X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החלטת ועדת הכנסת לפגוע בכמה מזכויות החסינות של ח"כ חנין זועבי וכוונת הח"כים מהימין להצר צעדיהם של הח"כים הערביים, אינה משרתת את הדמוקרטיה הישראלית
▪  ▪  ▪
ח"כ חנין זועבי [צילום: פלאש 90]

ההשתלחות, הכמעט אלימה פיזית, של חברי הכנסת בח"כ חנין זועבי, לפני מספר ימים בישיבת המליאה, לא הוסיפה כבוד לכנסת כמוסד. הסדרנים עשו עבודה טובה בהרחקת חברי כנסת מתלהמים מהאולם, ובכך מנעו את הצורך בהזעקת משמר הכנסת, או יחידות היס"מ של המשטרה להשליט סדר.
גם הח"כים הערבים לא טמנו ידם בצלחת ותרמו להלהטת הרוחות, בצעקות וקריאות גנאי.
השתלחויות של אלימות מילולית בדיוני הכנסת אינם תופעה חדשה. ישנם ח"כים שאימצו דרך זו, על-מנת לזכות באזכור תקשורתי וכדי לזכות בתשומת לב ציבורית. הפעם הדיון חרג מצעקות, מהפרעות לנואם ומכינויי הגנאי, וגלש לסף האלימות הפיזית בו השתתפו ח"כים מהקואליציה והאופוזיציה כאחד.
בלטו ח"כ אנסטסיה מיכאלי, שכמעט נכנסה לחילופי מהלומות עם הנואמת חנין זועבי, ח"כ מירי רגב שקראה בערבית לדוכן "לכי לעזה בוגדת" [בטח עשתה חזרות על שינון המילים קודם לכן] וח"כ יוחנן פלסנר: "לכי לעזה. נראה איך ינהגו בך שם, רווקה בת 38". מילא "לכי לעזה", אבל מה הקשר הפוליטי לביטוי "רווקה בת 38", אלא עם כן הח"כ הנכבד איבד את עשתונותיו ונתן פומבי לדעתו [הכבושה בדרך כלל] על תפקיד הנשים בחברה.
אבל, למרבה הצער, הקרקס המכוער הזה בישיבת המליאה, לא הסתיים בכך. הוא נמשך בוועדת הכנסת שהחליטה לשלול מזועבי כמה זכויות הנובעות מהחסינות הפרלמנטרית. כל זאת מדוע? על כך שחצתה קווים אדומים בהתבטאויות ובהשתתפות ב"משט השלום" לרצועת עזה על סיפון האוניה הטורקית "מרמרה".
חברי הוועדה נרתעו מהחלטה על הסרת החסינות, משום שהוזהרו מראש על-ידי משפטנים כי החלטה כזו לא תעמוד במבחן בג"צ, לכן, החליטו רק על שלילת זכויות הנלוות לחסינות. להחלטה אין משמעות מעשית. היא גם כפופה לאישור מליאת הכנסת ולא בטוח שתאושר. בודאי שגם בג"צ יידרש להתערב.
כל זה פחות חשוב. להחלטה משמעות סמלית, כפי שאמרו יו"ר הוועדה ח"כ יריב לוין ואיש כ"ך בעבר, ח"כ מיכאל בן אר"י. הם גם מתכוונים לנקוט בהליכים דומים נגד יתר הח"כים הערבים שבפעילותם בכנסת חוצים את כל הקווים האדומים ומוכיחים כי אינם נאמנים למדינת ישראל ומזדהים עם אויביה ומתנגדיה. למעשה, אם היו יכולים היו פוסלים את חברותם בכנסת של כל החכי"ם הללו, שלמעשה הם בוגדים במדינה – כך לטענתם. (הערה: יש בעייתיות במתן סמכות לרוב, שהיום הוא כזה ומחר הוא אחר, לקבוע מהו "הקו האדום".יש להשאיר זאת לרשויות החוק והמשפט).
