X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רבים באקדמיה הישראלית מנצלים את רוממות חופש הביטוי לשיסוי נפשע נגד מדינתם ועמם, בידיעה שממילא לא יינקטו כל צעדי ענישה כלפיהם שר החינוך גיבור על חלשים - בפתח תקוה, אבל אינו מעז לעשות דבר נגד המסיתים באקדמיה
▪  ▪  ▪
דורכים על הדגל [צילום: פלאש 90]
מה לא השתנה מאז ספטמבר 39'
יצחק מאיר
70 שנה אחר אותו ספטמבר דומה כי דבר אחד לא השתנה - האדם. הקידמה לא לקחה אותו למקום ממנו אי-אפשר לצאת למלחמות מטורפות עוד, היא לא דיכאה בו את הקנאות העיוורת ואת המשטמה הנוקמת * אני מפחד
לרשימה המלאה

ביום ג' השבוע, ה-1 בספטמבר, ציין העולם החופשי מלאת 70 שנה בדיוק לפרוץ מלחמת העולם הראשונה – הנוראה שבמלחמות, שהסתיימה בתבוסת התוקפן הנאצי אך גבתה מחיר דמים שלא היה כמותו בהיסטוריה האנושית: חמישים מיליון נפש, ובהם שישה מיליון מאחינו ואחיותינו, בני העם היהודי.
שבעים שנה חלפו מאז יצא השטן הנאצי לכבוש את העולם ולמחות אגב כך את שם ישראל מתחת השמים, וטרם נלמדו לקחי השואה. הלקח הראשון הוא, שאסור לזלזל באיומים של שליטים עריצים שהאידיאולוגיה שלהם היא השמדת עם. הלקח השני הוא שאין ולא יהיה שום מקום תחת השם לעם ישראל, אלא במולדתו. לקח נוסף, ולא אחרון, הוא, שאמירות שיסוי אנטישמיות, שהושמעו בגרמניה "התרבותית" כל-כך, הפכו תחת איצטלה מזויפת של חופש הביטוי, עם שוחר תרבות לכאורה, לכנופיה מאורגנת של רוצחים שטניים, חלאות-אדם, "תרבות אנשים חטאים".
נתמקד הפעם בלקח השלישי, ההסתה האנטישמית. ההיסטוריה לימדה אותנו, שאסור להעלים עין מן השיסוי האנטישמי, הפורח גם היום בעולם, תחת שמות כיסוי אקדמיים: חופש הביטוי, חופש הדיבור, חופש הדעה. מדינות לא מעטות בעולם מנהלות מדיניות אנטישמית במסווה של אנטי-ישראליות, ואקדמיות רבות בעולם הקימו בתוכן קיני צרעות אנטישמיים ופרו פלשתינים.
הבעיה היא שכל אותם שונאי ישראל, שואבים את הרעל הזולג מפיהם, ממקורות ישראלים: התקשורת, הקולנוע, התיאטרון, הספרות, האקדמיה ועוד, שבשורותיהם מצאו מחסה יוצרים שטופי שנאה עצמית ואכולי רגשי נחיתות גלותיים. רובם ממומנים מכספי משלם המיסים, אף שהארס שמפיצים בעולם אוטו-אנטישמים אלה, רחוקים ממנו כרחוק מזרח ממערב.
דמוקרטיה אינה אנרכיה

