X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סדר-עדיפויות פגום מעניק אצלנו עדיפות לטיפולי שיניים לילדים ולסדנאות גמילה מעישון על פני הצלתם של חולי סרטן בשלב סופני
▪  ▪  ▪
שיניים עדיפות על סרטן? [צילום: באדיבות אתר tuvidoc.com]
מחלה ושמה בריאות
אריה אבנרי
כשליצמן מכניס לשיקולים שאמורים להיות רפואיים גרידא שיקולים הלכתיים ומגזריים, וכשלביבי לא אכפת, הבריאות שלנו בקרשים * הערת אזהרה (53)
לרשימה המלאה

אמין זאהר
הרב ליצמן - האדם הנכון במקום הנכון

סדר-עדיפויות פגום מנחה את מערכת הבריאות בארץ להעדיף את הטפל על פני העיקר. אחרת אי-אפשר להסביר מדוע טיפולי-שיניים לילדים ומימונן של סדנאות לגמילה מעישון נראים בעיניה חשובים יותר מהשקעה בחקר הסרטן ומסבסודן של תרופות מצילות-חיים של חולים סופניים.
סל התרופות החדש שגובש הוא "שואו-אוף" פוליטי ופופוליסטי אכזרי, המטאטא אל מתחת לשטיח את מה שבאמת היה צריך להיכלל בו. הוא גם מעניק סטירת-לחי מצלצלת למי שידם אינה משגת לממן תרופות שמחירן בשמיים ושרק באמצעותן הם אמורים לשרוד.
מחלת הסרטן היא כיום גורם התמותה הראשון במעלה בישראל. "אוף-דה-רקורד" היא כבר לובשת ממדים של מגפה. כמעט כל תושב שני לוקה בה. ובכל זאת מעדיפה מערכת הבריאות שלנו לעצום עיניים. בחקר הסרטן היא משקיעה רק סכום אפסי ומונעת בכך שיטות-מניעה וריפוי חדישות, המקובלות זה מכבר מעבר לים. פשוט לא בא לה ליטול חלק בפרויקט עולמי "יקר ויוקרתי מדי" למיפוי גנום הסרטן. הפרויקט הזה אמור לסייע בפיצוח הצופן הגנטי של סוגי הסרטן השונים, מעבר לזה של סרטן הריאות והעור שכבר פוצח. על-פי ההיגיון של מערכת הבריאות הישראלית זול ומשתלם הרבה יותר להשקיע בשיניים ובעישון, שאינם כרוכים בכאב-ראש גדול כל כך.
עדיפות פגומה
בסדר העדיפויות הפגום הזה נכלל גם מחדל אי-רכישתו של מכשור חדיש ומשוכלל, יעיל הרבה יותר מזה המצוי בארץ, שעשוי לחשוף בדיוק רב יותר ממצאים של חולים בפוטנציה, או כאלה שלוקים במחלה בשלב ראשוני. כך מאלצים את החולים לעבור, במקרה הרע, בדיקת רנטגן בלבד, ובמקרה הטוב יותר בדיקת סי.טי. אבל, ההזדקקות לאם.אר.איי, שלעומת שתי הבדיקות הראשונות אין בה סיכון של קרינה והיא גם ממוקדת יותר - נדחית, משום מה, על הסף. התירוץ - כמה אכזרי(!): זה מעבר ליכולתה של המערכת. זוהי, מן הסתם, גם הסיבה לעלייה התלולה במספר החולים בארץ, מעבר לזו המקובלת בארצות אחרות.
