X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד לדוח גולדסטון המגוחך, מבצע "עופרת יצוקה" היה מוצדק על ישראל לומר בקול רם וברור: היה וחמאס יחליט לשבור את הכלים מחדש, עזה תהפוך למלכודת אש ומה שהיה ב"עופרת יצוקה" ייחשב כאין וכאפס למה שיהיה
▪  ▪  ▪
צדקנות מוסלמית מזעזעת [צילום: AP]
ציון העובדה שהשופט גולדסטון הוא מבכירי המומחים למשפט בינלאומי ממש מיותר. מי בכלל קבע מהו המוסר "המתאים" לעתות מלחמה ולעתות שלום? מיהו הפטרון של המוסר בעולם הציני הזה?

ד"ר צ'לו רוזנברג
מי אמר שאין שר חוץ לישראל?

ישראל וחמאס - שוויון בפני החוק
ד"ר יובל ברנדשטטר
בכל רע יש טוב - אם גולדסטון וחבריו לאו"ם האנטישמי מציבים את החמאס ואת ישראל באותה שורה, הרי שיש להתייחס אל החמאס כמדינה לכל דבר ועניין, ולהגדיר את גבולותיו כפי שהם כיום * אם החמאס הוא מדינה, הוא מרוקן מתוכן את תביעתם של ערביי לב הארץ למדינה נוספת, והישות הפלשתינית בעזה שיש לה מדינה, דגל, צבא, דוברים, טריטוריה מוגדרת וגבולות מוכרים - היא המדינה הפלשתינית
לרשימה המלאה

פרשת דוח גולדסטון, המאשים את ישראל בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות, היא הוכחה לאוזלת היד של משרד החוץ והעומד בראשו. ועדת גולדסטון לא החלה את עבודתה בתקופת ממשלת נתניהו, ולכאורה הממשלה הנוכחית אינה אחראית ישירות לתוצאות העגומות. יחד עם זאת, למעלה מחצי שנה הממשלה הנוכחית מכהנת ושר החוץ שלה, יחד עם כל אנשי משרדו, אמורים היו לדעת היטב מה תהיינה התוצאות של ועדת החקירה של גולדסטון. ראוי היה גם להתכונן ליום הפרסום בצורה טובה. לצערנו הרב, מתברר שתרבות "כיבוי השריפות" נטועה היטב גם במשרד החוץ. שר החוץ נמצא מחוץ לתמונה האמיתית של הדיפלומטיה משום החרם שהטילו עליו בארה"ב ובאירופה, וודאי במדינות ערב.
ישראל לא תצליח להסביר את עמדתה ומעשיה על-ידי ניסיון להדוף את האשמות שהוטלו עליה בדוח באמצעות "הוכחות" משפטיות" או ראויות. היא חייבת לומר את האמת, תהיה כואבת ככל שתהיה: מלחמה ומוסר אינם הולכים יחד כפי שפורנוגרפיה וצניעות או התחסדות אינן מסוגלות לדור בכפיפה אחת.
ההמצאה האולטימטיבית של מה שמכונה משפט בינלאומי, בו נכללים חוקים המסדירים, לכאורה, גם את נושאי המלחמה, היא פארסה שאין גדולה ממנה. נכון שישנם רבים המתפרנסים מתחום זה, דוגמת השופט גולדסטון וחבריו לוועדה, אך עובדה זו אינה הופכת את הגותם לנכונה. הסיבה לכך היא שמאז ומעולם מלחמה היא שיא האלימות, מעולם לא היו בה חוקים וגם לא יהיו. מי שמתיימר לשים סייג לפעילות מלחמתית במישור העקרוני, ראוי שייבדק היטב ומהר.
דוח גולדסטון - ראוי גיחוך
מאז משפטי נירנברג ועד היום לא נעשה צדק על-פי המשפט הבינלאומי באף מלחמה ובאף מקום. הצדק היחידי היה, תשאלו את האמריקנים ואת האירופים, שפת הכוח והניצחון. מוסר המנצחות הונחל על המנוצחות ותו לא. מי שקורא את האמנות השונות, את הררי המחקרים שנכתבו למטרות אקדמיות בלבד ולאולמות ממוזגים שבהם מתנהלים על-פי מיטב הכללים של הנימוס, אינו יכול שלא לגחך על דוח גולדסטון. מי שנמצא הרחק מקווי החזית וסכנות מסוגל להוציא תחת ידו את המופתיות שביצירות המשפטיות. לעולם הוא לא יוכל ליישמן בשדה הקרב האמיתי.
ציון העובדה שהשופט גולדסטון הוא מבכירי המומחים למשפט בינלאומי ממש מיותר. מי בכלל קבע מהו המוסר "המתאים" לעתות מלחמה ולעתות שלום? מיהו הפטרון של המוסר בעולם הציני הזה? בצדק נשפטו הנאצים במשפטי נירנברג, אך מי מבין האמריקנים נתן את הדין ל"מוסרי" שבמעשי המלחמה שנעשו אי-פעם בהיסטוריה: הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסאקי? האם מעשיהם של האמריקנים במקומות אחרים בעולם, מאז ועד היום, באמת עומדים בסטנדרטים של המשפט הבינלאומי?
קחו למשל את "המוסרית" שבמדינות העולם, רוסיה של פוטין. ניתן להתפעל מחוקי המלחמה אשר נשמרו בקפדנות במלחמתה האחרונה נגד גאורגיה. וכך הלאה דוגמאות אינספור ל"מוסר כליות" או לצביעות כל מיני גורמים ליברליים, בעיני עצמם אשר מתוך שעמום, מחפשים פרנסה בכתיבת דוחות.
די להתבכיין
מבצע "עופרת יצוקה" היה מוצדק ולו מבחינה אחת: ישראל רשאית להשתמש בכל הארסנל הנמצא בידה כדי להביא לסיום ירי הטילים על יישוביה, בכל האמצעים העומדים לרשותה ובכל העוצמה. אסור לישראל להצטדק אלא לומר בריש גלי: מי שיקום עליה יצטרך לשלם מחיר כבד מנשוא.
חמאס וכל ארגוני הטרור הם אזרחים לכל דבר ועניין. אפילו האו"ם אינו מכיר בו כארגון לגיטימי, ומנגד עזה איננה מדינה. המשמעות הנגזרת היא שמלחמה נגד חמאס היא מלחמה נגד אזרחים, לכן היא אסורה, כפי שמלחמה נגד אל-קאעידה היא מלחמה נגד אזרחים "תמימים".
מבצע "עופרת יצוקה היה צריך, לעניות דעתי, להוביל לתוצאות טובות הרבה יותר. ראשית, כל הנהגת חמאס הפוליטית והנייה בראשה, הייתה צריכה לשכון לבטח בעולם שכולו טוב. אסור היה שישראל תיסוג מעזה עד היווצרות רצועת ביטחון, כולל בפילדלפי שבה יישבו כוחות בינלאומיים. לצערנו, המלאכה לא הושלמה.
עתה, על ישראל לומר בקול רם וברור: היה וחמאס יחליט לשבור את הכלים מחדש, עזה תהפוך למלכודת אש ומה שהיה ב"עופרת יצוקה" ייחשב כאין וכאפס למה שיהיה. זו ההסברה הטובה ביותר והתשובה לדוח גולדסטון. או כמימרת שר הביטחון מלפני כשבוע, יש להפסיק להתבכיין ולהתנצל.
ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  18/09/2009   |   עודכן:  18/09/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מוסר ומלחמה - פורנוגרפיה וצניעות
תגובות  [ 3 ]מוצגות  [ 3 ] כתוב תגובה 
1
האמנה אינה מגינה על הפלשתינים.
C-cyclist  |  18/09/09 18:43
 
