X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ליברמן ובחוץ - בין שני אלו כן יש קשר לגבי כהונתו בראש משרד החוץ אך מצד שני, זכאי הוא למשפט הוגן ולא לתלייה בראש חוצות
▪  ▪  ▪
ליברמן שר חוץ. מה הקשר? [צילום: פלאש 90]
הדרישה המינימאלית, להפסיק לשפטו בעיתונים ובכלי תקשורת אחרים, לגיטימית לחלוטין. ההסתתרות מאחורי "זכות הציבור לדעת", במקרה זה של עשור ויותר של חקירות והדלפות, ללא שום תוצאה, היא מעשה שלא ייעשה

   אריה אבנרי
גיבושון פוליטי

   עו"ד דב אבן-אור
מדינת ת"א נ' א. ליברמן

   איתמר לוין
להעמיד לדין את ליברמן מיד

החלטה על ליברמן - לא בקרוב
איציק וולף
בתשובה לפניית התנועה לאיכות השלטון מבהיר עוזרו הבכיר של היועמ"ש כי לאחר שתתקבל המלצת הפרקליטות בעוד כמה שבועות יידרש היועמ"ש וינשטיין לדון בסוגיה מן הבחינות המשפטיות והראייתיות
לרשימה המלאה

שר החוץ אביגדור ליברמן אינו ראוי, לעניות דעתי, להיות שר החוץ של ישראל. הוא אינו תורם במעמדו לקידומה של ישראל ולקשריה הדיפלומטיים. שר החוץ של ישראל אינו זוכה, בלשון המעטה, לאהדה רבה באירופה ובארה"ב. למותר לציין, כי גם בקרב מדינות ערב, מר ליברמן אינו אישיות רצויה. זו הסיבה לקביעתי כי הוא אינו ראוי להיות שר החוץ של ישראל. דעותיו הפוליטיות הן עניינו הפרטי ונחלת כל תומכי מפלגתו. את זאת יש לכבד, גם אם הנזקים המדיניים נראים לעין בצורה מובהקת.
תהיינה דעותיו הפוליטיות של מר ליברמן אשר תהיינה, ראוי הוא לזכות להליך משפטי הוגן ולהתנהלות תקינה של מערכות אכיפת החוק. מצער לקבוע כי מר ליברמן אינו זוכה לכל מה שגדולי המגינים על שלטון החוק וזכויות האדם מטיפים לו.
מזה עשור ויותר, מר ליברמן נמצא תחת חקירה בלתי נגמרת שלא הצמיחה, עד היום, שום כתב אישום ואפילו לא בדל של אישום. בכל התקופה הזו, בתדירות של כמה חודשים, מתפוצצת פרשה חדשה הקשורה אליו והיא מסתיימת בקול ענות חלושה. בינתיים, שמו מוכתם שוב ושוב, ואפילו פוגעים בבני משפחתו. זו לא התנהלות ראויה, בלשון המעטה.
גם מי שדעותיו הפוליטיות מרגיזות ציבורים רבים, והוא אפילו שר חוץ של מדינת ישראל ללא עשייה דיפלומטית מי יודע מה, ראוי גם ראוי להגנה מפני שרירות לב, פגיעה בכבודו ובמשפחתו, ומעל הכל - מחזקת החפות העומדת לו כמי שאפילו כתב אישום לא הוגש נגדו עד היום. ההדלפות בתקשורת, ההופכות מיד לכתב אישום זוטא, בלתי נסבלות, במיוחד כשהמדובר בנוהג הנמשך שנים רבות, עד כדי עינוי דין.
יש להדלפות המכוונות נחיצות ולא כאן המקום לדון בה, אך יחד עם זאת, ההדלפות אינן יכולות לשמש תחליף לכתב אישום הנידון בהיכלות המשפט אלא בחוצות העיר. הדרישה המינימאלית, להפסיק לשפטו בעיתונים ובכלי תקשורת אחרים, לגיטימית לחלוטין. ההסתתרות מאחורי "זכות הציבור לדעת", במקרה זה של עשור ויותר של חקירות והדלפות, ללא שום תוצאה, היא מעשה שלא ייעשה.
יש להפריד הפרדה מוחלטת בין היותו של מר ליברמן שר החוץ של ישראל, לבין היותו אזרח הזכאי לכל הגנת החוק והמשפט כל עוד לא הורשע בכלום. מוזר למדי כי אנשי עולם המשפט ממלאים את פיהם מים ולא יוצאים למתקפה נגד נוהגים פסולים הנהוגים במערכת אכיפת החוק, גם אם מר ליברמן אינו ראוי בעיניהם, ובעיניי גם, להיות שר החוץ של ישראל.

