X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסרט ה"מוזמן" "חסר תקדים", נועד לשפר את תדמיתו של בית המשפט העליון, ולדעתי כל עוד לא נבין מדוע ירדה התדמית, לא נוכל למצוא פתרון לבעיית התדמית
▪  ▪  ▪
דמות בית המשפט העליון מזולזלת. ביניש [צילום: פלאש 90]
"הציבור לא מבין אותנו" - האמנם?
רות פורסטר
גברתי הנשיאה, הציבור מבין היטב והוא אינו אוהב את פסקי הדין הרחמניים של מערכת המשפט, רוב הטענות מתייחסות לערכאות היותר נמוכות. האם יכול להיות שציבור שלם אינו מבין את המערכת?
לרשימה המלאה

בראיון להארץ אומרת כבוד נשיאת בית המשפט העליון בנוגע לסדרה העתידית "חסר תקדים" אשר תעסוק בבית המשפט העליון: "...הציבור לא קורא פסקי דין. שנים אנחנו מטפחים את העניין החינוכי בתיאום עם משרד החינוך. שנים נכנסים תלמידים לאולמות בבתי המשפט, כחלק מאותו חינוך... צורת העבודה של בית המשפט אחרת והשיקולים אחרים מאופן עבודתם של מוסדות שלטוניים אחרים. חשוב להבין את תפקיד בית המשפט בחברה".
אינני יודע כמה אני מייצג את הציבור, אך אני קורא, וככל שאני קורא יותר, לצערי הרב, דמותו של בית המשפט העליון, יורדת בעיניי עוד ועוד, בייחוד פסקי דין של התקופה האחרונה. יודעים אנו את הקשר הבל-יינתק בין אחריות לסמכות, כולנו סוברים כי טוב שתהיה הקבלה בין מישורי האחריות והסמכות שלנו, וזאת בעיקר מהסיבות הבאות:
אם סמכותנו גדולה מאחריותנו, משמעות הדבר שנוכל לפעול בסמכות, אך בחוסר אחריות, ומישהו אחר, האחראי, ייתן את הדין. אם סמכותנו קטנה מאחריותנו, משמעה שהסמכות נמצאת אצל אחר, והאחריות תיפול על כתפנו.
הפרדה בין סמכות לאחריות, שהיא מצד אחד כורח, ומנגד היא רעה חולה, חייבת תהיות תחת בקרה וחייבת להתאים עצמה לאופיו של הארגון ולגילו. תינוק למשל, יש לו מלא סמכויות, הוא קובע מתי הוא אוכל, מתי עושה פיפי, קקי, והאחריות שלו היא אפס בריבוע – וכולנו שלמים עם כך. גם אדם מבוגר עלול למצוא עצמו במצב כזה. לעומת זאת, החייל, משרתה של האומה, אחריות ענק רובצת על כתפיו, וסמכותו בדרך כלל אפס בריבוע. אך אנו, במינהל, במסחר, בתעשיה, צריכים לשאוף להתאמה מיטבית עם סטיות כאלה או אחרות בהתאם לצורך.
הפרופסור יעקב אדיג'ס פרסם בעבר מודל אשר השווה את מהלך חייו של ארגון למהלך חייו של אדם, ומצא הקבלה רבה, ובצדק. והדוגמאות דלעיל רק מחזקות את תורתו.
בשנים של שמגר וברק, בעיקר של ברק, עוצב בית משפט עליון השונה מקודמיו. זה היה גיל ההתבגרות של ילד מופנם ושקט, תלמיד מצטיין, גאוות ההורים והמורים, אשר אט אט הפך לפרחח אמיתי, פרא אדם חסר משמעת. הוא נטל לעצמו יותר ויותר סמכויות, ואת האחריות הוא הטיל על אחרים (רשויות השלטון האחרות, בעיקר). הוא לא הידרדר לסמים, הוא לא הידרדר לפשע, אבל הוא סובב את כולם על האצבע הקטנה, הוא היה חכם מכולם, חתיך מכולם, חלומן הרטוב של כל הבנות בכיתה, גידל שיער פרא, והתמסטל משירים של הביטלס עם גיטרה, בצבא הוא הלך ל-269, ועשה שם לערבים את כל מה שעשה ליהודים טרם התגייס. בחוכמה, ברגישות, אבל עם תדמית של פרא אדם. לכל פעולה היו לו הסברים, בכל הסבר הוא סתם כל חור, והיה קשה מאוד לתקוף את ההסברים שלו, על אף שידוע היה שאפילו רק בגלל התרגיל יכול היה להציג תזה הפוכה לחלוטין, וגם אותה היה סותם מכל הכיוונים.
