X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במשדר נגד האלימות, הובא כמרואיין נגד האלימות פרופ' זאב שטרנהל, תומך ותיק באלימות ערבית נגד יהודים
▪  ▪  ▪
קול ישראל נגד עם ישראל
פרופ' זאב שטרנהל. מליץ-יושר לאלימות [צילום: משרד החינוך]

העובדה שבהתנחלויות יש גם נשים וילדים - אינה משנה מאומה לפרופסור הלא-אלים הזה. נראה כי לפגיעה ואפילו להרג בגברים יהודיים, הוא אינו טורח להקדיש מחשבה נוספת

אתמול (30.8.09) הקדיש גל ב' של "קול ישראל" את שידוריו למאבק באלימות. בשעת צהריים ישבה מאחורי המיקרופון השדרית אסתי פרז, וראיינה אחדים מקורבנות האלימות. בין המרואיינים היו אימהות של נרצחות, ולא היו מתאימות מהן למשדר שכזה.
ואז הועלה לשידור הפרופסור זאב שטרנהל. הוא החל לדבר נגד האלימות הגואה אצלנו, אך חיש-מהר עבר לביטוי השקפותיו הפוליטיות, ודיבר נגד שנואי נפשו: החרדים והמתנחלים. שלטון החוק, וההקפדה על הסדר הדמוקרטי, היו שני האורים והתומים בדבריו. באיזו חריפות יצא נגד האלימים למיניהם, ובאיזו יד קשה קרא לנהוג בכל מפירי הסדר. בעיקר החרדים והמתנחלים, כמובן, שלהם הוקדשו עיקרי דבריו.
לפני כשנה הניח מישהו מטען חבלה קטן בפתח ביתו של הפרופסור, שנפצע פציעה קלה, ובכך הפך לקורבן מפורסם של מעשה אלימות ולאורח הכבוד של גל ב'. ומי כפרופסור שטרנהל ראוי יותר לדבר נגד האלימות ב"קול ישראל", מה גם שהוא חתן פרס ישראל לחקר מדע המדינה. דבריו במשדר זה הבהירו, מהי דמות המדינה היהודית ששטרנהל רואה בחזונו.
הבאתו של הפרופסור שטרנהל, לבטא את דעתו דווקא בנושא האלימות, כמוה כהבאתו של אוסמה בן-לאדן להביע דעתו במשדר נגד הטרור, או להביא את נסראללה כמרואיין בנושא אהבת ישראל. לא ייתכן שהתחקירנים של קול ישראל לא ידעו - ואם לא ידעו יש להדיחם מיד בשל חוסר מקצועיות מינימלית - כי לשטרנהל יש מוניטין בתחום זה, לא כלוחם נגד האלימות אלא דווקא כמליץ-יושר בעדה וכשונא מתנחלים (וגם חרדים) מדופלם (כדי להביא גאולה לעולם, אציין כי את המובאות להלן ליקט הפיסיקאי נחום שחף):
"אי-אפשר לעצור את הפאשיזם בנימוקים רציונאליים. את זה עוצרים רק בכוח, וכאשר קיימת נכונות להסתכן במלחמת אזרחים בעופרה או באלון מורה. רק מי שיהיה מוכן לעלות על עופרה עם טנקים, יוכל לבלום את הסף הפשיסטי המאיים להטביע את הדמוקרטיה הישראלית" (העיתון "דבר", אפריל 1988).
ועוד: "אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו הייתה בפלשתינים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות, לא פוגעים בנשים ובילדים ונמנעים מירי על גילה, על נחל עוז ועל שדרות. כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצידו המערבי של הקו הירוק" (הארץ, 11.5.2001).
במילים אחרות, אלימות של "פלשתינים" נגד גילה, נחל עוז ושדרות היא פסולה בתכלית, מה גם שביישובים אלה יש נשים וילדים. אבל ירי ואלימות קשה ואף קטלנית אחרת, נגד ישובים יהודיים ביש"ע (אז היו עדיין ישובי חבל קטיף ז"ל), הם עניין לגיטימי ואף רצוי, שכן בכך תוסר האלימות מעל גילה, נחל עוז ושדרות, והמתנחלים הנבלים יקבלו את המגיע להם. אילו רק היה לערבים השכל לנקוט אלימות נגדם, כהמלצתו החמה של שטרנהל.
העובדה שבעפרה ובבית-אל, בפסגות ובקדומים, באפרת ובקרני שומרון, ובכל שאר ההתנחלויות, יש גם נשים וילדים - הרי, כידוע, שנואי נפשו אלה מתרבים בדרך כלשהי, ונשים הן כורח המציאות למטרה זו - אינה משנה מאומה לפרופסור הלא-אלים הזה. נראה כי לפגיעה ואפילו להרג בגברים יהודיים, הוא אינו טורח להקדיש מחשבה נוספת.
הפרופסור אומנם ממליץ שהערבים לא יפגעו בנשים ובילדים, אך כבר שמעתיו מספר על עברו כחייל בצה"ל, וללא ספק הוא יודע כי פיגועים ביישוב יהודי ביש"ע אינם מבחינים בין נשים, גברים וילדים - ואנו, שלא כמו הפרופסור הרחום, איננו מבחינים כלל בין קורבנות של אלימות על-פי גיליהם או על-פי מינם.

