X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מסתבר שכמה פרימדונות-אסטרונומיה מבקשות שתושבי הרחוב "ישבו בשקט בחושך" - כי הן, פרימדונות האסטרונומיה, חייבות, אבל ממש עכשיו, לצפות בכוכבים חיים בסרט סביבתי?
▪  ▪  ▪
תושבי הרחוב מתבקשים שלא להפריע את תצפיתם של האסטרונומים החובבים

משום כך בלהט המערכות שלהם הם בסופו של דבר מרחיקים את הציבור מן התודעה במקום לקרבו. בדיוק כמו האופנוענים אשר סתמו את התנועה בכבישי תל אביב בשעות העומס ,בהפגה שלהם נגד העלאת המיסוי, וגרמו לזעם הנוסעים , שתמכו במערכה שלהם, אך ספק אם ימשיכו בכך.
בידיעה תחת הכותרת "חובבי האסטרונומיה יוצאים למאבק בתאורת רחוב"( יובל אזולאי הארץ 16.11.2009 ) נכתב כי חובבי האסטרונומיה בישראל קצו בנסיעות למרחקים המדבריים ולגבעות מרחוקות כדי להביט בשמיים החשוכים זרועי הכוכבים. הם יוצאים למאבק שיפעל לריסון תאורת רחוב. בינתיים חתמו על העצומה כ-150 חובבי אסטרונומיה וביניהם פרופסור עמרי וונדל מן האוניברסיטה העברית.
שערו בנפשכם, במדינה אשר במרכזיה תאורת הרחובות עולה רק על זאת של אפריקה וחלקים באסיה, מבקשים להנמיך אותה עוד יותר כדי שהאסטרונומים יוכלו לעלות על הגג ולצפות בכוכבים. אם תהיה תאונה למטה כתוצאה מראות לקויה האסטרונומים יעמדו בדילמה, אם להזעיק אמבולנסים בדיוק כאשר הם מאתרים גורם שמימי. משום כך מן הראוי והסָביר שלא תהיה תנועה בכלל בחשכה.
אני עצמי כפי שציינתי בכמה ממאמריי, עושה אישית הכול למען הסביבה, לא בשביל מישהו אחר אלא בשביל עצמי. אבל באותה מידה כשוחר סביבה אני חרד מאוד שקנאות בכול תחום שהוא ונושא הסביבה אינו יוצא מן הכלל, עלולים לפעול כבומרנג. אילו שוחרי הסביבה היו לוחמים בשעון הקיץ המקוצץ שלנו כדי שנזכה יותר לאור טבעי- טוב ויפה. אבל להחשיך רחובות כדי שקומץ שוחרי אסטרונומיה יוכלו לראות טוב יותר את הכוכבים,זה עובר גבול .אם מישהו רוצה לחיות על הר, הוא גר בהרים. אם מישהו רוצה לחיות בטבע הוא יוצא מן העיר. כלל זה חל גם על החובבים האסטרונומיים. אדרבא ידרימו ויקימו חוות ,ברוח דוד בן-גוריון, במרחבי הערבה והנגב, כולל הרי הנגב, הם יוכלו לראות את צבא השמיים.
אני יכול להמליץ על מצפה רמון והסביבה על אזור פארן ומפארן למנוחה, באזור יוטבתה ובין באר אורה לאילת בדרום הערבה. מקומות אידיאליים לתצפיות לסוגיהם ובונוס מיוחד של חיים בערבה ובהרי הנגב בשקט ובשלווה. מי שרוצה לראות כוכבים במלוא זוהרם ילך למקום שבו הם נראים מנצנצים כיהלומים משובחים, ואיש או גורם כלשהו לא מפריע. יש שעושים זאת, וחיים שם. קצת תמוה ואף חוצפתי לבקש שנביא את המדבר לעיר, כדי שקומץ אסטרונומים חובבים יוכלו לצפות טוב יותר בכוכבים..
