X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זמיר כותב אתיקה. טיימינג ישראלי, שר ביטחון אנגלי. קברים במקום ניידת. אקדחים בגליל. הקולנוע יפתח סגור
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אקדח המערכה הראשונה

משטרת הגליל הצליחה לאסוף לאחרונה בכפרי המיעוטים כ-700 כלי נשק בלתי חוקיים. למשטרת הצפון נמאס מהעובדה שבכל חודש נרצחים בגליל כ-2 עד 3 איש במסגרת סכסוכי עבריינים מהכפרים הערביים, אז היא אוספת מהם נשק. את מה שהיא מוצאת, כמובן.
אם אחוז תפיסת הנשק ע"י המשטרה דומה לאחוז תפיסת רכוש גנוב וסמים, אז ההערכה שיש בשטח עוד כ-5,000 כלי נשק תהיה צנועה למדי. אבל בטח נקבל מספרים מדויקים יותר במהומות אוקטובר של הפעם הבאה.

טיימינג

אפשר לבנות במזרח ירושלים, רק לא הייתה חובה לפרסם זאת דווקא ביום בואו של סגן נשיא ארה"ב לארץ. מסתבר שהיכולת שלנו לעשות דברים נכונים ברגע הלא נכון היא מושלמת. יש לנו בעיית טיימינג אמיתית. אבל מה אתם מצפים כבר ממדינה שטופת שמש הסובלת משרב ובצורת, אבל עוברת לשעון קיץ בדיוק ביום שבו הכל מתקדר ומתחיל לרדת גשם?

כספי שרים

ערוץ 4 של הטלוויזיה הבריטית צילם חברי ממשלה לשעבר ממפלגת הלייבור שהציעו שירותיהם לשתדלנים תמורת כסף.
מעודד לדעת שבענייני שחיתות אנו לא לבד. רק מעצבן לגלות שאותנו שודדים בלי בושה. באנגליה אתה קונה שר לשעבר במחיר של 3,000 שטרלינג ליום, שזה כ 17,000 ש"ח, ותמורת זאת הוא באמת עובד עבורך. אצלנו במחיר הזה אתה יכול לקנות מקסימום עוזר פרלמנטרי מהאופוזיציה.
ערוץ 4 הבריטי חשף שגם את שר ההגנה לשעבר של בריטניה אפשר לקבל תמורת 3,000 שטרלינג ליום. עשיתי חשבון: במחיר הזה הוא יזדקק לעבוד 2,353 ימי עבודה רצופים כדי להגיע לדירה במגדלי אקירוב. מוזר. אצלנו השר המקביל עשה זאת בפחות.

לא לבג"צ

גם אם תוגש עתירה, אסור לבג"צ להתערב בהחלטת הממשלה להעדיף 3 שלדים של עובדי אלילים פאגאנים (או של יהודים עובדי אלילים, אין הבדל) על פני תושבי הדרום הזקוקים לחדר מיון ממוגן. בג"צ אינו ערכאת ערעורים על החלטות הממשלה, ואין זה מתפקידו לשקול עד כמה זה נבון או מטומטם לזרוק עוד 150 מיליון שקל בשביל הקפריזות של ליצמן.
מי שיכול לערער ורשאי להחליף את ההרכב (של הממשלה) זה רק אתם. וזה די פשוט. בבחירות הבאות זיכרו מי הצביעו הפעם עבור מה, מה מניע אותם וכמה נמוך הם מוכנים לזחול . ואז חישבו האם לאנשים הרדודים הללו אתם מוכנים להאמין בעניינים רציניים יותר, כמו גרעין או מלחמה?
מוגש לשימת לב של מי שלא הבחין שבני בגין הצביע בעד ההחלטה הזו. 3 שלדים , 150 מיליון שקל. הכסף של אבא שלו?

