X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עדן ברוקמןאדריכלית ויועצת לבניה בת קיימא
לכולם מגיע לחיות בבניין ירוק ולחסוך באנרגיה ובכסף
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בשנים האחרונות חלה התעוררות בארץ ובעולם בכל הקשור לנושאי קיימות ושמירה על איכות הסביבה. ערכים אשר בעבר הוגבלו רק למספר אידיאולוגים ושוחרי טבע, הפכו לנחלת הכלל והחלו נוגעים בכל תחומי החיים. בין התחומים המוערכים ביותר ב"מלחמה הירוקה" ניצב תחום הנדל"ן. בארץ חלה עליה במודעות לתחום הבנייה הירוקה וכספים החלו להיות מושקעים בפרויקטים הנבנים לפי תקן 5281 של מכון התקנים (התקן הישראלי לבנייה ירוקה) ותקנים בינלאומיים מקבילים. רק לאחרונה פורסם בעיתונות כי עיריית רעננה החליטה לאשר בנייה רק לבניינים העומדים בתקן, יוזמה ברוכה שהחלה להראות אותותיה גם בקרב מקבלי החלטות בערים אחרות.
יחד עם זאת, כמו בתחומים רבים אחרים, גם בישראל יש עדיין מה ללמוד ואיך להתייעל. בעולם, הבנייה הירוקה עומדת בסטנדרטים מתקדמים יותר מאלה של ישראל. אחת היוזמות המתקדמות בתחום מגיעה מאזור קנדה וצפון ארה"ב - "אתגר הבניין החי". עדן ברוקמן, ממפתחות היוזמה ומנהלת הפיתוח של המועצה לבניה ירוקה באזור קסקדיה (צפון מערב ארה"ב וקנדה), מגיעה לארץ בשבוע הבא לשיחה צפופה עם בכירים בפוליטיקה ובענף הנדל"ן הישראלי.
למה בנייה ירוקה כל כך חשובה?
רבות מדובר על זיהום מתחבורה ותעשיה. אולם, לא כולם מודעים לכך כי אחד מגורמי הזיהום ומצרכני המשאבים הגדולים ביותר בעולם מקורם בבנייני מגורים, במבני תעשיה, במשרדים ובמבני ציבור. מנתונים שפורסמו לאחרונה על-ידי המועצה לבנייה ירוקה מתברר כי הבזבוז הרב ביותר של משאבים בכל רחבי העולם נעשה דווקא במבנים. מנתוני המועצה שנאספו בשנים האחרונות בישראל עולה כי כ-50% מפליטות גזי החממה בארץ מקורם במבנים, בין אם מדובר במבני מגורים או במבנים לשימושים אחרים. מנתונים מקבילים שנאספו בסקרים ממוקדים במבנים בארצות הברית מתברר כי כ-40% מצריכת האנרגיה, 33% מגזי החממה, 25% מכריתת היערות ו - 17% ממי השתייה במדינה מבוזבזים בעקבות שימוש במבנים שאינם ירוקים.
לדברי גורמים במועצה הישראלית לבניה ירוקה: "הנתונים מוכיחים כי לבניינים ישנה השפעה אדירה על איכות הסביבה ועל איכות החיים למתגורר, דבר שמדגיש אף יותר את הצורך הקריטי במעבר לבנייה ירוקה. אנו מאמינים כי יש צורך להביא לאיזון נכון בין האדם לסביבתו ולטבע וכי חייבים לפעול בפתרונות יישומיים - ומהר. תחום הבנייה צריך להיות הראשון במעלה מבחינה זו".
מהו "אתגר הבניין החי"?
"אתגר הבניין החי" (The Living Building Challenge), הינה יוזמה אמריקנית-קנדית, השואפת להעלות את רף הביצועים הקיים בבניה ירוקה למקסימום האפשרי ולהגדיר מחדש את סטנדרט הקיימות בעולם הנדל"ן. אומנם מדובר בתוכנית צעירה, בת 3 שנים בלבד, אך נכון להיום ישנם כבר 70 פרויקטים בארבע מדינות בעולם בהן נבנים בניינים בהתאם לעקרונותיה.
"פרויקטים שמשיגים את רמת הביצועים של 'אתגר הבניין החי' יכולים לטעון שהם הירוקים ביותר בכל קנה מידה ובכל מקום בעולם ולשמש כדוגמה ומופת לאחרים" אומרים לנו במועצה. הרעיון העומד בבסיס התוכנית מושתת על הצורך בבניית בניינים וקהילות באופן שמקדם ומחזק חיים, תוך פיתוח השואף להשתמש יותר במערכות טבעיות ופחות בטכנולוגיות ובמכונות. "אתגר הבניין החי" כולל עקרונות לשיקום, לחידוש, ולהבראה המזכירים באופן תמידי למתכננים את המטרות שלשמן הם פועלים. תפישה זו מאפשרת ליוזמה להיות כלי לקידום הרעיון ומערכת של מדידת ביצועים.
המועצה הישראלית לבניה ירוקה הוקמה כמוסד ללא מטרות רווח על-מנת לקדם את נושא הבניה הירוקה בישראל. חברים בה באופן ייחודי גורמים בכירים מקרב התעשיה הישראלית, גורמי ממשל ואקדמיה לצד ארגונים מקצועיים וסביבתיים מובילים.
עדן ברוקמן, אדריכלית בהכשרתה ויועצת לבניה בת קיימא, היא סגנית הנשיא של ILBI (International Living Building Institute) ומנהלת הפיתוח של המועצה לבניה ירוקה באזור קסקדיה. ברוקמן מיקדה את הקרירה המקצועית שלה בהטמעתם של עקרונות חברתיים וסביבתיים בתכנון ובבנייה. בשלוש עשרה השנים האחרונות כללה עבודתה מחקר ויישום של מדיניות סביבתית, במיוחד בחומרי בנייה ירוקים ובהתעדה של מבנים ברי קיימא.
תאריך:  02/07/2010   |   עודכן:  02/07/2010
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
בנייה ירוקה לכל ישראלי
תגובות  [ 1 ]מוצגות  [ 1 ] כתוב תגובה 
1
ממשלת ישראל פועלת נגד הסביבה
/'  |  2/07/10 19:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
קומונה רוחנית, העוסקת בהגברת המודעות העצמית, פועלת בארץ ומונה אלפי חברים
ראובן חושן
"מרשמי" התרופות הניתנים לכלכלה "חולה" אינם הפתרון, אלא רק אמצעי סרק לדחייתו של המשבר
עמוס גורן
נשיאנו שמעון פרס, שכבר ראה הכל, מסתכל על הכל בעיניים פקוחות מדי לרווחה ובלי להניד עפעף - כאילו עפעפיו מחוברים למצחו מכוח איזה ניתוח פלסטי משונה - ומתרכז בהנהגת עמו הדווי
איתן קלינסקי
כמו לכל התנחלות, יש לכפר אדומים תוכנית מתאר    לבדואים אין תוכנית מתאר, לכן במשך 43 שנה לא קיבלו אף לא היתר בנייה אחד
נרי אבנרי
להצלחת הצעדה שני צדדים: באחד יחגגו את שובו של גלעד, ובשני יחגגו את שובם של אלף הרוצחים    הקלישאה אומרת שהכישלון יתום. אנשי השב"כ אומרים שההצלחה הזאת (אם תתממש), יתומים רבים לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il