X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עסקת שליט עשויה לצאת לפועל בקרוב במקביל לתהליך היחלשותו חסרת התקדים של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס ביצוע העסקה יחזק את מעמד תנועת החמאס בשטחים אך לממשלת נתניהו אין ברירה אלא להשלים את העסקה מה שדרוש הוא להפיק את כל הלקחים הדרושים למנוע חטיפות ישראלים בעתיד
▪  ▪  ▪
שחרור אסירי חמאס יחזק את החמאס ויחליש את אבו-מאזן [פלאש 90]
כמובן שאף אחד לא מזכיר את הפשעים, הרציחות והפגיעה באזרחים ישראלים חפים מפשע מצידם של אותם מחבלים ותנאי המעצר הנוראיים שמהם סובל החייל החטוף גלעד שליט.

הדיווחים המגיעים מבתי הכלא בישראל מספרים על אווירה אופטימית בקרב האסירים הביטחוניים ותחושות כי עסקת חילופי האסירים המכונה "עסקת שליט" היא על סף סיום ותצא אל הפועל בשבוע הבא לקראת "חג הקורבן" הוא עיד אל-אצ'חא(בערבית).
לתחושות האלה מתלווים דיווחים באמצעי התקשורת הערביים, דובר החמאס לעניין זה, אוסאמה אל מזייני, אומר כי המשא-ומתן על שחרורו של החייל החטוף נמשך בתיווך גרמני ומתגבר כלשונו על המכשולים הניצבים בפניו. בראיון לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מעאן" הדגיש אל מזייני כי תנועת החמאס החליטה שלא לפרסם שום פרט כדי שלא לפגוע במשא-ומתן.
ואכן , נראה כי שני הצדדים, הישראלי והפלשתיני, מכבדים את רצונו של המתווך הגרמני שהוכנס לתמונה רק בתקופת ממשלת נתניהו, ומצליח לקדם את ביצוע העסקה.
בשבוע הבא יוזמת הרשות הפלשתינית עריכת כינוס בינלאומי שיתקיים ביריחו בנושא האסירים הביטחוניים העצורים בבתי הכלא בישראל שמספרם מתקרב ל11 אלף איש. בכינוס ישתתפו מומחים למשפט וזכויות האדם מרחבי העולם. לקראת הכינוס פרסם עיסא קראקע, השר לענייני אסירים ברשות הפלשתינית, נתונים על מצבם של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל. לטענתו, כ-1500 אסירים ביטחוניים סובלים ממחלות קשות וכי 49 אסירים ביטחוניים מתו בכלא מאז 1967 בגלל הזנחה רפואית. הרשות הפלשתינית מפנה אצבע מאשימה לעבר ישראל והכינוס ביריחו אמור להיות מעין "משפט שדה" למדיניותה של ישראל כלפי האסירים הביטחוניים.
כמובן שאף אחד לא מזכיר את הפשעים, הרציחות והפגיעה באזרחים ישראלים חפים מפשע מצידם של אותם מחבלים ותנאי המעצר הנוראיים שמהם סובל החייל החטוף גלעד שליט.
איזון לאבו מאזן?
לאזן את מעמדו [AP]

ם תתבצע העסקה היא תחזק ללא ספק את מעמדה של תנועת החמאס בקרב תושבי השטחים. אין פלא שממשל אובאמה והאיחוד האירופי מבקשים שישראל תעשה במקביל צעדים לחיזוק מעמדו של הנשיא הפלסטיני ותשחרר גם, בנוסף לאסירים הביטחוניים שישתחררו במסגרת עסקת שליט, עוד כמה מאות אסירים ביטחוניים מארגון הפת"ח כמחווה כלפי הנשיא מחמוד עבאס כדי לאזן את התמונה ולשפר את מעמדו.