גם אם רבים מאד בציבור הישראלי ואני בתוכם, מסתייגים, שוללים ומתנגדים לאופן הפעילות של הח"כים הערביים, אסור להניח ליוזמה זו להתממש.
מה צריך לעשות? אם בפעילותם מבצעים הח"כים הערביים עבירות על החוק, יש להניח למשטרה לחקור ולפרקליטות להגיש כתבי אישום תוך הסרת החסינות הפרלמנטרית. כך יש לנהוג גם כלפי ח"כ זועבי. הרי היועמ"ש הודיע לחברי הכנסת כי המשטרה חוקרת את פעילותה של חברת הכנסת במשט ולאחר מכן תחליט הפרקליטות כיצד לנהוג.
זה צריך להיות המבחן. אם ישנה עבירה על החוק מצד חבר כנסת, יש להסיר חסינותו ולהעמידו לדין. לא צריך להיות שוני בעניין בין חבר כנסת יהודי או ערבי.
צריך לזכור כי חברי הכנסת הערבים, גם אם אין הם מתכוונים לכך, מוסיפים גוון של אמינות לדמוקרטיה הישראלית, בעצם חברותם בכנסת, לאחר תהליך בחירות בו השתתף הציבור הערבי. הצרת צעדיהם או פגיעה בחסינות של ח"כים אלה על-רקע השקפותיהם מפחיתה מאמינות המשטר הדמוקרטי בישראל ועלולה להביא להחרמת הבחירות על-ידי הציבור הערבי. זה יותר טוב?
כל זאת מבלי להפחית מעירנות מערכות המשפט ומהאכיפה לחקור כל מקרה של פעילות הנראית לכאורה כהפרת חוק ונקיטת צעדים בהתאם.
הרמת הכוסית בכנסת על-ידי ח"כ בן אר"י לאחר קבלת ההחלטה כנגד חנין זועבי, יחד עם עוזרו בן גביר – אף הוא איש כ"ך בעברו יחד עם ח"כים מהימין בכנסת - סיפקה להם נחת רגעית מפעילות הנקם שלהם בחברת הכנסת. היא לא תורמת לחיזוק הדמוקרטיה בישראל.

תאריך:  10/06/2010   |   עודכן:  10/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברי הכנסת הערביים חיוניים לכנסת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המחבר המבקר בעבודתו פגע בי מאד
הכותב 'מגלה יבשת'  |  11/06/10 03:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
היסטוריה עברית עתיקה, שסופרה בפיוטיות נפלאה, וקיבלה תפנית מפתיעה בידי יובל זמיר
איתן קלינסקי
מנחם בן, שלקח על עצמו בימים האחרונים להיות השופט הראשי בטריבונל של הספרות והשירה העברית, גורם לי לשאט-נפש תרבותי
יוסף דוריאל
במשך 28 שנים מאז פרשת סברה ושתילה והנזק הנוראי שגרמה לישראל, לא למדו קברניטינו מאומה על הקלף המנצח שגילו הערבים, ולא התעשתו לבנות אמצעים נגד תהליך הדה-לגיטימציה של ישראל בעולם
רפאל בוכניק
חוות דעת משפטית פלשתינית מתקשה לבסס טיעונים לאי-חוקיות הסגר הימי על עזה
ראובן לייב
הפרויקט, שנועד לפתור את מצוקת התחבורה הציבורית בגוש דן, עדיין לוט בערפל ורחוק מלהיראות באופק. כל הכספים שאמורים להיות מושקעים בו ירדו בסופו של דבר לטמיון
רשימות נוספות
"העיצומים החדשים לא יעצרו את הגרעין האירני"  /  איציק וולף
ברק מידר את הרמטכ"ל ופעל מול מפקד חיל הים  /  יואב יצחק
"רק צה"ל יחקור את הלוחמים"  /  איציק וולף
ממה נפשך?!  /  אמתי פודרבייטל
הרואה והבלתי נראה  /  ירון אברהם
משט הכזב  /  יונה סוקולובסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il