הייתה לו תורת עולם מאוד מגובשת, כבר מגיל צעיר מאוד, הוא הכין את התשתית לביטון של יסודות תורתו, הוא הבין שכנער, מבלי שאף אחד מרגיש מאוים ממנו, הוא יכול להכין את התשתית כך שבבגרותו, הוא יהיה מלא סמכויות, ללא שמץ של אחריות, וכאשר הוא הגיע לשלב המימוש, בגיל 33, זה היה כבר מאוחר, החברה הייתה רדומה, והוא הפך לשליטה האחד והיחיד, מבלי שאפשר היה לגעת בו, "פול" סמכות אפס אחריות.
מתחת לכאלה אנשים, נוצר בדרך-כלל ואקום, הם לא משאירים אויר לאיש מלבדם, בפועל הם מקיפים עצמם באנשים חסרי יוזמה ומעוף, כי אחרת המעוף ייתקל במעוף, וזה לא נעים – בכלל לא נעים. אבל יום בא, וגיל הפנסיה מגיע, הראש הצעיר הולך, והואקום מחליף אותו. ואז עולים וצפים כל מחדלי העבר.
ואקום, כותב החלטות לא מנומקות, ואקום כותב החלטות שגויות, ואקום כותב החלטות אשר החורים בהן גדולים הרבה יותר מהדגים שנועדו לתפוס, ואקום טועה בגדול כאשר הוא אומר הן, וטועה גם כאשר אומר לאו, ואם אינו טועה אז הרי הוא נתפס כטועה, ולא יעזרו סרטים ומצגות, כי ואקום נשאר ואקום. אז קבלו עצה מידיד, קודם תמלאו תוכן, ואחרי זה תתעסקו בתדמית.

תאריך:  07/07/2009   |   עודכן:  07/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צפורה בראבי
אין צורך ברמת שיחה גבוהה או במידע חשוב. די ששמים תמונות, כותבים משהו כמו: "בוקר טוב" או "איזה יום גרוע היה לי" או משהו פוליטי קצר כמו: "נמאס מ.." ואולי תהיה שיחה. לא משהו עמוק. מלים מקוטעות וקצרות כיאה לדור האינסטנט
אפרי הלפרין
אהוד אולמרט לא נראה טוב, ואצלו זה לא רק סוכר ולחץ דם    ובני ישראל אנו, רחמנים בני רחמנים, ורק אם יש שמץ של חשש שאולמרט חולה, בואו נניח לו לכמה חודשים    הוא מרוחק כיום ממוקדי הכוח ויכולתו לשבש את החקירה מאד מוגבלת - אין כל חובה לצאת כל יום עם כותרת אחרת בעניינו
יוסף אורן
טענת הנישול של הערבים מאדמתם, שהעלה ס. יזהר ב"חרבת חזעה" שלו, התקבלה בכל תוקפה המופרך על-ידי סופרים כמו א.ב. יהושע ("מול היערות"), מאיר שלו ("עשו") ואלון חילו ("אחוזת דג'אני")
גיא רוה
הגם שהזמנים השתנו, וכיום החברה רואה באב שותף שווה לגידול ילדיו, בשולי הטקסט של השיח המשפטי ניתן להבחין בקיבעון בגישה הקודמת
ד"ר יובל ברנשדטטר
האם רוצחי דנה בנט, דני כץ, דפנה כרמון,או חנית קיקוס הם חפים מפשע אשר "נתפר" להם תיק? ואולי הם פועלים בשם אידיאולוגיה אשר אינה רואה בקורבנותיהם בני-אדם, אלא תת אדם? והאם הכללים המחמירים של טרם הרשעה יפים למי שמחזיקים באידיאולוגית רצח לשם רצח יהודים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il