בשעתו בעת וויכוח עם אנשי אקדמיה בנושא איזה כנס שניצולי השואה ביקשו ליזום והראשונים תהו בשביל מה ולמה, הרי במסגרת אקדמית זאת עוסקים כול הזמן בנושאים אלה. על כך העיר אחד המשתתפים, ניצול שואה, איש מחקר גם הוא. "זה מזכיר סיפור על הנהלת בית חולים שדנה בבעיות הקשות שאיתן צריך להתמודד והגיעו למסקנה שבעצם מי שמפריע אלה החולים". במילים אחרות, אם נחיל זאת על חסידי הסביבה, הרי אם בסופו של דבר הסביבה תהיה נקייה מן הבריות, אם יהיה חושך מצרים ברחובות, נוכל לצפות בכוכבים ובכלל, הכול ישתפר.
מישהו מן הוותיקים יכול להזכיר לי כתבה ששלחתי מניו-יורק בעת העלטה הגדולה בשנת 1965. לאחר תיאור איך בשעת מצוקה, כאשר הרובוטיקה כשלה, הם, האנשים בתושייתם נחלצו לסייע בכול מקום ובכול תחום ומתוך הכאוס יצא האדם בכול יופיו- סיימתי: "ניו-יורק הייתה זקוקה לחושך כדי שאנשים יראו זה את זה". אך זאת הייתה מטפורה, משל, ולא המלצה להחשיך את ניו-יורק הנפלאה בזוהר הלילי שלה.
לסיפא. הידיעה כאמור, הובאה בעמוד הראשון של עיתון ," הארץ". בין אם העורך התייחס לדבר כאל אפיזודה מעניינת ובין שהוא ייחס חשיבות למחאה- מקומה לא היה בעמוד א'. אם כבר אז יש מספיק פינות ביזאריות בממלכת העיתון.
לעומת זאת מאמר תחקירי יוצא מגדר הרגיל על רכבת ישראל, (18.11.2009) אומנם פורסם בגוף העיתון בשני עמודים, אך ניתן היה בהחלט לתת לו "חלון קטן", בעמוד הראשון, להפניית תשומת לב, בנושא בעל חשיבות רבה יותר כאן למטה מאשר מגבלות חובבי הכוכבים למעלה. המדיה, כפי שכבר ידוע, לא זקוקה לאויב מבחוץ: היא עושה זאת טוב לבדה. מעלה ידיעות שאורך חייהן כשל יתוש. רק שאין בו עוקץ. במקרה הטוב הוא עוקץ איש כמוני לכתוב מאמרון.
המאמר התפרסם באתר המחבר, "זרקור".
תאריך:  22/11/2009   |   עודכן:  22/11/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
ה"סביבה" שוב עוברת גבול
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
כתבה מרתקת
יהוידע  |  22/11/09 09:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני בז
קומץ חיילים הניפו שלטי מחאה    אז מה? ואולי בכלל כדאי להפסיק לשלח את צבא ההגנה לישראל ביהודים?
עמנואל נבון
על-אף כל מחאותיה של ישראל נגד הכרזת ונציה, היא יישמה אותה, כשחתמה ב-1993 על עסקה עם אש"ף    וגם הסכם אוסלו למרות שבושל בנורווגיה, המתכון שלו היה צרפתי    ואם תרצו, למרות שנחתם לפני 16 שנה, עדיין אנו סובלים בגללו מבעיות עיכול
בועז ארד
הניסיון האמריקני מלמד שיעילות השימוש באנרגיה מושגת לא בחקיקה או בהתערבות ממשלתית, אלא במתן "חופש ביטוי" לשוק, המשקף העדפה של מוצרי חשמל ביתיים חסכני אנרגיה
מרדכי קידר
אין כמו הפלשתינים לחשוש מהכרזת עצמאות פלשתינית חד-צדדית: אם לאחריה לא תפנה ישראל את משרד המשפטים ואת מטה המשטרה שלה ממזרח ירושלים, יהפוך "הכיבוש" הזמני ל"כיבוש" מתמשך
רונן לוי
השבוע עמד בסימן חובת נאמנות ללקוח, של מכלול העוסקים והקשורים לשוק הרכב והתחבורה    איך קשורים סוכני הביטוח, הגופים המוסדיים, השמאים, המוסכים, פקידי המימשל וחברי הכנסת למצבו העגום של הענף?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il