X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המשט האלים האחרון הוא פרק נוסף במאבק נגדנו כל הסיפור, מתחילתו ועד סופו המר, הוא מטאפורה כואבת להרפתקה המדינית של שני העשורים האחרונים
▪  ▪  ▪
פניהם לא היו לשלום, אלא למלחמה
[צילום: AP]
מלחמה בטרור - לא בביה"ס של התקשורת הישראלית
אריה פרי
לא חלפו להן ולו מספר שעות מהשתלטות צה"ל על המשט של "ספינות השלום", והנה קמו להם "מנהיגי העדר בתקשורת" והחלו מקוננים על "הפאשלה הנוראה" של ממשלת ישראל וצה"ל * שוב הוכח - התקשורת הישראלית מהווה גיס חמישי ומספקת חומרי תעמולה לאויבי ישראל
לרשימה המלאה

המשט לעזה: פיראטים נאורים
דרור אידר
בין אויביה של ישראל יהודים, בעיקר כאלה המתכנים אינטלקטואלים, שאינם בוחלים לשבת בעצה אחת עם אנשי חיזבאללה או חמאס * לא הומניזם מדריך את מארגני משט השמאל אלא הרצון לפגוע ביכולת ישראל להתגונן מפני הטרור
לרשימה המלאה

השאלה המטרידה היא, מדוע נשלחו הלוחמים עם כדורי צבע לזירה בעלת פוטנציאל רצחני. בכירים בממשלה אומרים שטרם הפעולה הובא בחשבון - כתרחיש קיצוני אומנם - גם ירי חי על חיילינו בספינה, שלא לדבר על נשק קר. "השאלה, מדוע הלוחמים ירדו עם רובי צבע ולא עם נשק מתאים, טעונה בירור", אמר לי אחד הבכירים.
בכל מקרה, היה ברור בממשלה שיש לעצור את המשט לעזה ולבדוק את תכולת הספינות, בעיקר כשחלק מהנוסעים בעלי רקורד טרוריסטי או תומך גי'האד ידוע. ובכל זאת, תשובה אפשרית לשאלה המטרידה עשויה לספק כיוון עקרוני לכלל המערכה שישראל מתמודדת עימה בשני העשורים האחרונים.
בשבועיים האחרונים נחשפנו בעיקר לתעמולת מארגני המשט לעזה. הללו הוצגו כ"פעילי שלום" המבקשים "לשבור את המצור" על עזה כדי להעביר "סיוע הומניטרי". רק בשוליים נראו פניו האמיתיים של המשט, שעה שסמוך לספינה נראו בטורקיה "פעילי שלום" צווחים במתינות "ח'ייבר ח'ייבר יה יהוד", קריאת הקרב המוסלמית הידועה, המקבילה ל"אטבח אל יהוד" המפורסם. במאה השביעית, תקף מוחמד את השבטים היהודיים שגורשו מהעיר מדינה והתרכזו באזור ח'ייבר בחצי האי ערב. מנהיגי היהודים שלא רצו להתעמת, ביקשו לשאת ולתת עם מוחמד. שלושים יהודים הוזמנו למו"מ ובהיותם בדרך נטבחו על-ידי חסידיו של נביא האיסלאם.
אבל אמצעי התקשורת שידרו בעיקר את החזות האירופית המתונה של המשט. לא מן הנמנע שהמגמה הזאת תאמה את הרהורי לבם של רוב הכתבים והעורכים שסיקרו את האירועים. אתם יודעים, שלום, שמאל, מחאה עם ניחוח אירופי-סקנדינבי ושאר הבליל הידוע שעושה להם את זה.
לאור האירועים, אפשר בהחלט להצביע על הצלחה פסיכולוגית מרשימה. תעמולת השלום הצליחה כרגיל. כולם שוכנעו שהחיילים לא ייתקלו בהתנגדות. כנראה שהשכנוע הגיע עד לדרגים הבכירים, שלא רצו להצטייר כאלימים בקרב "פעילי שלום" שקטים, אה-לה מהטמה גנדי. הנה מה שעושה שיתוף פעולה עם תעמולה לפסיכולוגיה של כולנו.
כל הסיפור, מתחילתו ועד סופו המר, הוא מטאפורה כואבת להרפתקה המדינית של שני העשורים האחרונים, החל מאוסלו וכלה במשט המלחמה האחרון, שעה שבחסות דיבורים על שלום הוכן המסד לערעור קיומה של ישראל. פניהם של יריבינו-אויבינו לא היה מעולם לשלום, אלא להכנעת ישראל בדרכים אחרות.
כמו באוסלו, עבור בקמפ-דייויד וכלה באירועי הימים האחרונים, נהנו "פעילי השלום" מרוח גבית אוהדת של עיתונאים חסרי-אחריות שקראו בעיקר את חלומותיהם והושפעו מאידיאולוגיות שהכזיבו.
קריאתם הצפויה של עיתונאים ישראלים מזן ידוע לוועדת חקירה עוד בבוקר האירוע, שעה שלא התבררו כלל הפרטים, משתלבת במגמה הזאת, ונובעת מסדר יום פוליטי שאינו בהכרח פרו-ישראלי. עושה רושם שהמאמרים הוכנו קודם לאירוע ונשלפו מייד עם פרסום הידיעות הראשונות.
גם בטלוויזיה, נשמע אחד הפרשנים מהגג על "שכל ישר" וכמובן (איך לא) על "אווילות מדינית ישראלית" ועל כך שהיה צריך לאפשר לספינות לעבור. השכל הישר נמצא תמיד אצל אלה שלא מחמיצים שום הזדמנות לבקר כל החלטה מדינית וביטחונית של הממשלה הנוכחית. במקביל לתקשורת אוהדת, נהנו אויבינו מתמיכה עקיפה של ארגונים אזרחיים המשתמשים ב"זכויות אדם" כדי לפגוע בזכות היהודים להגן על עצמם. בעוד כולם מזועזעים מהלינץ' שבוצע בחיילינו, הזדרזו שלושה ארגונים לעתור לבג"צ בעד משתתפי המשט ונגד הממשלה - "הוועד נגד עינויים", "רופאים לזכויות אדם" ו"עדאללה", כולם נתמכים בידי "הקרן החדשה לישראל". כמובן.
את האירוע האחרון חובה לשים בפרספקטיבה האלימה המתאימה שחלק גדול בתקשורת הישראלית סירב לעשות עד כה: לא "סיוע הומניטרי" ולא "פעילי שלום", וגם לא "שבירת המצור" ושאר ביטויי תעמולה שקרית של אויבינו בסיוע גורמים אירופים, חלקם אנטישמיים וחלקם אידיוטים ליברלים שימושיים, שהטרור הג'יהאדיסטי אוהב להיעזר בהם.
התחושה הציבורית היא שגם היום, החלק המתיימר להיות ליברלי לא הפנים את פניה האמיתיים של תעשיית השלום העולמית, שאינה אלא מסווה לטרור נגד ישראל והמערב כולו. ישראל נלחמת על חייה משחר לידתה. המשט האלים האחרון הוא פרק נוסף במאבק נגדנו. ובמלחמה, אתם יודעים, כמו במלחמה.