אוי לישראל, אוי לפוליטיקאיה ואוי לשגריריה

הפרשה החדשה שבה מעורב מר ליברמן חושפת בפני הציבור את מה שהיה ידוע בחוגים מצומצמים בישראל: הפיכת משרד החוץ ללשכת עבודה של מקורבים לפוליטיקאים מבלי שיש להם הכישורים לעסוק בדיפלומטיה ואפילו לא הוכנו לכך. תחת המסווה של מינויים מטעם למשרות אמון, מסתתרת לה תופעה של סידור עבודה לכל מיני דמויות מפתח בתחום הפוליטי-מפלגתי.
בהזדמנויות רבות מאוד, מבקר המדינה הצביע על התופעה הפסולה של מינוי מקורבים פוליטיים ללא שום הכשרה, אלא כמתת פוליטי מובהק. נכון הוא שמר ליברמן אינו הראשון, וככל הנראה גם לא האחרון, מבין הפוליטיקאים המתמנים לתפקידים בכירים ומביאים עימם שובל ארוך של מקורבים-פוליטית. ראוי לקרוא את דוחות מבקרי המדינה לדורותיהם ולהיווכח עד כמה התופעה הזו נפוצה ומזיקה.
משרד החוץ הוא משרד מאוד מקצועי, או אמור להיות כך, העוסק בנושאים רגישים ביותר למדינה. הקלות הבלתי נסבלת של מינוי שגרירים ללא שום הכשרה, אם הדיווחים בתקשורת נכונים, והשגריר לשעבר, זאב בן אריה, ויועצו של השר ליברמן, הוצא מקורס שגרירים לחופשה ללא הגבלה - הרי מעשה חלמאי גדול מכך אין. להיות קודם שגריר ולאחר מכן ליטול חלק בקורס לשגרירים - היינו, היפוך יוצרות מוחלט ועיוות של היגיון - זו תופעה שאין אפשרות להסביר אותה אלא במילה אחת: טמטום / עזות מצח.
אוי למדינה שכך מתמנים שגריריה. לא פלא שהדיפלומטיה הישראלית ממש "פורחת".

תאריך:  07/03/2010   |   עודכן:  07/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליברמן ומשרד החוץ - אין קשר בין השניים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
גם יצחק שמיר ודאי לא מצא חן .
ישמעאל  |  7/03/10 13:44
 
- יצחק שמיר היה גמד עם צל גדול  ל"ת
תגובה עדינה לזבל  |  7/03/10 17:02
2
אם הדיווחים בתקשורת נכונים
zoomarch  |  7/03/10 14:05
3
ליברמן אשם עד שתוכח חפותו
גדעון אמיר  |  7/03/10 14:15
4
הצטרף לפוסט ציונים וזכה באהדה
נחום שחף  |  7/03/10 20:43
5
זה שערבים\מחבלים לא אוהבים את
גרי  |  9/03/10 07:33
6
ותקרא גיא בכור על אפקט ליברמן
גרי  |  9/03/10 07:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
עקרונות החוק מנחים כי על תעריפי החשמל לשקף את העלויות הכרוכות בייצורו וחלוקתו לקבוצות הלקוחות השונות. אך בישראל כמו בישראל, אין כן הדבר והצרכן הקטן משלם סכומים לא-מוצדקים
יואל גוז'נסקי, יונתן שכטר
אף על-פי שמטרתה המוצהרת של ערב הסעודית הייתה להגן על "השלמות הטריטוריאלית" של הממלכה, מטרתה האמיתית הייתה לחסום כל השפעה אירנית אמיתית או מדומה על מפתנה
ציפורה בראבי
מי שיודע להבחין בין פריט נחוץ למיותר, יידע גם להתפטר מרגשות שליליים ומיותרים המאפילים על חייו    על ניקיון חיצוני ופנימי לקראת פסח
חנן וייס
האמירה בחקירת צ'יקו תמיר - "לא היה שום צורך ליידע את הקמצ"ר" - מניחה כי הצבא פועל ומקבל את הוראותיו מלמטה ולא מלמעלה
אברהם שרון
זאת עובדה, רק דברי הימין נשמעים    שמאלנים ממשיכים להירדף, ותכף ממש גם חלקי יהא עם אלו, אע"פ שבסה"כ אני מאשש עובדה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il