על-פי מקורות ערביים ופלשתינים עשויה עסקת שליט לצאת אל הפועל כבר בשבוע הבא על-רקע ההידרדרות הקשה במעמדו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס(אבו מאזן). מהדיווחים המגיעים מבתי הכלא בישראל עולה כי הדעה הרווחת בקרב האסירים הביטחוניים היא שמחמוד עבאס הוא "סוס מת" וכי סיים את תפקידו ההיסטורי בפוליטיקה הפלשתינית. אם תתבצע העסקה היא תחזק ללא ספק את מעמדה של תנועת החמאס בקרב תושבי השטחים. אין פלא שממשל אובאמה והאיחוד האירופי מבקשים שישראל תעשה במקביל צעדים לחיזוק מעמדו של הנשיא הפלשתיני ותשחרר גם, בנוסף לאסירים הביטחוניים שישתחררו במסגרת עסקת שליט, עוד כמה מאות אסירים ביטחוניים מארגון הפת"ח כמחווה כלפי הנשיא מחמוד עבאס כדי לאזן את התמונה ולשפר את מעמדו. ייתכן שישראל תיענה למחווה הזו.
בעיה נוספת במסגרת עסקת שליט הוא גורל הדרישה לשחרורו של מרוואן ברגותי,שנבחר בינתיים לתפקיד חבר הוועדה המרכזית של הפת"ח,הנחשב ליורש פוטנציאלי של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס.גורמים פלשתינים טוענים בתוקף כי הוא ישוחרר במסגרת העסקה וכי שחרורו עלול להציב בעיה פוליטית קשה בפניו של הנשיא הפלשתיני מחמוד עבאס.

ומה עושים עכשיו?
יסחטו עוד ועוד [AP]

ישראל תצרך להתמודד עם "רבי מחבלים" שיחזרו לשטחים כמו אברהים חאמד ראש הזרוע הצבאית של החמאס בגדה,עבאס א-סייד , עבאללה ברגותי, חסן סלאמה ואחרים נוספים שעל ידיהם דמם של מאות אזרחים ישראלים.

