X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו חשבנו שעם התפרקות המשטר הקומוניסטי ששלט בחצי עולם, התפרקה עמו גם משטרת המחשבות שליוותה אותו, אבל מסתבר שלא. משטרת המחשבות לא רק שלא התפרקה, אלא התרחבה לכל רחבי אירופה, היא רק פועלת, בינתיים, בשיטות קצת שונות, היא מלטפת ועוטפת את קורבנותיה בכסף, במקום לשלוח אותם למעמקי הבור. שיטה הרבה יותר יעילה, מאד לא מוסרית, ומאד מאד זמנית.
▪  ▪  ▪
סטיפות, הנשק העיקרי של משטרת המחשבות
משטרת המחשבות עוטפת את קורבנותיה בכסף
היא תשלם רק למי שצריך ותמיד תשתדל לשלם את הסכום הנמוך ביותר
כאשר תתגלה דמותה האמיתית יהיה מאוחר מדי

אני שב ומתפלא מה זה כל השטויות האלה עם הפרסים בשנים האחרונות, הנשיא אובמה מקבל פרס, אבו אל עמאר המנוח, המכונה גם יאסר עראפת קיבל פרס, השרה לשעבר ציפי לבני מקבלת עיטור, עמוס עוז קיבל פרסים בגרמניה (שנת 2005, לא לא בנורבגיה), יוסי שריד מחלק פה פרסים בשם מפעל הפיס. כאילו לא מתפרנסים כאן מעבודה, הכל פרסים, כאילו שכרנו הוא לא במוצרים אותם אנו מייצרים, ובתשלום אשר אנו מקבלים ממעבידינו, אלא הוא מלווה במתת של כסף או שווה כסף, בתמורה להשמעת דעות המתאימות לדעתו של בעל הבית, לדעתו של מפעיל משטרת המחשבות.
אז בואו נקשיב להחלטות של ועדת פרס גתה בעניין עמוס עוז
The jury said it chose to honor Oz for his "literary quality, political sensibility, his humanitarian engagement and his bold clarity and determination in trying to build bridges between Israelis and Palestinians."
ארבע סיבות מצאה ועדת הפרס בגרמניה, רק אחת מהן עוסקת בכישוריו הספרותיים, וכל שאר, סיבות פוליטיות טהורות: רגישות פוליטית, מחויבותו ההומניטארית, נחישותו בבניית גשר בין הפלשתינים לישראלים.
הרי ועדת הפרס נועדה לשפוט סופרים וספרים, ולא דעות פוליטיות, לא כן? כי אם נותנים את פרס גתה על דעות פוליטיות שמאליות, ודאי שאורי אבנרי זכאי לו פי מאה מעמוס עוז!!! ואם פרס גתה היה ניתן על דעות פוליטיות ימניות, אז משה פייגלין הרבה יותר מתאים!!!
בברכתו לנותני הפרס אומר עוז "המורשת האירופית היא שהפכה אותנו לחברה אזרחית מודרנית, ואת הסכסוך היהודי-ערבי אפשר ליישב דווקא בעזרת ערכים אירופיים: רציונאליות, פרגמאטיות וסובלנות. לכן רציפות השיח בין ישראלים, פלשתינים ואירופים כל כך חשובה היום. אנחנו זקוקים לקול אירופי רם וחזק, קול של היגיון ואמפתיה, אנו זקוקים לקול אירופי המכיר בתרומתה הנוראה של אירופה לשורשי הסכסוך המזרח-תיכוני שלנו".
עמוס עוז עומד על אדמתה הארורה של גרמניה, האדמה שטומאה על-ידי עם חולה נפש, עם אשר חלקים הגדלים והולכים ממנו, חולים באותה מחלה, עם אשר הקיז בתוכנית מטורפת, את דמם של 6 מיליון מבני עמו של עוז, מבני עמנו, ועמוס עוז מחמיא לערכים האירופאים? המורשת האירופאית היא זו שהפכה אותנו לחברה אזרחית מודרנית? והסכסוך ייושב בעזרת ערכים אירופאים? אותם ערכים אשר הרסו את אירופה, כמעט הרסו את כל העולם, וטבחו בעמנו טבח שלא היה מעודו עלי אדמות? טוב, הם משלמים, פרס גתה זה איזה 60 אלף דולר, אז צריך להגיד משהו לא? והרי מדובר בסופר, סופר כסף!.