פרז הפריזה

לא ייתכן, ממש אי-אפשר להאמין, שתחקירני קול ישראל - ובכלל זה גם אסתי פרז עצמה, שהיא ותיקה בהגשת תשדירי "בחצי היום" - לא ידעו ולא זכרו את ההתנגדות ואת העתירה לבג"צ, שהוגשה למתן פרס ישראל לפרופסור זאב שטרנהל, בשל דברי-בלע אלה שלו.
אך בכך לא תמו נפלאות "קול ישראל", שכן אסתי פרז שאלה את הפרופסור הלא-אלים: אם יש הפגנה של יהודים והפגנה של ערבים, האם המשטרה תנהג באותה מידה נגד שתיהן? במסגרת הדיון באלימות, ראתה המראיינת החסודה צורך לשרבב גם את הגיגיה ואת הגיגי הפרופסור בנושא שאין לו קשר לאלימות: היחס לתושבים הערביים.
אין חשיבות לתשובת הפרופסור לשאלה זו, שכן דעתו ברורה, והחשיבות נודעת דווקא לשאלה. השואלת אסתי פרז יודעת היטב, כי יש הבדל גדול בין הפגנה של יהודים, או הפגנה של ערבים למען עניין שאינו פוליטי, ובין הפגנות של ערבים בנוסח אלו של אוקטובר 2000. באותה עת היה ברור כי מדובר בניסיון להבעיר את המדינה ולחסום את עורקי התחבורה הראשיים שלה, לאות תמיכה ב"אינתיפאדה" השנייה שזה-עתה התעוררה, ובמסגרת אותן "הפגנות" - שלא היו אלא פוגרומים - הוצאו נוסעים ממכוניותיהם, תוך הבחנה בין יהודים לערבים. כאשר הנוסעים היו יהודים, הם הוכו ומכוניותיהם הוצתו או חובלו.
בהבאת שטרנהל להיות המרואיין העיקרי בנושא האלימות, דווקא הוא מכל קורבנות האלימות בישראל, ובמתן במה בלעדית לדעותיו הפוליטיות האולטרה שמאלניות במסגרת המשדר בנושא זה, עשה "קול ישראל" מעשה נבלה.
וזהו הרדיו הממלכתי הציבורי שלנו!

