הקונפורמיזם ולהתריס כלפי הסמכות
יואב גלבר
על מדינת ישראל להכריז שמנהיגי חמאס וקרוביהם ערֵבים בחייהם לחייו ולשלומו של גלעד שליט, ושהתעריף לחילופי שבויים חיים הוא אחד כנגד אחד ולא יותר
עו"ד משה גולדבלט
מה דעת בית המשפט העליון כיום על הכלל לפיו אין לבחור שופטים בזמן כהונתה של ממשל מעבר?
אורן פרסיקו
מדוע שילה דה-בר, העורך הראשי של ידיעות אחרונות, טעה כשכתב לקוראת מוטרדת כי "'ידיעות אחרונות' אינו עיתון צהוב"
רשימות נוספות
הסכם שלום בתוך שנתיים  /  איציק וולף
"מצפה לשמוע את הנאום"  /  עידן יוסף
מיטשל: אובמה רוצה מו"מ ישראלי-פלשתיני מייד  /  איציק וולף
הסכם הקבע, ותודעת היום שאחרי  /  אלי משולם
מושל בא ומושל הולך  /  דודו אלהרר
מלך הרייטינג  /  דמיטרי רייזמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il