X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במכתב לאיגוד הארצי של עיתונאי ישראל - במהלך השבוע - הודיעה הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים כי היא מבטלת את חברותם של הישראלים בה לכאורה, ברקע, נושאים של מחלוקת באשר להיקף הכספי של דמי חבר שנתיים בפועל - תוצאה של קו אנטי ישראלי שהלך והחריף
▪  ▪  ▪
איגוד דו פרצופי - מתקרב למדינות ערב, מרחיק את ישראל, והכל בשם השמירה על "חופש העיתונות" [צילום: AP]
ארחתי לאחרונה עיתונאי יווני בביתי. הוא עשה סרט דוקומנטרי על ישראל. חשתי שאני הולך נגד הזרם בדברים שאמרתי למצלמה. שהתמליל שלי לא מתאים לו. ובכל זאת התנחמתי בכך שלפחות - היה דיאלוג מושקע. שהאיש יצא מכאן עם פתיחות שלא הייתה בו קודם לזוית הישראלית. אלא שאיש ביטחון בנתב"ג ביקש ממנו לפתוח את מכסה המחשב הנייד שלו לפני עליה למטוס. פרץ שם דין ודברים. שיחת הטלפון שקיבלתי ממנו אחרי חצות הייתה נרגשת. נוטפת איבה לישראל. כל מה שהוא חושב על המדינה הזאת פרץ ועלה אל פני השטח – ואלה לא היו שבחים.

הפדרציה מייצגת 600,000 מועסקים בכלי תקשורת ב-100 מדינות - ומושבה בבריסל. בכיריה לא חסכו ביקורת מירושלים. כך בין היתר - משלחת בדיקה של הפדרציה שהגיעה לאזור במהלך "עופרת יצוקה" והצליחה לחבר דוח שבו הואשמה ישראל בירי שיטתי מכוון לעבר עיתונאים - אך מבלי שחברי המשלחת טרחו לשוחח ולו גם עם ישראלי אחד. לא נציגי ממשל - גם לא עיתונאים ישראלים החברים בשורותיה שלה.
התחושה הייתה שהמשלחת לא חפצה במסרים שיקלקלו לה את התחקיר שמסקנותיו נקראות כמסקנות שנכתבו לפני שחבריה עלו למטוס.
כך - אי הזמנת ישראלים לפורומים בינלאומיים של הפדרציה שהתקיימו לאחרונה באוסלו, ורנה ובריסל. גם בלי לצאת ל"קונבנשיינס" אפשר היה לחוש כי מזג האויר בפדרציה הופך בקיץ הזה ממעונן לגשום ומגשום לסופת ברד - אנטי ישראלית.
לעומת זאת - מרחיבה הפדרציה בראשות המזכיר הכללי איידן ווייט את פעילותה בעולם הערבי תוך ניסיון להביא לשם את בשורת האתיקה העיתונאית וחופש העיתונות. פעילותה של הפדרציה להנחלת ערכי עיתונות חופשית בעירק או קטר ותימן נתפשת באיגודים המקצועיים בירושלים ובתל אביב בעין יפה - אלא שלא בהכרח כצעד המחייב העמדת ישראל בפינה.
יותר מכך ולא פחות חשוב - אגודת העיתונאים בירושלים ואגודת העיתונאים בתל אביב ניסו למצוא דרכים לדיאלוג גם בארועים שבהם הפכו הישראלים לשק חבטות של המארחים האירופים. בירושלים ארחנו לאחרונה משלחת של הפדרציה והצענו פעם אחר פעם להקים מעין מועדון עיתונות משותף ישראלי-פלשתיני שיאפשר דיאלוג ישיר בין עיתונאים.
אמרנו כי אין כמפגש פנים אל פנים כדי לסייע בסילוק הדמוניזציה של האחר ולחינוך עיתונאים צעירים לתרבות של דו-קיום ללא שמץ של פטרונות. הצענו הקמת קו אדום לסיוע לעיתונאים ישראלים הנמצאים במצוקה בשטחים או כתבים פלשתינים שנעצרו או נחסמו בדרכם לסיקור.
אך הפדרציה הייתה עסוקה מאד בבניית מסילות לאיגודי העיתונאים בעולם הערבי - ומיהרה לספק הוכחות למי שהיה צריך לקבלן - שאין ליבה עם הישראלים.
