X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רונן הלל רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בעולם מדברים על דוח גולדסטון אך שוכחים את בית החולים הנייד שהקימה ישראל בהאיטי גם הטורקים שונאים אותנו אבל שוכחים את משלחות ההצלה ששלחנו לשם בשנת 1999
▪  ▪  ▪
בית חולים שדה בהאיטי. תסתכלו עליהם ותראו אותנו [יח"צ]
משלחת מד"א הגיעה להאיטי
יפעת גדות
המשלחת פרסה בית חולים שיקלוט את הפצועים הרבים שעדיין לא זכו לקבל טיפול רפואי ונמצאים בסכנת חיים * בית החולים יצטרף לפעילות הצוותים הרפואיים שכבר פועלים בהאיטי
לרשימה המלאה

מנכ"ל משרד הבריאות יצא להאיטי
יפעת גדות
יוצא על-מנת לעקוב אחר הצרכים הרפואיים הנוספים להם נזקקים צוותי הרפואה הישראלים
לרשימה המלאה

"על ארה"ב לסייע להאיטי, לא לכבוש אותה"
מאיה שני
שר בממשלת צרפת מתח אתמול ביקורת על תפקידה של ארצות הברית במאמצי הסיוע להאיטי מוכת הגורל * ברנאר קושנר ניסה להשקיט את הרוחות * הילרי קלינטון: אין לנו כוונה לשלוט בהאיטי
לרשימה המלאה

האיטי - המחלות מתחילות להתפשט
יפעת גדות
הרופאים במקום מודאגים מכך שמחלות הן שיהיו האתגר הגדול הבא לעשרות אלפי הפצועים וחסרי-הבית שהשאירה אחריה רעידת האדמה * ארצות הברית הודיעה כי תאפשר לילדים יתומים מהאיטי להיכנס למדינה
לרשימה המלאה

הרשות הפלשתינית: נשלח סיוע הומניטרי להאיטי
עידן יוסף
לרשימה המלאה

תינוק חדש בהאיטי - ישראל
יפעת גדות
אזרחית האיטי ילדה בבית החולים של פיקוד העורף שהוצב במקום
לרשימה המלאה

