|
|
עמדת טעינה חשמלית [צילום: AP]
|
|
יתרונותיה של המכונית החשמלית, הנחשבת ידידותית לסביבה ושאינה פולטת עשן, נעוצים בכך שהיא מצמצמת משמעותית את התלות בנפט ומפחיתה ללא שיעור את זיהום האוויר. אף שהמכונית החשמלית הראשונה יוצרה כבר לפני 180 שנה, עוד לפני כלי הרכב הממונעים בבנזין או בדיזל - לא הבשילה עד כה הטכנולוגיה לשימוש פרקטי. המהפך, שחל זה עתה, נובע מהידלדלות מאגרי הנפט, מהחרפת בעיות זיהום האוויר, ובעיקר מהעלייה במודעות הציבורית לנושאי איכות הסביבה ולבעיות אקולוגיות.
מה שברור הוא שהטבות-מס יוזילו, משמעותית, את מחירה של המכונית החשמלית. שפני הניסיון שלה יהיו, מן הסתם, אזרחי המדינה, שיקבעו אם אכן מדובר בחזון בר-מימוש, או חלילה בחלום מופרך.
|
המכוניות הראשונות כבר עושות את דרכן לישראל ו-200 ראשוני מזמיניהן ישמשו מדגם מייצג ללקוחות הפרטיים שירכשו אותן. להוגה הרעיון ולאבי התוכנית, שי אגסי, יש בינתיים טרוניות כלפי המדינה: ראשית, על שלא מצאה לנכון לסייע לו בחזונו, כשנמנעה מלספק לו קרקע להקמת חווה סולרית לייצור חשמל להטענה; שנית, על שלא מצאה לנחוץ להשתתף במתן המענק הדרוש להקמת מפעל להרכבת המכוניות; ושלישית, על שלא הסכימה להקמתה של מסילת-רכבת מיוחדת לצורך העברת המכוניות לייצוא.
|
|