באוניברסיטת תל אביב המצב אינו שונה. האוניברסיטה השוכנת על חורבות הכפר שייח' מוניס (מה הפלא ש-150 סטודנטים ועובדים באוניברסיטה פנו לנשיאה בדרישה לאזכר עובדה זו במסמכי האוניברסיטה?) נחשבת לנמל הבית של קבוצות וארגונים המגדירים בגלוי ובקול גדול את הקמת מדינת ישראל – אסון. בעיצומם של ימי חגיגות ה-60 למדינת ישראל, הקימו ברחבת השער הראשי של האוניברסיטה אוהל הסברה פלשתיני שמתוכו הושמעה הקריאה לציין את יום ה"נכבה". הכל כמובן בחסות החופש האקדמי ותוך ניצול ציני פושע של הדמוקרטיה הישראלית ושל חופש הביטוי.
גם אוניברסיטת חיפה אינה יוצאת מהכלל. כך למשל ד"ר אילן פפה, שהתפרנס יפה מן החוג למדע המדינה, ואמר בראיון לעיתון אוסטרלי כי יש "לשנות את הגישה (נגד ישראל): דברו על סנקציות, על חרמות. העבירו את המסר כי אי-אפשר לסבול יותר התנהגות כזאת ממדינה הטוענת כי היא חלק מהעולם התרבותי... אני חושב שפיתרון שתי מדינות כבר אינו מעשי. צריך לפעול למימוש זכות השיבה. שביתת רעב של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל... יכולה ליצור אווירה בה תטופל ישראל כדרום אפריקה".
אמירות אלה הובאו כאן כדוגמיות, על קצה המזלג. אבל הן הולכות וגוברות והופכות ל"בון טון" באקדמיה. בחסות חופש אקדמי מופקר, הפכו קמפוסים אוניברסיטאיים למוקד של פעילות אנטי-ישראלית ואנטי-ציונית.
אחד מלקחי מלחמת העולם השנייה הוא, שדמוקרטיה אינה אנרכיה, וחופש הביטוי אינו חופש השיסוי. הדמוקרטיה הישראלית חייבת להתגונן מפני יריבים מבית, המלבים במאמריהם ובמחקריהם השקריים את אש השנאה מבחוץ, פוגעים בחוסנה ובמעמדה הבינלאומי, והופכים לכלי תעמולתי של כזב אינטלקטואלי בשירות האג'נדה של האויב.

פרס ישראל להסתה

אבל אותו גורדון, כמו מפיצי ארס מתועבים אחרים באקדמיה, כבר למדו היטב, שבמדינת ישראל אתה יכול לירוק לבאר שממנה את מתפרנס ולנשוך את כף היד המאכילה אותך, ולא רק שאין שום חשש שתינזק, אלא אף תשפר סיכוייך לקידום בסולם הדרגות והכיבודים. לפעמים אפילו תזכה בפרס ישראל, כאותו פרופ' זאב שטרנהל מהאוניברסיטה העברית שיעץ לפלשתינים להוסיף ולטבוח בנו: "אין ספק בדבר לגיטימיות ההתנגדות המזוינת בשטחים עצמם. אילו הייתה בפלשתינים מעט תבונה, הם היו מרכזים את מאבקם נגד ההתנחלויות, לא פוגעים בנשים ובילדים ונמנעים מירי על גילה, על נחל עוז ועל שדרות. כן היו נמנעים מהנחת מטענים בצדו המערבי של הקו הירוק. בדרך זו היו הפלשתינים משרטטים בעצמם את פרופיל הפתרון שממילא יושג בעתיד".
האיוולת הזו מתרחשת לעין כל – וכולם שותקים. ראשי האוניברסיטאות מסתתרים מאחורי טענת החופש האקדמי השקרי; הסיעות בכנסת אינן ממשות את חובתן לשים קץ, באמצעות חקיקה, להסתה הזו; והממשלה חוששת מלהיכנס לעימות עם הוד מעלתה האקדמיה.
השבוע הוכיח שר החינוך גדעון סער שאם הוא באמת רוצה לחייב בתי ספר אליטיסטיים לקבל תלמידים אתיופיים, הוא יכול, ובעיקר כשעומד לרשותו האקדח היעיל של הפסקת המימון הממשלתי למוסדות אלה. מול האקדח הזה יתקפלו גם העיקשות שבאוניברסיטאות. אבל סער גיבור על חלשים. באקדמיה הוא אינו מעז לטפל. חלילה לו מלפגוע בחופש האקדמי המזויף המגויס להסתה אנטי-ישראלית.
דוגמאות להסתה זו הבאה מבית ומזינה את מכונת התעמולה האנטישמית באקדמיות בעולם, אינן חסרות. כך למשל יצא ראש החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטה העברית, פרופ' יורי פינס, נגד הקמפיין שהביע התנגדות להריסת ביתו של רס"ן רועי קליין ז"ל: "אני מקווה שלא רק ביתו של הרס"ן ייחרב, אלא ההתנחלות כולה, ושהמתנחבלים יפוצו לכל הרוחות". אם כך מדבר אקדמאי ישראלי, מדוע שעמיתיו בבריטניה ובקנדה יהיו פחות בוטים?
או עמיתו פרופ' משה צימרמן מהאוניברסיטה העברית שסיפק דלק ועידוד לאנטישמים כשכינה את ילדי היהודים המתגוררים ביש"ע "היטלריוגנד", ואת המתנגדים להסכמי אוסלו השווה לנאצים.
מישהו באוניברסיטה או מחוצה לה נקט בצעדים כנגד האנשים המתועבים האלה? שום כלום. "פרופסורים גמורים אלה" מוזמנים מפעם לפעם להשמיע הגיגיהם בתחנות הרדיו הציבוריות של מדינת ישראל, כאילו מעולם לא היו שורש פורה ראש ולענה.

