X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משה לדור תוקף את התקשורת על חשיפת ליקויים בעבודת הפרקליטות, הוא מכנה את הליקויים "שריטות". אבל מי שמצביע על כשלי התביעה הם מבקר המדינה ובתי המשפט
▪  ▪  ▪
משה לדור, פרקליט המדינה. "שריטות" הפרקליטות קלות [צילום: פלאש 90]
"סיקור הפרקליטות לא הוגן"
איציק וולף
משה לדור הודה כי הפרקליטות אינה חפה משגיאות * "בשוליים יש מעידות ויש לחשוף אותן" * קבל על כך שהסיקור לוקה בחוסר פרופורציה * "לפעמים יש שריטה, אבל זה לכל היותר שריטה" * היועמ"ש: צילום אדם נעצר אינו עולה בקנה אחד עם כבוד האדם, יש הבדל בין חופש עיתונות להפקרות עיתונאית
לרשימה המלאה

"הליכים מיותרים מונעים הכרעה"
איציק וולף
פרקליט המדינה הפיץ הנחיות לפרקליטי המחוזות בניסיון להביא לשיפור ולייעול של ההליכים הפליליים * כאשר עולה הרושם כי ננקטים צעדי עיכוב והשהיה בלתי ענייניים, שנועדו לדחות באורח מלאכותי את ההכרעה בתיק, תציע הפרקליטות לבית המשפט להקדים דווקא את שמיעת הראיות
לרשימה המלאה

פרקליט המדינה משה לדור אינו מרוצה מסיקור התקשורת את התנהלות הפרקליטות. במהלך כינוס בנושא יחסי תקשורת ומשפט טען כי "אנחנו (הפרקליטות) לא מקבלים את הסיקור ההוגן, לו אנו זכאים".
לדור הודה אומנם כי הפרקליטות אינה חפה משגיאות, אבל לדבריו מדובר לכל היותר ב"שריטות". הוא הוסיף ואמר כי לפעמים הסיקור של כל 'שריטה' מועצם ומופרך... אנחנו צריכים להתמודד עם עיוותי הפרופורציות, לפעמים, בהצגת הדברים לציבור. בראש ובראשונה חשוב לדאוג שהסיקור יהיה סיקור אמת, שישקף מה שקורה - ולא הערכות, ספקולציות או הטעיות אחרות.
אבל, מה לעשות, פרקליט המדינה בוחר, ולא בפעם הראשונה, טיעון שאינו עומד במבחן הביקורת. זה שהתקשורת אוהבת כותרות - נכון, אבל במקרים שלפנינו היא לא ממציאה אותן. גם הפרקליטות והמשטרה עושות תדיר שימוש בנטייה זו של התקשורת, כדי לשרת את מטרתן. נביא דוגמה אחת בלבד – מעצרו המתוקשר של ראש עיריית בת ים לצורך חקירה ושיגור מצלמות הטלוויזיה לסקר את המעצר לעיני בני-משפחתו ובביתו לתפארת הפרקליטות ומשטרת ישראל.
התקשורת גם לא המציאה את דעתו של סגן פרקליט המדינה, עו"ד אורי קורב, על השופטים ("הם חמורים", אמר קורב).
לא התקשורת המציאה את הנזיפה החמורה של בית המשפט המחוזי בפרקליטות, על הדרך בה תדרכה את עדת תביעה במשפטו של אולמרט.
התקשורת גם לא טבעה ביוזמתה את המונח "התרשלות ממשית" בדוח מבקר המדינה בפרשת האזנות הסתר שפורסם לאחרונה. את זאת עשה ביוזמתו מבקר המדינה במסקנותיו בנושא ובהתייחס להתנהלות התביעה (הפרקליטות) והמשטרה בנושא.
החריגות והתקלות הללו הן לדעת משה לדור לא יותר מ"שריטות" שמעצימים בתקשורת את משמעותן. הוא מתעלם מהעובדה שמי שקובע שהיו כשלים, הן רשויות הביקורת והשפיטה של מדינת ישראל.
הפרקליט לא מועמד במקומו
עוד טוען הפרקליט הנכבד לצורך לתקן תקלות, בלי "לנפח" את משמעותן מחד-גיסא ובלי להמעיט מחשיבותן מאידך-גיסא – הוא עצמו פועל למזער ולהפחית ממשמעות כל תקלה כזו.
דוגמה אחת בלבד: יומיים לאחר פרסום חוות הדעת של מבקר המדינה בפרשת האזנות הסתר, ובכלל זה התנהלות התביעה והמשטרה בפרשת משפט רמון, כינס אצלו לדור עיתונאים ל"פגישה" ובה טען כי המבקר העצים את התופעה. אומנם הייתה טעות של הפרקליטות בשיקול דעת בנושא, אמר; אולי רשלנות ברמה נמוכה, אבל רשלנות אחרת לגמרי מזו שייחס לה המבקר, שהעצים את ליבת התקלה. כזכור, קבע המבקר, בין השאר, כי פרקליטת מחוז תל אביב והפרקליטה ששימשה תובעת במשפטו של חיים רמון, התרשלו "התרשלות ממשית" בכך שלא העבירו מיד לסניגוריו של רמון את תוצרי האזנות הסתר שבוצעו ואשר נגעו בנושא בו הועמד השר לשעבר לדין.
פרקליט המדינה לא עשה בדבריו שירות טוב לפרקליטות המדינה. הוא לא יכול להכחיש כי הייתה תקלה מתוך רשלנות של התביעה, אבל הוא נותן לכך פרשנות מקלה. משה לדור אינו הגורם שמסמכותו לתת ציונים למבקר המדינה. במיוחד כמי שהוא בעל עניין מתוקף שייכותו לגוף המבוקר.
צריך לזכור כי הוא משמש כממונה על הפרקליטות ועל שתי הפרקליטות שלגביהן קבע המבקר כי התרשלו "התרשלות ממשית". רצונו לתת גיבוי לפרקליטות מובן. אבל האם הוא לא מסוגל לראייה רחבה יותר מעבר לצורך לתת גיבוי לפרקליטות ש"סרחו" (ללא כוונת זדון). מאין הסמכות שהוא נוטל לעצמו לצאת נגד מסקנות המבקר ולקבוע כי המדינה לא תגן על ביקורת המדינה בעתירה לבג"צ שהגישו שתי המבוקרות נגדו?
למרבה הצער, איש לא העמיד את פרקליט המדינה במקומו. היועץ המשפטי לממשלה מנע עצמו מטיפול בנושא ואינו מתייחס לתגובות הפרקליט המכובד לתקלות הקשות שהתגלו לאחרונה בעבודת התביעה.
בהיעדר תגובה ממשיך פרקליט המדינה בהתייחסות ממעיטה לליקויים כשחובתו הפוכה. להתייחס ברצינות למה שנחשף, להסיק מסקנות ולתקן.