- השאלה האם ממשלת ישראל ויועציה
המשפטיים מטומטמים  |  19/09/09 13:48
 
- בגלל היכרות יד2 דרך התקשורת.
C-cyclist  |  19/09/09 14:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמילי לנדאו
האם הרעיון של קיום פגישה על בסיס ההצעה של אירן יכול להיחשב כצעד קונסטרוקטיבי ראשון אפשרי? על בסיס מה שידוע לנו עד כה, הסיכויים רחוקים מלהיות מעודדים
צבי י' כסה
המערכה שנפתחה להצלת היהודים האבודים מנישואים מעורבים - היא הזדמנות נוספת לחזור להבין מה קורה לעם היהודי, שבצמתי דרך בהיסטוריה הוא מחמיץ את הסיכוי לטובת השבטיות האורתודוקסית צרת האופקים
תמי מולד-חיו
אנחנו ממשיכים ממלחמה למבצע למלחמה, לא מנצחים כלום, גם לא מנוצחים. אבל תמיד-תמיד מפסידים, גם את הסיכוי לעתיד. העיקר שמטראומה לאסון, למלחמה ולמבצע - אנחנו אוספים מספיק כאב ליצירות שזוכות בפרסים
ענת סגל
חג התפוח בדבש הגיע. להלן כל מה שרצית לדעת על ערכי התפוח והפתעה קטנה: איך להכין מסיכת פנים "תפוחית" ביתית
ד"ר אברהם בן-עזרא
לאחר קבלת הדירה החדשה, יש והדיירים מגלים ליקויי בנייה שונים, אותם הם מבקשים כי הקבלן יתקן    צריך לדעת כי לאחר העברת הדירה מהקבלן אל רשות הדיירים, מדובר בדירת מגורים בה חיה בדרך כלל משפחה, על כל המשתמע מכך, דבר שהקבלן לא תמיד קולט בתודעתו, עקב נטייתו, לעתים, להתייחס לאותה דירה כאל אתר בנייה
רשימות נוספות
מיטשל יצא בידיים ריקות  /  ספי קיני
חמאס אחראי למות האזרחים  /  איציק וולף
"הדוח שווה להחלטה 3379"  /  איציק וולף
געגועים לכיבוש  /  אריה פרלמן
עדים זוממים בחסות ישראל  /  דודו אלהרר
פדיון גלעד שליט - בכל מחיר?  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il