X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה נתניהו, בהפגנות מטופשות של בזבוז וראוותנות, נותן בידי מבקשי נפשו בתקשורת תחמושת המסייעת בפגיעות בו
▪  ▪  ▪
עליו להודיע באופן רשמי כי הוא מסתפק במועט ונוהג בכספי הציבור בחסכנות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו [צילום: פלאש 90]

בנימין נתניהו אינו זקוק עוד להוכחה, כי יש בתקשורת הישראלית רבים האורבים לו מעבר לכל פינה, ומטילים בו דופי בגין דברים שאמר ושלא-אמר ובגין מעשים שעשה או שלא-עשה. ואולם, נתניהו עצמו מסייע לאלה הרוצים לשתות את דמו, ומספק להם תחמושת - דווקא במקומות שבהם היה יכול לעשות הון תדמיתי רב מהתנהגות שונה לחלוטין.
שתי פרשיות, מהשנים האחרונות, מהוות דוגמאות טובות:
אכסניה צנועה
הפרשה האחת הייתה בימי מלחמת לבנון השנייה. נתניהו כיהן כראש האופוזיציה, כלומר רשמית לא היה לו כל עיסוק באותם ימי-מלחמה. ואולם, בהיותו מרצה ונואם מבוקש, נסע נתניהו לבריטניה ביוזמתו-הוא או בהיענות לבקשתו של ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט. על כך זכה בשבחים רבים. ואולם, כעבור זמן קצר פורסמו כתבות על מסע בזבוזים שעשו הוא ורעייתו, שהתלוותה אליו, לרבות הוצאות מנופחות על תפנוקים למיניהם במלון מפואר.
אילו הייתי נתניהו, הייתי מתראיין לחשובי התקשורת המקומית והישראלית, ומודיע להם בזו הלשון:
"אני, בנימין נתניהו, יוצא סיירת מטכ"ל הרגיל בתנאי שירות קשים מאוד, באתי לכאן לשרת את העם בשעת מלחמה, כאשר חבריי לוחמים וחלקם נפצעים ואף נהרגים, בתנאים הקשים-מאוד של אדמת דרום לבנון. מאחר שאני חש סולידריות איתם, ביקשתי שלא לאכסן אותי בבית מלון מפואר אלא להסתפק באכסניה צנועה השייכת ליהודי מקומי, שבה יוגש לי מזון כשר. רעייתי לא נלוותה אלי, כפי שרעייתו של שום איש מילואים אינה נלווית אליו בימים אלה. מלווים אותי מזכירי הצבאי ומזכיר או מזכירה, למען החיסכון בימים קשים אלה".
קל לשער איזה רושם אדיר הייתה עושה הודעה כזו על העולם כולו, במיוחד על יהודי בריטניה ושאר התפוצות. מניסיוני האישי אני יכול להעיד, כי המיטה באכסניה צנועה כזו אינה נוחה פחות מהמיטה במלון בדרגת 5 כוכבים.
כורסת-מיטה נוחה
הפרשה השנייה הייתה פרשת המטוס והמיטה הזוגית, שהוזמנה או שלא הוזמנה בו. לשכת ראש הממשלה יצאה בהודעה, כי גם ראשי ממשלה קודמים ביקשו להתקין עבורם חדר-שינה במטוס וכי נתניהו לא עשה בכך מעשה חריג.
ואולם, אדם בעל מידות טובות אינו צריך להישען על תקדימים או על הוראות פורמליות, כפי שיצחק רבין לא היה צריך להישען על הטענה המגונה כי "אין בתקשי"ר או בחוק איסור על שגריר ישראל לגבות כסף בהרצאות בחו"ל", כתירוץ לרבבות הדולרים ששילשל לכיסו בהרצאות פרטיות-כביכול, בהיותו שגריר ישראל בארה"ב.
לא הכל צריך להישען על התקשי"ר. בטוחני כי בתקשי"ר אין גם איסור על פליטת נפיחות בישיבות הממשלה, ואף על-פי כן אין שום שר נשען על חסר זה, גם בישיבות ממושכות המלוות באכילה רצופה ומנפחת...
אילו הייתי נתניהו, הייתי מודיע לתקשורת כי אומנם מצאתי שראשי ממשלה קודמים הוציאו הון רב על הפיכת המחלקה שלהם במטוס לחדר-שינה, כלומר על התקנת מיטה זוגית במטוס. אך אני, כיוצא סיירת מטכ"ל, יכול לוותר על תפנוקים בזבזניים אלה ומסתפק במה שמסתפקים באופן רגיל אפילו בני-אדם עשירים הטסים במטוסי נוסעים: כורסה במחלקה הראשונה, שניתן להשכיבה ולישון בנוחיות יחסית. הייתי מוסיף כי, למען החיסכון, אני מוותר בלילות המסע על מיטה זוגית דווקא, ואולי גם על הצטרפות רעייתי למסע - במיוחד כשאין מדובר בביקור רשמי אלא בנסיעת עבודה.
במקום לנהוג כך, מצטרף נתניהו לחינגה של ניקור עיני הציבור בבזבזנות המטורפת, הנהוגה על-ידי צמרת השלטון שלנו.

תאריך:  29/05/2010   |   עודכן:  29/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אילו הייתי בנימין נתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כמו קודמיו גם רה"מ הנוכחי מראה
פלא יועץ   |  30/05/10 01:09
2
ואשתו?יכניס למלונה מתחת לכיסא?
תורה&עבודה  |  30/05/10 12:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה אבנרי
לפני כשנה וחצי כאשר יצא לאור ספרי: "זעקי ארץ מושחתת", שאל אותי יואל מרקוס, הפרשן המוערך של הארץ: כמה פעמים נחקר אולמרט ע"י המשטרה ורשויות החקירה האחרות במרוצת פעילותו הציבורית הממושכת. "18 חקירות", השבתי למרקוס וכך הוא כתב    מאז נחקר אולמרט פעמים נוספות והמונה מראה על 22    הערות אזהרה (63)
בועז ארד
מסעות הפרסום הממשלתיים בגנות העובדים הזרים ובזכות קניית מוצרים כחול-לבן מנוגדים לעקרונות היצרנות ולעקרונות קידום העסקים בכלכלה מודרנית
אליקים העצני
נצרת עילית אינה לבדה. בגליל ובנגב החזירו לחיים את "השומר", נוכח נטישת שדות ועזיבה, מהעדר הגנה מגניבות, השגות גבול ותקיפות על-ידי שכנים המבקשים "לרשת
קנת לוין
אדישותם של מתנגדי ההתנחלויות הקנאים להירצחם של מתנחלים במלחמת הטרור בתקופת 2006-2000 קשורה באמונתם חסרת הבסיס שהסכסוך אינו על גבולות אלא על סירובם של הערבים להכיר בזכות קיומה של ישראל
ד"ר יובל ברנדשטטר
ביום פקודה מי ירצה להימלט לאשדוד המורעשת, לאשקלון המופצצת ולחיפה המופגזת? האם לא ראוי היה ש"תרגיל העורף הגדול" יתבסס על מילוט אל ההר - בית-אל, עפרה, אריאל, וקדומים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il