X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עמי ברגמן מנכ"ל משותף בחברת עוקץ מערכות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מידע לעובדים לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, ולקראת יום העצמאות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

לפי חוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יום הזיכרון הוא יום היעדרות בתשלום לקרוביו של חלל מערכות ישראל (ללא ניכוי ממכסת ימי החופשה המגיעים לעובד). החוק מגדיר את הקרובים כהורים, הורי הורים, בן-זוג, ילדים, אחים ואחיות.
בחלק ממקומות העבודה, נהוגים הסכמים קיבוציים שונים, המכירים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל כיום בחירה (בנוסף לפורים, שושן פורים, יום ירושלים, יום השואה והגבורה, תשעה באב וייתכנו ימים נוספים בהתאם להסכמים השונים). במקומות אלו, יכולים העובדים להעדר מהעבודה ולקבל תשלום, גם אם אינם מוגדרים כקרובים של חלל צה"ל.
כמו-כן, קרוב משפחה בדרגה ראשונה (הורים, הורי-הורים, בן זוג, ילדים, אחים ואחיות), של חלל פעילות חבלנית עויינת (פח"ע), רשאי להיעדר מהעבודה ביום הזיכרון הכללי לחללי מערכות ישראל, כאשר יום זה ייחשב לו כיום עבודה.
  • דינו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כערב חג. במקום עבודה בו עובדים 8 שעות ביום, שישה ימים בשבוע, אורך יום העבודה ביום הזיכרון יהיה בן 7 שעות בלבד. במקומות עבודה בהם עובדים 9 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע, יום העבודה בערב החג יהיה בן 8 שעות. במרבית מקומות העבודה נהוג לקיים יום עבודה קצר יותר ביום זה. במקומות בהם ישנם הסכמים קיבוציים, צווי הרחבה, או שקיים נוהג מסוים לגבי מספר שעות קצר יותר, יש לנהוג בהתאם לכך.
  • יום העצמאות נחשב כיום שבתון (כמו גם שני ימי ראש השנה, יום הכיפורים, סוכות ושמחת תורה, היום הראשון והאחרון של חג הפסח ושבועות). לפיכך, עובד ששכרו משולם על בסיס חודשי, זכאי לשכר מלא עבור חופשה ביום העצמאות, ללא ניכוי ממכסת ימי החופשה המגיעה לו לפי חוק.
  • עובד המועסק על בסיס יומי או לפי שעה, זכאי לתשלום עבור היעדרותו ביום העצמאות, בתנאי שהוא מועסק מעל לשלושה חודשים ולא נעדר מעבודתו סמוך לחג.
  • עובד העובד ביום העצמאות, זכאי לתוספת של 50% על השכר הרגיל. אם העובד אולץ לעבוד ביום החג בניגוד לרצונו, הוא זכאי לתגמול של 250% משכרו. עבודה במוצאי יום העצמאות אינה מזכה בתגמול מיוחד, בניגוד לשאר החגים. עובד יהודי יקבל גמול עבור עבודה בחג במועדי ישראל. עובד שאינו יהודי יקבל גמול עבוד עבודתו בחג במועדי ישראל או בזמן חגי עדתו, לפי בחירתו.
  • בהתאם לחוק, ראש הממשלה רשאי לקבוע מקומות עבודה שיש לקיימם גם ביום העצמאות. עם זאת, בהתאם לפסק דין של בית הדין הארצי לעבודה, במקום עבודה שראש הממשלה לא הורה על הפעלתו ביום העצמאות, אין המעסיק יכול לכפות על עובדיו לעבוד בחג.

הכותב הוא מנכ"ל משותף בחברת עוקץ מערכות.
תאריך:  15/04/2010   |   עודכן:  15/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
לו יכול היה עמוס אדן ז"ל, ממנהיגי חברת החשמל בעבר ויו"ר מרחב הצפון של האגודה למען החייל לשעבר, לסכם את דרכו, היה אומר: 'לא הכבוד האחרון חשוב, אלא הכבוד הראשון שנשלל ממני'
נפתלי רז
המתנחלים מתעבים את הכינוי "מתנחבלים", מסיבה ברורה    פחות ברורה הסיבה שרבים מהם ממשיכים בהתמדה לבסס את הכינוי, בפעולות חבלה
תמיר מינץ
הבעיה הגדולה בנושא היא הפרעת מנוחת השכנים שנשארים בבית    לא נעים לסגור חלונות עקב העשן המחניק שעולה מהמרפסת, הרעש וכמובן זיהום האוויר    אז מה עושים?
הלל ויס
היום הזה הוא בר"ח אייר    וגם: כל עוד פליטי גוש קטיף מוטלים בביזיונם, אסור לחגוג את יום העצמאות משום שזו חגיגה על הדם
עו"ד נבון קצב
הרמטכ"ל אשכנזי משיב לדברי הבלע של העיתונאי אורי תובל, שכינה את משפחת פרץ השכולה: "משפחה של פאשיסטים ג´יהאדיסטים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il