פורסם בעיתון 'ישראל היום' (2.6.2010)
תאריך:  03/06/2010   |   עודכן:  03/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנות מהמשט: על אנשי שלום עם גרזנים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מכל האמור,על אהוד ברק להסיק
פלא יועץ  |  3/06/10 12:27
 
- את מי אתה רוצה את אמיר פרץ ? ל"ת
אודי פפו  |  4/06/10 01:17
2
למה לייבא זבל מ"ישראל היום"?
יריב א.  |  3/06/10 22:19
 
- עדיף זבל על כסילים תומכי טרור
נ.ל  |  4/06/10 02:54
 
- פאסה פאסה
אבי י  |  5/06/10 22:44
3
האויבים נהיים חכמים
אלון פלג  |  4/06/10 00:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבא ביגמן
כנגד הסתערויות המחץ של משמיציה ומכפישיה מציבה ישראל מערך הסברה דליל, שיעילותו, אם בכלל היא כלפי פנים בלבד    אולם במלחמה כמו במלחמה מי שמבסס את מאמציו על מגננה בלבד, אף שעשוי הוא לשרוד זמן מה, לעולם לא ינצח
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מה בין קדושת החיים לפקולטה למדעי הכלא, למשט ולפרסומת על סיגריה? ומה בין חרדים לעבודה, ללשון ולעולם הפוך - הכל ברשימה שלפניכם
אברהם שרון
תיאורה השירי היפה של נעמי שמר בשירה "על כנפי הכסף", עשוי להיקרא גם כתיעוד קורות מבצע לכידתם של לוחמי השייטת את מסעם של מחרחרי-השלום לעזה
ראובן לייב
במרוצת שלושת החודשים האחרונים הספיקה המסעדה המובילה והוותיקה ביותר באבו-גוש לרדת מאיגרא רמא לבירא עמיקתא
שולמית קיסרי
האם הנשיא קצב יצא זכאי למרות שהוא שקרן? מה מעמדם של שקרנים בחברה הישראלית? האם הם בעצם "מנודים" או שהם נחשבים בעיני כולם לחכמים ו"לא פראיירים?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il