ארחתי לאחרונה עיתונאי יווני בביתי. הוא עשה סרט דוקומנטרי על ישראל. חשתי שאני הולך נגד הזרם בדברים שאמרתי למצלמה. שהתמליל שלי לא מתאים לו. ובכל זאת התנחמתי בכך שלפחות - היה דיאלוג מושקע. שהאיש יצא מכאן עם פתיחות שלא הייתה בו קודם לזוית הישראלית.
אלא שאיש ביטחון בנתב"ג ביקש ממנו לפתוח את מכסה המחשב הנייד שלו לפני עליה למטוס. פרץ שם דין ודברים. שיחת הטלפון שקיבלתי ממנו אחרי חצות הייתה נרגשת. נוטפת איבה לישראל. כל מה שהוא חושב על המדינה הזאת פרץ ועלה אל פני השטח - ואלה לא היו שבחים.
יש מידה רבה של אירוניה בסיפור העיתונאי הבינלאומי הזה. להיות בכנס של איגודים בברלין ולראות שם שהיחידים שאיכפת להם שנרגיש רצויים הם בעיקר המארחים הגרמנים. לחוש פנים אל פנים עד כמה ידידי העבר - הסקנדינבים - חפים משמץ של אהדה לישראל.
להיות נציגים של עיתונות ישראלית שעם כל פגמיה - ויש כאלה - עדיין מסוגלת לבעוט בהון או שלטון - ולהיווכח שדוקא את העיתונות המגלה מידה גדולה של העזה וחופש במרחב המזרח תיכוני דוחקים אט אט החוצה משורות הפדרציה הבינלאומית.
החלטת הנהלת הפדרציה הבינלאומית טעונה אישור של מליאת הארגון שתתכנס בקרוב בספרד. לישראלים זכות לערער על הוצאתם בחוץ אם כי אינני חושב שנתנדב לעמוד שם למשפט חברים.
כפי שהדברים נראים היום וכפי שכתבתי לאיידן ווייט בתפקידי כחבר הוועדה לקשרי חוץ של האגודה הירושלמית - אנו מצרים מאד על החלטת הפדרציה ומקווים שתימצא דרך לבטלה - אך ככל הנראה נצטרך לחכות לברק אובמה של האיגוד המקצועי הזה כדי להגיע לדיאלוג פורה.
ואיידן - לא ברק. גם לא אובמה.

תאריך:  10/06/2009   |   עודכן:  11/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תצאו בחוץ - עכשיו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
התרומה של התקשורת הישראלית
אייל.ב  |  11/06/09 09:48
2
בדיוק ההפך: הוצאת עיתונאי
ינאי המלך  |  11/06/09 11:10
3
אחרי ששפכתם את דמנו שופכים את
דמכם   |  11/06/09 17:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיר קוליק
הגם שכולם ציפו כי מחנה ה-8 במרס ינצח, המחנה המתון והשפוי - מחנה ה-14 במרס ניצח    התנהלות החיזבללה ביולי 2006 ובמאי 2008 תרמה לסלידת הציבור מזרם זה    אולם נסרללה לא מתייאש    הדמוגרפיה והנשק האירני יעשו את שלהם....
גורי גרוסמן
מי אם לא אתה החייב להבין לנפשם של בני העם היהודי, מיעוט שהתייסר בגולה במשך דורות, ולאחר השואה הנוראה זכה לצאת מעבדות לחירות, לשוב לארצו, ולחדש את עצמאותו בארץ ישראל
שרה כרמון-רדיד
בעידן השפע שאנו חיים הדילמות יותר ויותר גדולות לגבי תפקידנו כהורים    אנו מנסים לא להחסיר מילדינו דבר, שאולי נחסך מאיתנו כילדים, מנסים לפצות אותם על שעות רבות של פרידה, לרוב כדי להשתיק את מצפוננו
דימיטרי רייזמן
האם ציבור דתי-לאומי, אשר רובצת עליו חובת האחריות לשמש גשר בתהליך זה, שוב ימצא את עצמו לא מוכן ועלול שוב "לאחר את הרכבת"?
רחל אהרנפלד
נראה כי "האנשים החדשים" שבהם מתגאה נציג הצבא האמריקני באזורנו, בדברו על 1,500 החיילים הפלשתינים שארה"ב אימנה לאחרונה, יצטרפו לאלפי הפלשתינים שכבר זכו לתמיכתה הצבאית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il