שנאתם אמנותם

הפעם נתמקד באקדמיה הישראלית, שבתחומיה מתקיימים מוקדים של שנאה תהומית לעם ישראל ולמדינת ישראל. מוקדים אלה מאוישים אנשי סגל ששנאתם אמנותם. אקדמאים מתועבים שהצטיינותם הבולטת היא בשנאת מדינתם ועמם, והתמחותם במשת"פיות הזויה ובוגדנית עם ארגונים אנטי-ישראלים מסביב לעולם.
קחו למשל את ד"ר ניב גורדון, פעיל שמאל קיצוני ידוע, איש אוניברסיטת באר שבע, שפרסם ב'לוס אנג'לס טיימס' מאמר הקורא להפעלת לחץ חיצוני על ישראל, כולל סנקציות, משיכת השקעות וחרם כלכלי, תרבותי ואקדמי. זהו אותו גורדון, שנזעק בעת מלחמת חומת מגן למוקאטעה ברמאללה כדי לשמש מגן אנושי לראש המרצחים יאסר ערפאת.
האוניברסיטה בבאר שבע פרסמה אומנם הודעת גינוי כלפי הגורדון הזה, אבל האם באמת זה מה שימנע ממנו גם להבא ניצול מעמדו באוניברסיטה להמשך השיסוי?
האם לא ראוי היה, למשל, לסלקו ממשרת ראש המחלקה לפוליטיקה וממשל? להרחיקו מכל ועדות האוניברסיטה? למנוע ממנו ללמד קורסי חובה לסטודנטים מתחילים? לעצור את הזרמת מענקי המחקר וכספי הקרנות למיניהם? להימנע מלממן בכספי ציבור את מסעותיו לחו"ל שבהם הוא מפיץ מן הסתם מסרים אנטי ישראלים ואנטישמיים?
[ראה גם: החרם של רבי גורדון הצדיק]

הכותב הוא עיתונאי.
תאריך:  03/09/2009   |   עודכן:  03/09/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חופש הביטוי אינו חופש השיסוי
תגובות  [ 6 ]מוצגות  [ 6 ] כתוב תגובה 
1
מסיטים הם מטרה נוחה לעבריינים.
מסיק מסקנות ריקות  |  3/09/09 19:16
 
- מסיק, ממש לא הבנתי אותך. ממש. ל"ת
יוסלביץ  |  3/09/09 23:19
2
קצת מבהיר נקודות ... לא ברורות
מסיק מסקנות ריקות  |  3/09/09 23:36
3
עוד קצת הבהרות.
מסיק מסקנות ריקות  |  3/09/09 23:51
4
עוד הבהרה אחרונה שם לסוף ...
מסיק מסקנות ריקות  |  4/09/09 00:01
5
ברור מה יש באוניברסיטאות
הדג רקוב מראשו  |  4/09/09 01:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איתמר לוין
האם היטלר היה מטורף, או שמא יש לחפש את הסיבות למעשיו במחוזות אחרים?    ומה הם הלקחים מן המלחמה והשואה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il