X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על אינטל שפוגשת חרדים ועל צל"ש לשופט בדרום על מקום ריצוי העונש ועל עיר שפתוחה לכל המגזרים על העבודה הצפויה לברק ועל חומות בברלין וירושלים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

עיר מעורבת
ראש עיריית בית שמש, העיר הכי מתחרדת במדינה, רוצה לשכנע את הקבלנים בעירו למכור דירות לכולם, לכל המגזרים. לדבריו של משה אבוטבול "לא צריך שכל העיר תהייה רבנים". נעים לשמוע.
מכיוון שחילוני שקונה דירה בבית שמש יוכל להתחרות בחוכמתו רק עם מי שרץ לקנות כרטיס להפלגה עם הטיטאניק, אני מבין למה ראש העיר מתכוון: אפשר למכור דירות גם לסתם אברכים וחוזרים בתשובה, וככה לא כל העיר יהיו רק רבנים. מרגיע לדעת.

הבנת הסביבה

בנסיונה להרגיע, הודיעה חברת אינטל שהיא מוכנה לגייס ולהעסיק בירושלים רק עובדים ערבים בהפעלת קו הייצור שלה בשבת, מה שרק הוסיף דלק לתבערה. זה בדיוק מה שהחוגים החרדים היו צריכים לשמוע: לא מספיק שהמפעל הזה יעבוד בשבת, הוא גם יספק פרנסה לערבים.
בנסיונה להפחיד, הזהירה מנכ"לית אינטל ישראל שאם יתעוררו בעיות שבת בעבודת המפעל בירושלים, החברה העולמית תסגור אותו ויתכן שהיא תחליט לעזוב בכלל את ישראל.
אם קודם לכן נראו חרדים מלווים באדריכלים מסתובבים ליד מבנה בנין אינטל בהר החוצבים (2 ק"מ מהשכונות החרדיות), ובודקים מה נדרש כדי להפוך אותו לישיבה גבוהה או מדרשה לבנות יעקב, הרי שבעקבות ההודעה הזו אתם תראו אותם מסתובבים ממחר גם ליד מבנה מפעל אינטל בקריית גת.
אינטל מייצרת אומנם שבבים לכל המחשבים ולכל השפות, אבל המעבד שלה פשוט לא מבין יידיש.

החומה

פעם, כשגרמניה הייתה עדין מחולקת, הופץ ברחובות העיר ברלין פלקט תעמולה ישראלי ובו תמונת חומת ברלין על-רקע צילום של ירושלים, וכותרת הפלקט שאלה "האם אתם רוצים ברלין שניה בירושלים?". זה כנראה עבד. עובדה. איש מהגרמנים לא ביקש בזמנו לחלק את ירושלים, ולהיפך: הם עצמם איחדו את ברלין.
הבעיה היא שבינתיים אנו התחרטנו ואנחנו מחלקים את העיר. רק שבניית החומה אצלנו נגררת כבר 7 שנים. חבל. יכולנו לקנות מהם חומה באיכות טובה.

המנהיג

גם מופז הציג תוכנית מדינית משלו, והיא כוללת הקמה מדינה פלשתינית תוך שנה ואח"כ יהיה מו"מ על כל היתר. מעניין למה כל התוכניות שמציגים הפוליטיקאים שלנו כוללות את הגדרת המדינה הפלשתינית, אבל לא מכילות את הגדרת המדינה הישראלית.
אולי בגלל שזה דורש חזון ומנהיגות, ואולי בגלל שזה עלול להפריע להם להרכיב אח"כ קואליציה עם שס.

חוק חכם

דמיאן קרליק, האיש ששחט את משפחת אושרנקו כולל התינוק, היה מבוקש עוד קודם לכן ברוסיה, שכבר לפני שנתיים ביקשה שנסגיר אותו. ישראל לא נענתה לבקשה כי יש לנו חוק שקובע שאזרח ישראלי יוסגר רק אם המדינה המבקשת תתחייב מראש להחזירו, כדי שהוא ירצה כאן את עונשו, ורוסיה לא התחייבה.
בינתיים הוא שחט פה משפחה שלמה והבעיה נפתרה: עכשיו הוא יכול לרצות כאן את עונשו. יופי של חוקים יש לנו.