מה שהיה צריך לומר עמוס עוז, ואם היה אומר כך לא היה זוכה מעולם בפרסים באירופה: למדנו לקח מרכזי מאדמתה הארורה של גרמניה עליה אני עומד כאת, הערת אגב ליושבים בשורות הראשונות, לקחתי כדורים נגד הקאה, אינכם צריכים לכסות את חליפות היוקרה שלכם במפיות. ובכן למדנו לקח מרכזי מאדמתה הארורה של גרמניה עליה אני עומד כעת, לא עוד, NOT ANY MORE, הערכים האירופיים של הורינו, נשרפו יחד אתם באושויץ, כאשר ההורים שלכם, קהל יקר, הדליקו את הגפרור. לנו יש ערכים חדשים / ישנים, ערכים יהודיים, ערכים של כבוד עצמי, כבוד לזולת, ערכים שאינם שוללים שימוש בכוח על-מנת לשמור על הכבוד העצמי ועל הכבוד לזולת, ערכים של נחישות. אנו נעשה כל מה שיידרש על-מנת לשמור על עצמנו, לשמור על סביבתנו. כן, כיום, ובכל עתיד הנראה לעיין, עם מסכת האיומים הענקית עלינו, ה M16, ה F16, המרכבה וטילי גבריאל, הם חלק מרכזי בערכים שלנו, מכם למדנו, אירופאים יקרים, שאם לא נשמור על עצמנו, נמצא אותנו במשרפות. אתם שזיקיות הם חיוורות לעומתכם, אתם שאת הצביעות שלכם רואה אפילו עיוור צבעים - לימדתם אותנו, אומנם בדרך המאוד קשה, שרק כך אפשר לחיות באירופה, אנושיות מחד אך עם נבוט ענק ביד, ועם ערנות ומוכנות בכל רגע להורידו על הראש של מי שמאיים עלינו.
משטרת המחשבות הזו לא פראיירית, היא משלמת רק למי שצריך, ותמיד תשתדל לשלם את הסכום הנמוך ביותר. נגיד עמוס עוז, הם קנו אותו עם פרס גתה? לא יבזבזו עכשיו עליו נובל, קנו אותו בזול, אבל הוא כבר שלהם, ואת הנובל שומרים לאחרים, שעדיין מתנדנדים, כמו למשל הנשיא אובמה.
מי שמכיר את הדינאמיקה של מערכות שלטון, ומי שעוד לא מכיר אנא יפנה 71 דקות ו 57 שניות ויצפה בסרט חוות החיות, סרט המבוסס על ספרו של ג'ורג' אורוול, בעל אותו השם. אחרי צפייה בסרט המכונן הזה, ודאי יבין את הדינאמיקה של מערכות שלטון, בייחוד בחברות שמנות ואגואיסטיות כמו באירופה, הדינאמיקה אשר מרדימה את כולם, אשר משמנת את מי שצריך לשמן, וברגע האמת (שהוא רגע משברי בגלל בזבוז נהנתני של משאבי האומה) מתגלית דמותה האמיתית, אך אז זרועותיה כבר חדרו עמוק עמוק. לאחר הפעלה ארוכת שנים של גורמים מובילים בספרות, באומנות, במדע, בפוליטיקה ועוד, ולאחר שקנתה אותם בכסף טוב ובכבוד אין סופי.
וזה ההסבר היחיד ואין בלתו למבול הפרסים הנופל עלינו.
תתנהגו יפה, תקבלו עוגייה, השוחט בדרך.

תאריך:  12/10/2009   |   עודכן:  12/10/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי סגל
ומרגע שבחר שליט לפעול לשחרור בנו לצד המדינה ולא נכחה הוא כפף את עצמו לסדרי העדיפויות שלה    יש מקום לעיסקה פוליטית פומבית בין שליט לנתניהו
אלכס לוין
למי באמת הגיע פרס הנובל לשלום - לנשיא רך בשנים אשר לא עשה דבר ממשי למען השלום, או לנשיא רב-פעלים אשר עשה מהפך מדיני-חברתי למען השלום בין טורקיה לארמניה?
מנחם רבוי
זה התחיל במכתב מאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ובו התבשרנו כי משפחתנו נבחרה להשתתף השנה בסקר "הוצאות והכנסות משק הבית". במכתב נאמר כי ההשתתפות הינה חובה ע"פ חוק    ממתי חייב האזרח להרשות לנציג השלטון לתחוב את אפו לתוך המקרר הביתי?
ראובן לייב
המסעדה שבכניסה לאבו גוש התמחתה בבישול מעדנים מזרחיים בטאבון ויש לה החומוס הטוב ביותר בסביבה
אהרון רול
האם אך מקרה הוא או שמא במזיד שארוע מכונן, זה לא מכבר, בהקשר לאותו גולדסטון ודוחו, עבר מתחת למסך הרדאר של התקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il