תאריך:  18/07/2010   |   עודכן:  19/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ה"שריטות" של פרקליט המדינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הפרקליטות והתשקורת=חד הם=ושלא
קורןנאוה טבריה  |  19/07/10 11:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי י' כסה
מי יאמין שחבר מ"ישראל ביתנו", שנשלח לכנסת בידי עולים חילוניים שיהדותם רמוסה על-ידי הרבנות, יציע הצעה כזאת    ועוד יוליך שולל את מבקשי הגיור, בסיפור שהשיג להם חופש לבחור את הרב המגייר
סטיבן הנרי מיידוף
תערוכת "ואצלב ציגלר: In the Garden of Reason", שנפתחה ב-24 ביוני בגלריית ליטבק היא סקירה מקיפה של אחד מאמני הזכוכית הגדולים בעולם כיום    רב אמן צ'כי זה, בן 81 כיום, השפיע רבות על תחום אמנות הזכוכית עם יצירותיו המרתקות העושות שימוש בזכוכית הטהורה, המזוקקת והיקרה ביותר הקיימת כיום - זכוכית אופטית
נרי אבנרי
רשלנות או מעשה מכוון - השאלה החסרה בראיון של יונית לוי עם הנשיא אובמה
דבי שפר
מה נהגי מוניות ומשאיות יכולים לעשות כדי לשמור על בריאותם בזמן העבודה על-פי מדע הארגונומיה
אורי אבנרי
בהיעדר מחסום כלשהו, פורחת התופעה של הצעות-חוק מופקרות, רובן גזעניות ואנטי-דמוקרטיות    הממשלה הנוכחית, הגדולה, הירודה והמזולזלת ביותר שידעה ישראל מימיה, משתפת פעולה עם יוזמי החוקים, ואף יוזמת חוקים כאלה בעצמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il