X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא בקרב לא-יהודים בארצות-הברית גוברת הפופולריות של מאכלים נושאי חותמת כשרות בנימוק שהם ערובה להיגיינה ולבריאות
▪  ▪  ▪
excuse me, איפה המוצרים הכשרים?

מהפכה שקטה, אך מעניינת, עוברת באחרונה על עולם המזון של ארצות-הברית, בו הולכת וגוברת הפופולריות של מאכלים כשרים דווקא בקרב האוכלוסיה הלא-יהודית. הנהירה הזאת אל המזון הכשר מוסברת בתחושתם של יותר ויותר אמריקנים שהמאכלים הכשרים פשוט בריאים והיגייניים יותר.
לנוכח התופעה המעניינת, מבקשות יותר ויותר חברות אמריקניות מארגונים רבניים הכשר למוצריהן, וכך צובר הסחרור הזה תאוצה מוגברת. החברות עצמן אף הגדילו עשות כאשר אימצו את הסיסמה שאין שום צורך להיות יהודי כדי ליהנות ממוצריהן הכשרים. לצורך כך הן משדלות את הציבור הרחב באמריקה לנסות את מוצריהן "משום שאלה בריאים וטעימים". הגיעו הדברים לידי כך שיש היום בארה"ב כ-20 אלף מוצרים כשרים, כשאלף מהם חדשים ומתווספים מדי שנה למעגל הכשרות.
בעבר הלא-רחוק, כשדיברו בארצות-הברית על מוצרים בעלי תווית "כשר", או "כושר-פוד", כפי שמכנים זאת האמריקנים, היה מדובר, בעיקר, על בלינצ'ס, כבד קצוץ, קניידלך, גפילטע-פיש ומוצרי-מזון לחג הפסח. היום, לעומת זאת, ניתן למצוא ברחבי היבשת, בעיקר בניו-יורק, את חותמת הכשרות על מוצרי-מזון רבים ומגוונים, בין היתר על מוצרי הפסטה של קונצרן המזון הגדול "רוניזיני"; על הטאקו המקסיקני, ואפילו על חפיסות של ירקות סיניים מוקפאים. מסתבר שהיצרניות מוכנות לשלם שכר גבוה במיוחד למשגיחי הכשרות היהודים, כדי שאלה יעניקו למוצריהן את חותמת הכשרות.

גידול משמעותי

ברשת הסופרמרקטים "סלואן", למשל, מוכרים כבר, מזה שנים, בהצלחה רבה, מוצרי-מזון כשרים מתוצרת ישראל, עד כדי כך שההיצע לא תמיד מדביק את הביקוש. ברשת זו נמכרים, בין היתר, מוצרי בשר ההודו המעושן מתוצרת קיבוץ טירת צבי, המופצים תחת השם המסחרי "ירדן"

צרכן המזון האמריקני, החרד כל-כך לבריאותו ולתזונתו, מאמין בכל ליבו שחותמת ה"כשר" על אריזת המזון היא ערובה לאיכות גבוהה מהממוצע המקובל, כמו גם לרמת פיקוח, גבוהה מהמקובל, על תהליכי הייצור. מסיבה זו לא נרתעות החברות לייצור מזון לשלם שכר גבוה כל-כך למשגיחי הכשרות, ואפילו לממן עבורם נסיעות ארוכות לחו"ל, ובלבד שאלה יוכלו להשגיח מקרוב על כל המתקנים ועל תהליכי ייצור המזון, כל אימת שהם מתבצעים מחוץ לגבולותיה של ארצות-הברית.
לדברי בעלי חברות המזון האמריקניות, משתלם להם להוציא, מדי פעם, כמה אלפי דולרים עבור הנסיעות של המשגיחים, באשר חותמת הכשרות על המוצר משלמת את עצמה מהר מאוד ואפילו מותירה עימה רווח. ואכן, מוצרי המזון האמריקניים, הנושאים את חותמת הכשרות, נמכרים היטב ותפוצתם מצויה בעלייה מתמדת.
ברשת הסופרמרקטים "סלואן", למשל, מוכרים כבר, מזה שנים, בהצלחה רבה, מוצרי-מזון כשרים מתוצרת ישראל, עד כדי כך שההיצע לא תמיד מדביק את הביקוש. ברשת זו נמכרים, בין היתר, מוצרי בשר ההודו המעושן מתוצרת קיבוץ טירת צבי, המופצים תחת השם המסחרי "ירדן". לכל הדעות זהו הישג לא מבוטל, בהתחשב בכך שלמכור לאמריקנים מוצרי-בשר, ובעיקר בשר-הודו, כמוהו כמכירת קרח לאסקימוסים. עם זאת, אליה וקוץ בה: לא תמיד קל למצוא על המדף את המוצר הכשר של "ירדן" ולעתים תכופות נאלץ מנהל הסופרמרקט להצטדק על חסרונו של המוצר רק מהסיבה שהוא נחטף מהר מדי והמשלוח החדש עדיין בושש לבוא.
כך או אחרת, לגידול המשמעותי במכירת מוצרי מזון כשר בארצות-הברית כבר לא ניתן להתכחש. מדובר בתופעה שמתורגמת ל-750 מיליון דולר בשנה, ויש אפילו הטוענים למיליארד דולר. רק כ-25 אחוזים מהסכום הזה נובעים ממכירת מוצרי-מזון כשרים לפסח. שאר המוצרים, הנמכרים כיום בארצות-הברית עם חותמת הכשרות, הם מוצרים מתוצרת חברות לא-יהודיות מובהקות.

תאריך:  14/03/2010   |   עודכן:  14/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלהיט האמריקני: אוכל כשר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אוכל כשר באמריקה
נתנאלה  |  14/03/10 09:47
2
חלק מתופעה עמוקה הרבה יותר
ירון זכאי  |  14/03/10 12:43
 
- רק שאלה אחת
מד' ליונה עיוורת  |  15/03/10 00:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
האם שופטי ישראל ראויים לכבוד המוענק לאלוקי ישראל? ואיך באמת יוכלו לזכות בכבוד הראוי?
רועי אורן
התחזיות היו קודרות והושקעו משאבים רבים בנושא, אך נראה שהתחלואה ממנה חששו ממשלות בעולם, ובכללן ישראל, הולכת ונעלמת
יוסף אליעז
משהו קרה במדינת היהודים    הטיפשות מבצבצת בכל פינה, למן מוסדות השלטון העליונים ועד לאביונים וחסרי הבית ואין מבין כיצד זה התדרדרנו כה
דודו אלהרר
97% מתוך עם ישראל בארצו נשלטים בכל תחומי חייהם על-ידי קומץ שמרעיב אותם    שבויים ללא מוצא    מובלים כעדר עצום מקדחת אל בור שחת
יואב יצחק
מרבית כלי התקשורת בישראל התגוללו על בנימין נתניהו בגלל היתרי הבנייה בשכונת רמת שלמה    למרות הקונצנזוס בישראל סביב ירושלים, פועלים כלי התקשורת משל תפקידם הוא לשרת את הציבור הפלשתיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il