תאריך:  31/08/2009   |   עודכן:  31/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אסתי פרז  זאב שטרנהל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נבזות "קול ישראל"
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
לא נבזות ולא נעלים - הכל מכור
מאיר דרום  |  31/08/09 09:37
2
אוי לנו מפרופסורים שכמותו
ארץהישראלית  |  31/08/09 10:23
3
להעמיד לדן את שטרנהל על הסתה ל"ת
נגד יהודים  |  31/08/09 10:29
4
עוד "סוטה" המקרין "פסיכיות"-
הרשלה  |  31/08/09 10:31
5
זה לא רדיו ממלכתי
דר יובל  |  31/08/09 10:38
6
ראוי להזכיר את ג'אן בכור שנרצח
נחום שחף  |  31/08/09 10:54
 
- צודק בהחלט
משה, עורך-דין  |  31/08/09 11:13
7
שונאי ציון שולטים בתקשורת
שי אלידע  |  31/08/09 11:36
8
שטרנהל הוא ניצול שואה, וחבל ל"ת
שם בדיקטטורה?  |  31/08/09 11:41
 
- אתה צודק. ל"ת
חבל מאד..שניצל.  |  31/08/09 18:35
9
מאמר חשוב מאד
ציוני  |  31/08/09 11:45
10
מוניפולציה תקשורתית זה המקצוע ל"ת
ישראלי אחד  |  31/08/09 12:40
11
יהודים יקרים מהפיכה אלימה
ותלית הבוגדים   |  31/08/09 15:44
12
את גם מכוערת וגם סמולצ'יקית ..
אסתי פרז-עופי,!!  |  31/08/09 18:41
13
כתבי מר"צ מכדררים לעצמם ועונים ל"ת
מאמר נכון  |  31/08/09 18:56
14
שטרנהיילרים=אופנהימרים=גדעוןלו
בוגדים=מסיתים!!!  |  31/08/09 19:17
15
תראו אנשים,אל לכם להתרעם
איש כ"ך בהווה  |  31/08/09 22:33
16
פרז מצוינת והגונה
דורון א.  |  31/08/09 23:25
17
עדויות של יהודים נפגעי מהומות
רונה בת ישראל  |  1/09/09 00:19
18
לא שכחנו ששטרנהל הכלב המליץ
לטינופות את מי  |  1/09/09 12:43
19
ימין הקיצוני יכול להמשיך לנבוח
פסק זמן  |  1/09/09 14:30
 
- אתם השמאלנים שטינקרים משת"פים ל"ת
yrevac  |  1/09/09 15:37
20
כל המוסיף - גורע
שוש123  |  20/10/09 06:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נני בלס
עריכת דין קהילתית ראויה, פירושה להשתחרר מפרדיגמות משפטיות "רגילות" ולהאזין לקהילה שלה מתימרים לסייע משפטית    יומן מסע פמיניסטי בקהילה הדרוזית
שולמית קיסרי
השופט לשעבר דן כהן ילמד אותנו לאחר שיוסגר לארץ, איך מקבלים החלטות עסקיות בעזרת שוחד ואיך עושים המקורבים לצלחת עוד כסף בנוסף למשכורותיהם האדירות    ים של כסף ושחיתות
עמוס שריג
אז עם כל הכבוד לגברת טייב, בישראל 2009 מעדיף רוב הציבור לשמוע נפיחה שיוצאת מתחת לאגן של אייל גולן מאשר טקסט אנמי היוצא מעל האגן שלה... ובכלל, מה שגולן הספיק לזרוק בתחום המוזיקה טייב עוד לא הספיקה להרים...
אלכס נחומסון
איך אמר קהלת החכם באדם? אין חדש תחת השמש וכי עת לכל חפץ. הדבר החשוב הוא שנדע לשמור על עצמנו, להילחם כשאין מנוס ולדעת להתפשר כשהאופציות האחרות גרועות יותר. שנהיה יותר חכמים ופחות צודקים
דב אבן-זהב
מבחן היישום של חיים מופחתי-אלימות אינו קל ואינו פשוט. זוהי דרך ארוכה ומרתקת של השבת האמון בפוטנציאל החיובי שבנו, של למידה הולכת ונמשכת על אודות עוצמתנו "הרכה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il