X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מזה זמן רב מדי לא חוו ירושלמים תחושה של מאבק חילוני המצליח להעניק תחושה של אופטימיות מעודד לראות כי את מקומה של תחושת "התבוסתנות" החילונית שאפיינה מאבקים רבים מדי בירושלים, החליפה התחושה כי יש סיכוי לחיים שפויים בעיר הזו
▪  ▪  ▪
יש צעירים בירושלים [צילום: פלאש 90]

"התעוררות" היא תנועה של צעירים בשנות העשרים המוקדמות לחייהם, שהחליטו לפני שנה וחצי לערך להתחיל לפעול ולהילחם בעיר שהספדים רבים כבר נכתבו עליה - ירושלים.
בבחירות שהתקיימו בנובמבר 2008 לעיריית ירושלים, תנועת "התעוררות" צירפה לשורותיה קבוצה הנקראת "ירושלמים", ויחד הקימו את רשימת "התעוררות ירושלמים". הצביעו לה כ-17 אלף איש, השקולים לשני מושבים בעירייה: חבר המועצה עופר ברקוביץ' מחזיק בתיק הנוער ומ"מ תיק התרבות, ורחל עזריה מחזיקה בתיק החברה והמינהלים הקהילתיים.
בתנועה חברים כיום עשרות צעירים ומספר "צעירים בנפשם", הפועלים בהתנדבות ובמסירות. התנועה מהווה כיום את הכוח החילוני/פלורליסטי המוביל בירושלים, ומקדמת פעילויות חברתיות ותרבותיות לצד הפעילות בעירייה. די לציין את המאבק המוצלח לפתיחת חניוני ספרא וקרתא בשבת, ולהיווכח שתנועת "התעוררות" היא שהובילה את התארגנות "פורום הארגונים" ושימשה ככוח המניע של הציבור "השפוי" בעיר.
כמי שחווה לא מעט מאבקי שבת בירושלים כנער - כמה מיוחד היה להרגיש תחושת ניצחון באירועי השבת סביב פתיחת החניון. מזה זמן רב מדי לא חוו ירושלמים תחושה של מאבק חילוני המצליח להעניק תחושה של אופטימיות. מעודד לראות כי את מקומה של תחושת "התבוסתנות" החילונית שאפיינה מאבקים רבים מדי בירושלים, החליפה התחושה כי יש סיכוי לחיים שפויים בעיר הזו.
ראשית דרכה של תנועת "התעוררות" הייתה לקראת סוף כהונתו של ראש העיר הקודם, החרדי, אורי לופליאנסקי. בימים ההם כל עסקן חרדי היה מלך, המענה לציבור הרחב בירושלים נתקל באטימות של הרשויות ובשיח ציבורי שלילי על העיר ובעיותיה. ההרגשה הייתה שכביש ירושלים-ת"א עמוס רק בכיוון אחד.
המצוקה הגדולה והעתיד השחור שנראה לעין, הולידו את ההכרה בצורך הדחוף בשינוי. אך לא רק בשינוי דמות העומד בראש העיר, אלא גם ביצירת מנהיגות וכוח חילוני חדש, רענן ואופטימי, אשר לא שבע מרורים ממאבקים, ומאמין שעוד קיים סיכוי לעיר ירושלים.
התנועה שמה לה למטרה לפעול כדי להחזיר (ובמקביל להשאיר) את צעירי ירושלים, על מגוון גילאיהם - התיכונים ומקימי המשפחות חדשות, לדאוג לצרכיהם, ולפעול להפיכת ירושלים למקום שבו צעירים רוצים, יכולים, ואוהבים לחיות.
התנועה חרתה על דגלה ערכים של לקיחת אחריות ומעורבות חברתית, בבחינת צעירים המוכנים לפעול למען הכלל ורואים חשיבות בהשפעה על המדינה והעיר שבה הם חיים - הפסקת תרבות הפאסיביות המקטרת, והפיכתה לאקטיביות. כך גם באמונה בשלטון נקי כפיים, בשלטון החוק כערך, ובפלורליזם בין מגוון הקבוצות החיות בעיר.
סוגיות רבות בעייתיות ומאתגרות קיימות בירושלים, ואנו מבינים כי דאגה לצעירי העיר אינה משרתת אך ורק את הגילאים האלו, וכי דאגה והתמקדות בציבור הצעיר היא הבסיס לפעולה - אך אינה חזות הכל. עיר משמעותית היא מקום שבו צעירים מהווים כוח יוצר בתחומי התרבות, האומנות ושוק העבודה, עוזרים בשיווקה ובמיתוגה, ותורמים ומקדמים את כלל התושבים החיים בה. בנוסף, צעירים הלוקחים אחריות ופועלים, אם במישור הפוליטי ואם במישורים אחרים - מהווים דוגמה ומופת לציבור הרחב, ובפרט לדור הצעיר, לחיי אזרחות טובים יותר.
תנועת התעוררות מורכבת ממגוון של אנשים בעלי דעות שמאליות וימניות, מחילוניים לרוב ואף מדתיים לאומיים. התנועה אינה מזוהה באופן מובהק עם הכוחות והמפלגות הפועלות במישור הלאומי. התעוררות היא תנועה ירושלמית הבאה לקדם את העיר ירושלים ואת תושביה בלבד, ומאמינה כי ימיה הגדולים של העיר עוד לפניה.

למאמר במקור
עדו נחום הוא יליד ירושלים, בן 26, בעל תואר ראשון במשפטים ומכהן בוועד המנהל של תנועת "התעוררות בירושלים".
תאריך:  17/07/2009   |   עודכן:  17/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעוררות צעירים בירושלים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עד עכשו הכל שטויות
שעשועים להמונים?  |  17/07/09 16:00
2
היתעוררו והצליחו ! ל"ת
לתנועה הצעירה.  |  18/07/09 00:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידידיה ארגמן
ברזיליה, בירת ברזיל, היא תזכורת שיש גבול למה שהקידמה והטכנולוגיה יכולות לעשות    מסתבר שאנחנו עדיין לא יכולים לייצר עיר מושלמת מאפס    מסתבר שאנחנו עדיין לא יכולים לעצור את הזמן
יוסי עבדי
אנשי "שוברים שתיקה" המוצגים כ"ארגון חיילים משוחררים" אינם אלא חברה פרטית בע"מ הכוללת 7 בעלי מניות ושני דירקטורים
אברהם (פריצי) פריד
תפילה ירושלמית    התחליפים    פסטיבל רחוב    קליטה אתיופית    רכבת לערבה    שתיקה בע"מ    אייפון עליך
טובה ספרא
תקופה חדשה הגיעה, בה הבדלים, ניגודים וחילוקי דעות נפתרים - אולי עוד יש לנו תקוה...    ליקוי חמה יביא עמו חדשות מפתיעות ואירועים לא-צפויים מהעולם    כלכלה ושווקים: צפוי שינוי מגמה    תחזית לשבוע 23.7.09-17.7.09
נרי אבנרי
לא ערכים מניעים את "שוברים שתיקה", אלא שנאה עצמית ועליבות. האופנהיימרים מעוררים אנטגוניזם בקרב יהודים שאוהבים את עמם ומדינתם. התוצאה העתידית: פחות פתקי שמאל בקלפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il