X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ב"מסעדה המשוכללת" של "צימעס" בהרצליה יודעים לשמר את הגחלת היהודית. אפשר למצוא בה מבחר מגוון של מאכלי בית-אמא, על טהרת המטבח המזרח-אירופאי
▪  ▪  ▪

יום סתווי גשום וקר של סוף השבוע עורר בנו געגועים למאכלים מן הבית של פעם. שמנו, אפוא, את פעמינו ל"בית קורקס" בהרצליה פיתוח, שבו ממוקמת "צימעס" (רחוב משכית 27) - "מסעדה יהודית משוכללת", כפי שמעיד עליה הלוגו שבכרטיס הביקור שלה, כדי לבדוק הכצעקתה.
"צימעס" הכשרה היא מסעדה מרווחת, הבנויה כדירה משנות החמישים של המאה החולפת. על כתליה מתנוססות בגאון תמונות מימי הקסם של ראשית המדינה והיא מעוצבת בסגנון שהיה מקובל בבתי האוכל מן הימים ההם. עיון בתפריט, שהונח על שולחננו, לימד אותנו כי יש, עדיין, עדנה לא רק למטבח היהודי, אלא גם לשפת היידיש. כל מאכל, המוזכר בו בעברית, מתורגם גם, בשביל האווירה, ל"מאמא-לושן". מן המבחר המגוון החלטנו לחמם את בני-מעינו הצוננים במרק-עוף מהביל, גדוש כולו בקרעפלך. הוא היה עשוי כמו שצריך: לא מאבקה, כפי שנהוג להכינו במרבית המסעדות היהודיות, אלא על טהרת העוף המבושל. הכיסונים גדולי הממדים שצפו בו, ממולאים בבשר, היו עסיסיים ונימוחים. גם קציצת הדג הממולא, שהגיעה מייד לאחר מכן, הייתה לעניין, בדיוק כמו שאמא פולניה מיטיבה להכינה.
הגחלת היהודית
משפע המנות העיקריות המרנו על מעיים עם צימעס. על הצלחת נח לו קישקע נדיב ושחום, שעורר בממדיו אסוציאציות מיניות. לצידו הוגשה שעועית אפויה, עם גודש של גזר מתקתק, עטור-צימוקים. בת הזוג התענגה לא פחות על שניצל וינאי ענק, שאליו התלוותה מנה גדולה של כוסמת. כדי להמתיק את הארוחה הכבדה שתינו לרווייה ובשקיקה שתי כוסות גזוז, בטעמים של פטל ואננס, שהחזירו אותנו באחת אל העבר הרחוק.
ממבחר הקינוחים, שבאו כסיומת, בחרנו בלפתן של פירות יבשים, ששחה כולו במיץ מתקתק, ממש כמו הקומפוט הפולני של ימים עברו. אספרסו כפול ודומיננטי החזיר אותנו מהר מאוד אל המציאות היומיומית וסייע היטב בעיכול הכבודה הנכבדה שבאה אל קירבנו.
הסעודה לשניים הסתכמה ב-282 שקל, עליהם הוספנו תשר של 30 שקלים עבור שרות אדיב וקשוב. בו במקום גמרנו אומר לחזור, בהקדם, ל"צימעס", שהרי מוכרחים לשמר את הגחלת היהודית, לבל תיכבה חלילה בהעדרנו.

תאריך:  14/11/2009   |   עודכן:  14/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסע קולינרי אל העבר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רובן, גלה לי סוד
humanape  |  14/11/09 15:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
מינוי יועץ משפטי חדש אשר אינו חביב על עמוס שוקן ועל-כנופיית 'הארץ' שלו יעמיד את עקביות עמדת 'הארץ' במבחן: האם גם אז הם יתנגדו לפיצול?
עו"ד אביגדור פלדמן
כפל התפקידים של היועמ"ש אינו אלא המצאות תמידית בניגוד עניינים    בני אנוש אינם יכולים לכפל זה    נכון שמזוז הוא רובוט - חסר חולשות אנוש, אבל בכ"ז    כנופיית ("אגדע את ידו") שלטון החוק מפחידה אותנו בסיפורי אלף לילה ולילה על התפוצצות אטומית של פשע ושחיתות אם רק נפריד את התאומים הסיאמים
ד"ר דויד שוורץ
האם נותרה עדיין לוגיקה בפוליטיקה בת זמננו-חומר למחשבה...
רועי אורן
ההתנגדות למלחמה בעירק ובאפגניסטן, הקרבה לדת, וההשפלה שעבר מצד החיילים האמריקניים הם הדברים שהובילו אותו לבצע את המעשה הנפשע
עידו שטרנברג
אפשר להזכיר לארדואן, שלא רק שמוסלמים מסוגלים לבצע רצח עם, אלא שהם עושים זאת לא רע בכלל: בדרפור נהרגו כבר מאות אלפים (והספירה נמשכת), ואפשר גם להבהיר לו שישראל אינה זקוקה לעצות מאבירת זכויות האדם, שאחראית לשואה הארמנית, שפלשה בברוטליות לקפריסין ושממשיכה לרדוף את הכורדים ולשלול מהם הגדרה עצמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il