סקרים

אסור לסמוך על סקרים, אבל בתקופה האחרונה הם כולם מתכנסים לאותה תוצאה: הם מראים שאם היו מתקיימות היום בחירות לכנסת, מפלגת העבודה הייתה יורדת ל-6 מנדטים. זה אומר שלאהוד ברק יש עדיין הרבה עבודה לפניו.

צל"ש לשופט, לא טר"ש

נציב תלונות הציבור על שופטים מתח ביקורת על השופט ג'ורג' אמוראי מבאר שבע, שנרדם בעבודה, מבטל דיונים וגורם עינויי דין. אמוראי יושב בתיקים פליליים וגולדברג טוען שביום שנקבעו לו 93 תיקים לשמיעה הוא דן רק ב-35 מהם, וביום שנקבעו לו 116 תיקים לשיפוט, הוא קיים דיונים רק ב-36 מהם.
אני לא יודע מיהו השופט הבאר-שבעי הזה, אבל אני יודע מיהו אליעזר גולדברג, הנציב הכושל לתלונות הציבור על שופטים, שכבר קודם לכן נכשל בתפקידו הקודם כמבקר המדינה: מול עיניו של גולדברג כתוב שביקשו משופט בישראל לדון ב-116 תיקים פליליים ביום עבודה אחד, שזה 15 נאשמים בשעה, 4 דקות לכל תיק ונאשם - והוא נוזף בשופט?
משפטים פליליים נקבעים לקצב של 4 דקות להליך, וגולדברג נוזף בשופט שלא עושה זאת?
יכול להיות שג'ורג' אמוראי הוא שופט בעייתי ושיש נגדו תלונות קשות, אבל אם הוא מסרב לדון ב-15 תיקים לשעה ומבקש לעיין בתיק או לשמוע דברי נאשם לפני שהוא כותב עליו החלטה שיפוטית, מגיע לו צל"ש.

תאריך:  13/11/2009   |   עודכן:  13/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
נציב תלונות נגד שופטים מושחתים
אפגני סטאן  |  13/11/09 15:33
 
- נציבות תלונות בעד שופטים שקרני
55  |  22/07/11 08:32
2
קרליק אינו רע מפרקליט מצוי
אפגני סטאן  |  13/11/09 15:49
 
- לדעתי יש פרקליטים לא מושחתים
כולסטרול רע  |  13/11/09 20:16
3
פליצי, מה קורה בבלעין ונעלין
שרון ר.  |  13/11/09 16:58
4
הליכוד נכנס לנעלי "העבודה"
אירו ל'  |  14/11/09 09:35
5
אם אפשר לגרש בקטיף אפשר בבלעין
נמאס מהמתחסדים  |  15/11/09 09:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ. הרשקוביץ, ח. רטיג, ז. מנסבך
היטל הבצורת שקבעה ממשלת ישראל בשל היעדר גשמים, סופג ביקורת עזה מכל הכיוונים    האם הטלת מס על מצרך בסיסי כמו מים זו הדרך הנכונה לטיפול בבעיה או שהעשירים ימשיכו לבזבז והעניים ייפגעו?    כיצד יש להורות לציבור על צריכת מים נבונה?
טובה ספרא
שיחות על מיגור האיומים מצד מדינות עוינות המסוכנות לישראל ולעולם כולו תתחלנה בקרוב    בתקופה הקרובה צפוי להימשך חוסר הביטחון הכלכלי    הפחדים - יוצאים לאור    תחזית הכוכבים לשבוע שבין 19.11.09-13.11.09
קובי לירז
מצב כלכלי קשה? משבר מים? תאונות דרכים?    רק אל תעירו את שותי האספרסו-מקיאטו-לאטה-גראנדה מרבצם. ראו הוזהרתם!
איתן גנור
פיקוד משטרת ישראל נידון ל-4 שנות מאסר בעבור הפקרת שוטרים. לצערנו, המאסר בפועל הוטל על השוטרים עצמם    סיפור מעשה של הפקרות פיקודית מצד פיקוד המשטרה והמשרד לביטחון פנים    ועוד סיפור מעשה של הפקרת שוטרים בקרב נגד הפשיעה האלימה
אלי משולם
המשך ניסיונות ישראל לפעול בערוצים הפלשתיני והסורי, במקביל ובו-זמנית, הוא מתכון בדוק להמשך הדשדוש המדיני המסוכן. על שיירת המכובדים לעבור תחילה בדמשק, לפני שהיא תוכל להמשיך לנוע לרמאללה    אמור מעתה: יש פרטנר, ושמו בשאר אסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il