לבנות קולנוע סגור

בירושלים רוצים להקים מתחם בתי קולנוע ובילויים בכניסה לעיר. עוד לא בנו כלום אבל כבר החליטו שהמקום יהיה סגור בשישי-שבת. עיר קדושה לא צריכה קולנוע. מי שרוצה בידור בירושלים בסוף שבוע, שילך בשישי בבקר למהומות בהר הבית, אח"כ שיעשה צהרי-שישי בהפגנות שיח-ג'ראח או בראס-אל-עמוד, ובשבת בבוקר, אם הוא עוד לא אושפז, הוא יכול לבחור בין הפגנות בחניון, מחאה בהר החוצבים, או זריקת אבנים וחיתולים בכביש בר- אילן. יש מלא אירועים. פרטים במודעות והכניסה חינם.
הכי יפה שרוצים להקים את מרכז הקולנועים הסגור הזה ליד "בנייני האומה". מיקום מצוין. 500 מטר מגשר הטאליבן (גשר המיתרים של הרכבת הקלה שלא נוסעת, כי טרם סללו לה את הפסים), 300 מטר מתחנת הרכבת הכבדה מת"א (הרכבת שתקועה בלטרון, כי טרם חפרו לה את המנהרה לירושלים), ומקום מוכר שכל הפקקים הירושלמים מתנקזים אליו בקביעות, הודות למתכנני התחבורה המצוינים שלנו. סידור הקובייה ההונגרית הוא משחק ילדים פשוט בהשוואה לבחירת נתיב במבוך מסלולי התחבורה בכניסה לעיר.
ספק אם ירושלים תישאר עיר הבירה של מדינת ישראל. אבל האתר המקובץ הזה, עם רכבות שלא נוסעות, גשרים הזויים שתלויים לייבוש ברוח, ואינסוף מנהרות וחפירות ואבק ולכלוך , שעכשיו מוסיפים להם גם קולנוע חדש וסגור, בהחלט הופך אותה לבירת חלם של כל הדורות. אם אשכחך ירושלים, את תמיד תעשי עוד משהו מטומטם להזכירך.

מחיר הכסף

למשטרת התנועה נגמר התקציב, אז היא מאיימת לפטר חצי משוטריה ולהשבית 70 ניידות. צפוי שמספר הדוחות המוגשים לנהגים עבריינים ירד למחצית, ויעשו רק 300,000 בדיקות שיכרות בשנה, במקום 800,000 הבדיקות שנעשות כיום. בטח כמה חברה כבר ירימו הערב כוסית נוספת לכבוד הבשורה, ויצאו בצהלה לכביש. לקראתכם.
אגב, בשום מקום בארץ לא יפחיתו פקחים ודוחות חניה. זה עסק ריווחי. לעומתו העסקת שוטרים שיורידו פושעי הגה ונהגים שתויים מהכביש בטרם הם ירסקו אותנו בהתנגדות חזיתית איננה עסק ריווחי לשלטונות. לכן מצטמצמים. ועכשיו שימו לב לסכומים:
כל תקציב משטרת התנועה היה בשנה שעברה 100 מיליון ש"ח. השנה הוא רק 60 מיליון ועוד מקצצים. 60 מיליון זה בערך חצי מעלות התעלול של הזזת בית החולים באשקלון. אמור מעכשיו: 3 קברים פאגאנים עתיקים שווים יותר מפעמיים משטרת תנועה אפקטיבית שמצילה חיים. מכיוון שיש כסף לקברים, אז נתראה בלוויות.

עובד בשבילם

פרקליטות המדינה מכינה לעצמה "קוד אתי". זה לא קורה בגלל שהם הגיעו למסקנה שראוי לשפר את התנהגותם וחובתם לנהוג בהגינות וביושר כלפי הציבור, אלא בגלל שהם רוצים שפרקליטים לא יעליבו יותר שופטים. לכן הם כותבים הוראות מפורטות איך צריך להתלבש בבית המשפט, איך לפנות בנימוס לשופט ואיך לא להעליב קולגות. זה הכל. הציבור ואזרחיו לא קיימים שם.
מכל הגופים במדינה רק הפרקליטות משוחררת מכל פיקוח. הם המפקחים על עצמם וגונזים בעצמם תלונות שמוגשות עליהם. מאז קום המדינה הודחו וסולקו בבושת פנים כמה שופטים, אלפי קציני קבע ומילואים נשלחו לכלא, עשרות אלפי עובדי מדינה ועובדי ציבור נחקרו, הורשעו, נקנסו, פוטרו ונאסרו, ואפילו ח"כים ושרים רבים כבר הועמדו לדין. רק לא פרקליטים. 60 שנות מדינה – וכל הפרקליטים יצאו תמיד זכים וטהורים. שמעתם על מישהו מהפרקליטות שהועמד לדין, למעט אותה פרקליטה מדליפה שניסתה להביא להטיית בחירות והתנגשה עם כוחות הנקמה של משפחת שרון?
הפרקליטות בישראל היא גוף משוחרר מביקורת, גוף חסר כל סטנדרטים של חובות מוסריות וגוף שממציא לעצמו את הכללים כל בוקר מחדש, לפי מה שנוח. שום שר משפטים לא העז להתמודד עם הקליקה הזו, ושום יועץ משפטי לממשלה לא ישתגע ויסתבך איתם. קמיקזה זה ביפן, לא כאן.
אלא שהסירחון מהתנהגות הפרקליטות עלה לרמות שלא ניתן לסובלן, והעסק מאיים להתפוצץ. הציבור מתחיל להתקומם. בפרקליטות מבינים, ולכן הם לקחו את השופט בדימוס יצחק זמיר שיעשה להם "כללי אתיקה".
הבעיה היא שלמנות את זמיר שיקבע שיטות לפיקוח על פרקליטי המדינה זה כמו למנות את ליצמן שיקבע כללים להפרדת הדת מהמדינה. זמיר הרי בכלל לא יודע מה זה ציבור. הוא לא ראה מימיו אזרח פשוט (אלא ממרחק, מדוכן ביהמ"ש העליון). חייו הנינוחים עברו במסדרונות האקדמיה, בלשכה המכובדת של היועץ המשפטי לממשלה ובדלפק הנישא של ביהמ"ש העליון. כל סביבתו הייתה תמיד רק פרקליטות ושופטים. אז בטח הוא יכתוב להם כללי אתיקה עם הרבה חובת "אדוני", "וכבוד המקצוע". את זה תראו שם הרבה. אבל משהו על פרקליטים שמשקרים בהודעה לביהמ"ש? על פרקליטים שמסתירים חומר? מזה תשכחו. מה שזמיר לא מכיר, הוא לא מזכיר ולא כותב עליו, וחוץ מזה זמיר גם גובה תעריף יקר מאוד עבור השעות שלו. תמורת זאת הוא מספק את הסחורה למזמין.
רק שלא אתם הזמנתם אותו.