אל הצרה הגדולה הזאת מתווספת גם צרות-עין של רופאים, הבולמים בעין לא יפה חולים סופניים מלעבור, מעבר לים, טיפולים חדישים וחיוניים, שאינם מקובלים עדיין בארץ. קשה להאמין, אבל ה"שוויץ" של אותם רופאים צרי-עין מעביר אותם על דעתם: הם נעלבים מחוסר הפרגון להם ומתעקשים על כך שטיפוליהם אינם נופלים מאלה הנהוגים בחו"ל. חולים, שאינם מוכנים להשלים עם רוע הגזירה, נאלצים, בסופו של דבר, להזדקק לתרומות ולחסדי-ציבור, ובלבד שיעלה בידם לממן בכך טיפולים שנועדו להציל את חייהם.
מערכת הבריאות הישראלית טעונה, אפוא, התנערות וטלטלה עזה. שומה עליה להתפכח, מהר מאוד, ממדיניות בת היענה שלה. כבודם של טיפולי שיניים לילדים ושל סדנאות גמילה מעישון מונח במקומו, אבל אלה עשויים לחכות. בוודאי שאין הם יכולים לבוא על-חשבונם של טיפולים אקוטיים ודחופים להצלת חייהם של מי ששוכבים על ערש-דווי.
תאריך:  25/12/2009   |   עודכן:  25/12/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מערכת בריאות חולה
תגובות  [ 6 ]מוצגות  [ 6 ] כתוב תגובה 
1
דרכים חדשות למימון מפלגות
עידןסובול  |  25/12/09 12:13
2
מחלות חניכיים גורמות למחלות לב ל"ת
ולכן זהו פיקוח נפ  |  25/12/09 12:54
3
אין רפואה מודרנית בריבוי של 10 ל"ת
ילדים למשפחה  |  25/12/09 13:24
4
יש תרופות אחרות לסרטן בסל
חולה אתה  |  25/12/09 14:09
5
הצדק איתך
חנה איסלר  |  25/12/09 14:53
6
תרופות מצילות-חיים של
חולים סופניים  |  28/12/09 22:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סופיה רון-מוריה
כדי לפלג את קדימה, נתניהו צריך לא רק למצוא שבעה ח"כים שיהיו מעוניינים לפרוש, אלא גם לאתר בית חם שיהיה מוכן לקלוט אותם. לשם כך נרקחת העסקה הסיבובית הגדולה והמורכבת בתולדות הכנסת    בימין יכולים לקוות שאם אהוד ברק יפיק רווח כלשהו, הוא יפסיק לנסות לצבור רווחים על גבם של מתיישבי יו"ש
אריאל כהנא
"כשראש הממשלה רוצה שקט הוא פונה לצביקה". כך מתארים בלשכתו הסוערת של נתניהו את תרומתו של מזכיר הממשלה, עו"ד צבי האוזר, לשקט היחסי שמאפיין את הקדנציה השנייה של נתניהו. קווים לדמותו של מי שעמד בראש נוער 'התחייה' והכריז מלחמה על התקשורת, ונמצא כיום בצומת קבלת ההחלטות. בקדנציה הבאה, מן הסתם, הוא כבר לא יהיה פקיד
אסף גבור
השלט בידיו של המפגין בכפר יאסוף (בתמונה) התהפך לא מרוב התרגשות מבואו של הרב מצגר, אלא כי דחף אותו לידיו פעיל שמאל ישראלי. תמונות מהיבט מסוים מאוד מספקים ארגוני השמאל גם באמצעות פרויקט חלוקת מצלמות לתושבים הערבים. "אנחנו מרכזים כוחות באזורי עימות עם מתנחלים", מספר רכז 'בצלם' בחברון
שלמה ברום
מאז נכנס הנשיא אובמה לתפקידו חלפו כבר שמונה חודשים, והיו בהם הצהרות של דוברים מממשלו על תוכנית שאפתנית ליישב את הסכסוך הישראלי-ערבי על מרכיביו השונים, ועדיין אין תזוזה משמעותית בשום ערוץ
עו"ד טל קדש
האם כתיבה אנונימית ברשת האינטרנט מהווה ביטוי לפחדנות או שמא אפשרות לביטוי חופשי יותר של תכנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il