הזעזוע הקשה הפוקד את האיטי בלתי נתפס. התמונות ומימדי ההרס לא משאירים מקום לספק - האיטי, מדינה קטנה ונכשלת סופגת זעזוע קשה ומחריד שילווה אותה במשך שנים רבות. בעוד העולם מתמהמה באופן וצורת הגשת העזרה הזועקת מפיותיהם של מיליונים, התארגנה משלחת ישראלית באמצעות צה"ל - על-ידי מיטב הרופאים, הציוד, המטוסים, יחידות ההצלה, הרפואה, ההטסה, הפינוי והאחזקה - מאובזרת ומצוידת היטב, ובתוך פחות מיומיים כבר נחתה בשטח, הקימה בית חולים שדה, קלטת מאות אם לא אלפי מטופלים וביצעה פעולות חילוץ והצלה תוך סיכון ממשי לאנשי הצוות. רוני דניאל, הכתב הצבאי של ערוץ 2 דיווח ביום א' כי בית החולים שהקימה ישראל הוא הדבר היחידי באמת שפועל שם כמו שצריך זאת בנוסף ליחידת החילוץ שהצליחה להציל חיים.
המשלחת הישראלית להאיטי היא ללא ספק סיפור ישראלי מהסוג ששכחנו. זהו סיפורם של לא יותר מכמה מאות ישראלים, מהסוג המוצלח, שהתגייסו לצבא הישראלי שלא משנה כמה רחוק צריך לטוס ולא משנה בשביל מי, הם יהיו שם. זה סיפור של מדינה קטנה מאוד עם לב ממש גדול שבניגוד להרבה מדינות ענקיות מסוגלת להבין שעכשיו צריך לעשות ומהר. זה סיפור ישראלי כי אנחנו ממש טובים בלעזור לחלשים ולהתייצב לידם הרבה לפני שהיינו עושים בשביל עצמנו.
הפעולה הישראלית בהאיטי לא תשנה את המצב שאליו נקלעה המדינה הזו. אבל היא מוכיחה שאנחנו הרבה יותר טובים מאיך שאנחנו מציירים את עצמו ובוודאי מאיך שהעולם מצייר אותנו במראת התדמית ויחסי הציבור של מדינת ישראל. אומנם אנחנו לא צריכים תעודות הוקרה מאף אחד וגם לא מחפשים אותן. אבל ראוי שנדע להעריך את עצמנו דווקא בזמן שמתרחש אסון הומניטארי כשאנו בין הראשונים בעולם ליזום ולעשות בזמן שמדינות גדולות ומעצמות עשירות שיכולות לעשות פי כמה וכמה מאיתנו מתקשקשות בינן לבין עצמן באדישות מעצבנת על איך, מה כמה ומתי.
זה רגע שבו ראוי לקחת את ההישגים האלה, והם אינם קטנים, ולהראות לעולם שאנחנו לא מה שעושים מאיתנו. יכול להיות שחלק קטן מאוד מאיתנו גונב מגבות מבתי מלון טורקיים אבל החלק השני מוכן לטוס לטורקיה (1999) לעזור בפעולות חילוץ יומם וליל ולהיות שם כמה שצריך. זה רגע שבו ראוי להציג את היתרונות באופי הפעלתן והיוזם שלנו, את העובדה שאנחנו אולי חסרי מספר גינונים אירופאים אבל יופי של אנשי שטח שיודעים להפשיל שרוולים ולהתלכלך כשצריך, שעבודה היא חלק אינטגראלי ממי שאנחנו, וישראל היפה זו לא רק בר רפאלי.
אין ספק שאנחנו צריכים לחזק את התדמית של הצבא שלנו שהתלכלכה בגלל אדם שהאו"ם ממש מעריך וקוראים לו גולדסטון. אולי כדאי לבקש ממנו לכתוב דוח על התנהלות העולם בכלל והאו"ם בפרט במשבר האיטי... אולי כדאי לבקש שתייחס לאופייה של התגובה הישראלית למשבר הזה ועל האופן שבו הגיבו רופאי ורופאות צה"ל, אנשי יחידת החילוץ הצה"לית - לובשי מדים לכל דבר ועניין תוך גיבוייה של מדינת ישראל? אולי כדאי לספר לו ולעולם שזה חלק מהנורמה של להיות ישראלי, להיות בראש ובראשונה הומאני, למרות כל מה שחושבים עלינו בעולם.
לצערי, בחלק הזה שמדבר על יחסי ציבור ותדמית לישראל אנחנו פחות טובים. אולי בגלל שכאלה אנחנו. עושים את העבודה בשקט ולא תמיד מחפשים קרדיטים. אנחנו לא ממש טובים בלהגן על עצמנו כשמאשימים אותנו בפשעי מלחמה, בדיוק כמו שאנחנו לא ממש טובים בלהראות לעולם שאנחנו הרבה יותר יפים, הומאניים ואוהבי אדם ממה שהוא עושה מאיתנו. העניין הוא, שעם כל הצניעות, מדינת ישראל חייבת לחזק את התדמית שלה בעולם ויש לה יופי של פנים להציג. כאלה שאנחנו לא מרבים לראות - בגלל שלא נותנים לו או בגלל שפשוט לא רוצים.
ברוב המקרים התקשורת העולמית נוטה נגדנו וברוב הפעמים היא יכולה לטעות. תדמיתית, אנחנו לא מבליטים מספיק את ההישגים והיתרונות שלנו. אולי כי כבר השתכנעו שאת העולם, בדיוק כמו המשבר בהאיטי, זה לא ממש יעניין.
זה הזמן לחזור ולדבר על הנכסים האמיתיים שלנו, על הראש היהודי שממציא פטנטים לטובת האנושות, על הרוח הישראלית, על הישראלים היפים שתורמים לזולת ולאיכות הסביבה והחיים, על שמעון פרס, מכון ויצמן, על אתרי התיירות המקסימים שלנו, על מערכת החינוך, הבריאות ועל התרבות שלנו. עוד אני מציע לחזור ולדבר על הישראלי היפה. זה שיכול להיות דווקא הרופא התורן בבית החולים, העובדת הסוציאלית, המורה מבית הספר, הפנסיונרית, התלמיד המצטיין, המהנדס שמפתח טכנולוגיות חדשות, הספורטאי הישראלי שמשחק בחו"ל, נשיא המדינה שמעון פרס או כל אחד מזוכי פרס נובל הישראלים.

תאריך:  19/01/2010   |   עודכן:  19/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל היפה זה לא בר רפאלי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה טובה
ישראלי8  |  20/02/10 17:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרית גושן-פנטי
סדר הוא לא רק מפתח לאיכות חיים, זהו תנאי להצלחה ולשגשוג בכל תחומי החיים    יש מי שנולד עם חוש סדר ויש מי שזקוק לעזרה
שרית ילוב
כדי לחפות על "אשפוזם" הכפוי והממושך בגולאגים של עשרות אלפי אזרחים, עשו הסובייטים שימוש במנגנון לוחמה פסיכולוגית אדיר    משהו ממנו זוכה לשימוש גם אצלנו
חיים נוי
המחזה מתאר את סיפורו של רוצח סידרתי שרצח את הוריו ללא מניע אמיתי, נידון למאסר, הצליח להימלט, החליף זהויות, אנס ורצח אנשי משטרה ונער ולאחר שנלכד - התאבד בכלא
עמוס שריג
כבר היינו בסרט של שרה נתניהו - שום דבר לא השתנה בהתנהלותה המתחנחנת והכושלת של הגברת הראשונה    שרה לא שרה שיר חדש
ענבל בר-און
גם אם נוני מוזס תפס טרמפ על המקרה של ליליאן פרץ, תפיסת הטרמפ אינה מאיינת את צדקת המקרה    לפחות ביבי אינו משקר והפרסונה הציבורית שלו זהה לפרסונה הפרטית: שחיקת זכויות העובדים    הטור של ענבל בר-און (5)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il