ביצוע העסקה לחילופי שבויים ידגיש את הכישלון המודיעיני הגדול של שירותי הביטחון הישראלים שלא הצליחו לספק לממשלות ישראל את המודיעין המפורט הדרוש למבצע צבאי לחילוצו של גלעד שליט מהכלא. האווירה והמדיניות שיצרה ממשלת אולמרט בניהולה הכושל של פרשת החטיפה של החייל גלעד שליט לא הותירה ברירה לממשלת נתניהו אלא להשלים את העסקה כדי לשים קץ לפרשה האומללה. אולם הדרג המדיני ייאלץ להסיק את המסקנות הדרושות ולקבוע כללי משחק חדשים כדי שעסקת שליט לא תהווה תמריץ לחטיפות נוספות של חיילים ואזרחים ישראלים. בארגון החמאס מדברים כבר על הצורך לחטוף עוד עשרה חיילים ישראלים כדי שניתן יהיה לשחרר תמורתם את כל 11 אלף האסירים הביטחוניים העצורים בישראל.
מחקר פנימי של השב"כ מצביע על כך ש - 63 ממחבלי החמאס ו - 67 ממחבלי הג'האד האיסלאמי ששוחררו בעסקות ג'יבריל וטננבאום חזרו לבצע פיגועים לאחר ששוחררו מהכלא הישראלי לכן המליץ השב"כ לדרג המדיני לעמוד על כך שהמחבלים המסוכנים בעסקת שליט יועברו לרצועת עזה או יגורשו לחו"ל. החמאס התנגד לדרישה זו ונראה שהמתווך הגרמני הצליח למצוא פשרה המאפשרת את השלמת העסקה. ישראל תצרך להתמודד עם "רבי מחבלים" שיחזרו לשטחים כמו אברהים חאמד ראש הזרוע הצבאית של החמאס בגדה,עבאס א-סייד , עבאללה ברגותי, חסן סלאמה ואחרים נוספים שעל ידיהם דמם של מאות אזרחים ישראלים. אסור לממשלה לבחול בחזרה לשיטת החיסולים או מדיניות "הסיכול הממוקד".
על-פי מקורות ערבים שהתראיינו לעיתון "א-שרק אל-אווסט" המכשול המעכב כרגע את השלמת העסקה הוא סירובה של ישראל לשחרר במסגרת העסקה אסירים מקרב ערביי ישראל. מדובר בכמה עשרות אסירים ביטחוניים. גורמים יודעי דבר בקרב ערביי ישראל מדווחים כי גם בעניין זה מסתמנת פשרה לפיה ישוחררו האסירים האלה, טיפין טיפין, כלומר באופן הדרגתי מדי כמה חודשים.
מצוות פדיון שבויים היא מצווה חשובה ביהדות, ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון הקפיד תמיד להדגיש זאת ולכן נתן את ה "אור הירוק" לעסקת טננבאום.
במסכת גיטין נאמר כי "אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהן". רבים מזכירים את סיפורו של המהר"ל מרוטנברג שהיה בשבי הקיסר הגרמני וסרב להשתחרר עבור כופר גבוה, שמא הדבר יעודד לחטוף יהודים נוספים. בסופו של דבר הוא העדיף למות בין כותלי הכלא.
לממשלת נתניהו לא הייתה ברירה מבחינה ציבורית ומוסרית אלא להשלים את העסקה.אם לא יהיו עיכובים של הרגע האחרון היא תתבצע בקרוב.מה שדרוש הוא להפיק במהירות את הלקחים לשים קץ לתופעת החטיפות של אזרחים וחיילים ישראלים אחרת נכנס לתוך מעגל מסוכן של סחיטה שיסכן גם את גורל התהליך המדיני ברגע שיתחדש.יש לקוות שהקבינט הביטחוני יאמץ כללים חדשים בנושא מייד בתום ביצוע העסקה ויישמם בשטח.האחריות לחטיפה הבאה,אם תקרה, תוטל כבר על ממשלת נתניהו.

תאריך:  19/11/2009   |   עודכן:  19/11/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
 
תגיותמי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
העסקה שבדרך
תגובות  [ 2 ]מוצגות  [ 2 ] כתוב תגובה 
1
פרסום
אורי פ  |  19/11/09 08:03
2
זה בפירוש לא נכון שאין ברירה
ומוכרחים להשלים   |  19/11/09 15:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי שחר
אהוד ברק, ניצול ה"תקלה האווירית" בפריס מטיף למסרבים לפנות את אחיהם והוריהם מיישובים שאינם נחשבים אפילו לשטחים כבושים לפי המשפט הבינלאומי, שכן מעולם לא נלקחו מריבון זר
ד"ר אברהם בן-עזרא
הסרבנות היא לגיטימית/בלתי חוקית, כאשר יוזמיה ומחולליה הם שייכים לימין/לשמאל (מחק את המיותר)
ד"ר מוטי גולן
פעמים, אין מקום לפשרות וחייבים "לחתוך בבשר החי" באם הדבר נוגע וקשור לחינוך ובחינוך היהודי, כי כל פשרה תתבטא ב"מבחן תוצאה שלילי
רן רהב
המיליארדר סמי עופר נמנע מלתרום למוזיאון תל אביב בעקבות ההשמצות נגדו    ועכשיו ממשיכים להזכיר שוב ושוב את עברו של המיליארדר טדי שגיא למרות שחלפו שנים רבות מאוד ולמרות שהוא שילם את חובו לחברה    עלינו להוקיר כל תרומה של איל הון למדינה
יאיר רוטקוביץ'
הבעלתנות החרדית על נפשם ונשמתם היהודית של עובדי חברת אינטל היהודים "מחללי השבת", צריכה להטריד כל שוחר הומניזם אמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il