תאריך:  26/03/2010   |   עודכן:  26/03/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יצחק זמיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
עובד בשבילם
אפי מהרצליה  |  26/03/10 19:11
 
- מפחיד לחשוב
יוגלי ק  |  26/03/10 22:41
2
עובד בשבילם 2
אפי מהרצליה  |  26/03/10 19:20
3
הארות ותהיות....
י.ש  |  26/03/10 22:39
4
זמיר,האיש האתי
בני בנקר  |  26/03/10 22:55
5
עוד על הפרקליטות
הרועץ המשפטי  |  27/03/10 07:17
 
- אם סיפוך נכון - לך לבג"צ
נסה ותצליח (?)  |  27/03/10 08:38
 
- סיפורי נכון ויש לי דוקומנטים
הרועץ המשפטי  |  27/03/10 12:12
6
"משטרת תנועה אפקטיבית"?
שוטר חרש  |  27/03/10 07:23
7
שופטי העליון אינם אמינים
אלי גזר  |  27/03/10 07:37
8
באין ציפור-שיר גם התחת הוא
עידן סובול  |  27/03/10 11:06
 
- הזמיר של מלך סין
הנ"ל  |  27/03/10 11:52
9
אתיקה? של זמיר?
שבתאי עזריאל  |  27/03/10 11:34
 
- שבתאי עזריאל ראוי לכבוד
משה, עורך-דין  |  30/03/10 22:27
10
תגובתי למאמר
דורון טל (טירקל)  |  27/03/10 11:58
11
תגובה לקטע "עובד בשבילם"
רם ברמן  |  27/03/10 12:33
 
- הדבר המדבר בעד עצמו
zoomarch  |  27/03/10 13:52
 
- תגובה למר zoomarch
רם ברמן  |  27/03/10 14:34
12
בני בגין הצנוע
גרין  |  27/03/10 14:05
13
כמו יין טוב - משתבח מטור לטור ל"ת
מרק  |  27/03/10 14:39
14
תענוג של שבת ל"ת
נחום שחף  |  27/03/10 19:40
15
על מעללי הפרקליטות אני
גרשון ה  |  28/03/10 00:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
תיאטרון חיפה עלה על הגל, עם הקומדיה הנהדרת שכתב אילן חצור "הדודה של מנש"    בידור כל כך מהנה, ללא פשרות ברמה, אך בטעם ובצחוק גדול
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
המגיש ברשת פוקס הציג את אובמה לא כסוציאליסט, אלא כמרקסיסט    אם נזכור כי בעבר ארה"ב דנה למאסר ולגירוש תושבים שרק נחשדו בסוציאליזם, המעבר החד באג'נדה הנשיאותית מפליא ביותר
בתיה רודד
ב-1984 נפסק, כי אדמות הנגב היו מוואת (אדמות מתות, שוממות, הרחוקות מישוב) - אדמות מדינה, וזו עמדת המדינה עד היום    המדינה חותרת לממש את בעלותה הפורמלית תוך דחיקת הבדואים מהאדמות, והעברתם אל מספר קטן של יישובים עירוניים
מיכל מנין
כיצד האוכלוסיה הערבית חוזרת ודורשת שוויון זכויות, אך כשמדובר בחיילי צה"ל היא מתנתקת לחלוטין מערכים אלו
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק משוחחים על משמעות ההגדה של פסח ועל משמעות הזהות שלנו    סיפור יציאת מצרים במהדורה מחודשת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il