X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע חשוב לתת היתרים לחלוקת דירות בהקדם כדי לזוגות צעירים לשכור או לקנות בית, ומה הן הדעות בעד ונגד פיצול דירות
▪  ▪  ▪
החשיבות בפיצול הדירה

בשנים האחרונות קיימת תופעה אשר הולכת ומתרחבת של פיצול דירה או לופט למספר יחידות דיור. נושא זה של חלוקת הדירות התחיל לפני מספר שנים והפך לתופעה מתרחבת בתקופה האחרונה.
תופעה זו החלה להתפשט כשהחל ביקוש לדירות קטנות בקרב העובדים הזרים. החלה מגמה של חלוקת דירות כדי לספק מענה לביקוש הרב לדירות קטנות. תופעה זו צברה תאוצה גם בקרב סטודנטים, זוגות צעירים ורווקים, אשר אין ביכולתם לממן רכישת דירה עקב המחירים הגבוהים הקיימים בשוק לדירות קטנות ומשופצות כחדשות.
חלוקת דירות אינה מותרת ע"פ חוק אלא רק באזורים או רחובות מסוימים אשר הותרו ע"י העירייה.
קיימות כמה דעות בעד ונגד החלוקה:
נגד
  • רשות או עירייה - לא מאשרים חלוקה עקב צפיפות ו"העמסת" יתר של דיירים, חנייה ותשתיות על אזור מסוים אשר אינו תוכנן מראש לדברים אלו. כמו-כן לפי דברי העירייה, חלוקת הדירות אשר אינן מבוצעות ע"פ היתר הופכות את הדירות המחולקות לקטנות ולא מתאימות את התקן הנדרש וכמו-כן עלולות להוות סכנה לדיירים עקב אי הפיקוח על ביצוע החלוקה וכמו-כן אי התאמה לדרישות כיבוי אש והג"א.
  • תושבים באיזור - מתנגדים להוספת דיירים נוספים לבניין מסיבות דומות לעירייה: צפיפות, היעדר חנייה, העמסת יתר של תשתיות מים, ביוב וחשמל.
בעד
  • משקיעים -רוכשי דירה להשקעה מעדיפים לפצלה בגלל הפוטנציאל הטמון בחלוקת דירות, אשר מניב תשואה גבוהה והכנסה משכירות גבוהה יחסית לדירה רגילה ללא פיצול.
  • זוגות צעירים - עקב העלות הגבוהה של רכישת דירה וקושי לעמוד בהחזר משכנתה גבוה, קיימת האפשרות לרכוש דירה ולחלק אותה לשתי דירות, כאשר הזוג יגור בתקופה הראשונה לחייו כזוג בדירה קטנה יחסית וישכיר את היחידה הנוספת כאשר ההכנסה מהשכירות תקל עליהם בהחזר המשכנתא.
  • דעת קבלן - ההיגיון אומר כי לעירייה ולרשויות כדאי למסד את נושא החלוקה באופן חוקי ואז הכל ייעשה תחת פיקוח הכולל: התאמת דרישה של מ"ר לכל דירה, בנייה לפי ההתקנים של העירייה, אפשרות לקבל מיסוי בגין חלוקה לפי שתי דירות (מיסי עירייה ארנונה, השבחה, שבח) והתאמה לדרישות כיבוי אש והג"א.
בשנים האחרונות - לפי דברי פוליטיקאים, שרים, חברי כנסת, ראשי ערים וחברי מועצת עיר - נושא הדיור לזוגות צעירים נמצא בראש סדר העדיפויות. לכן, לדעתי, חשוב לתת היתרים לחלוקת דירות כבר בקרוב מכיוון שכולם מדברים על מחירי הדירות הנוסקים מעלה ואי היכולת של זוגות צעירים לשכור או לקנות דירה נושא זה במידה ויוסדר ישפיע על הביקוש וההיצע בשוק הדירות ודירות יושכרו במחירים סבירים.דבר אשר יקל על דיור לזוגות צעירים לרכוש דירה או לשכור בהתחלת הקריירה שלהם.
כיום, חלוקת דירות ללא היתר נחשבת לעבירה פלילית. לכן, כדאי לחשוב לפני שמפצלים דירה.

חברת הושיאר הינה חברה קבלנית המספקת מגוון רחב של שירותים ונמצאת בחזית החברות, המבצעות שימור ושיפוץ למבנים וכמו-כן מחזקת מבנים קיימים בפני רעידות אדמה בישראל, ומיישמת את החוק תמ"א 38. הושיאר הוכיחה אמינות ומקצועיות בעשרות פרויקטים מוצלחים. המקצועיות של הושיאר מתבטאת בביצוע ברמה הגבוהה ביותר – משלב התכנון המוקדם, דרך עבודת התיאום והבקרה ועד לפרטים הקטנים ביותר. כחלק מהצלחתה, חברת הושיאר מספקת בין היתר שירותי תיווך מקצועיים בסטנדרט חדש. שירותי התיווך שהחברה מעניקה הן שרות משלים ללקוחותיה, וביכולתה לענות על צורכיהם הן של הקונה והן של המוכר. הושיאר הינה קבלן מבצע של חברת עזרה ובצרון מזה שנים ומומלצת ע"י האגודה לתרבות הדיור.
תאריך:  19/08/2010   |   עודכן:  19/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצול דירה ליחידות דיור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הרחבה על נושא הפיצול והחלוקה
ofermargolin  |  20/08/10 09:26
2
לפני שאבי הושיאר ...........
GGGGG  |  21/08/10 16:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע רובין
מה קרה לחלום הנדל"ני ולהסתערות היזמים על שוק הקרקעות במזרח אירופה? מה שהחל כחלון הזדמנויות נדיר להצלחה ותנופת בנייה, הפך במהרה לנפילה במדרון תלול    השפעות התרבות הקומוניסטית ונטישתה ועד ההתקרבות למערב והתרבות הקפיטליסטית...
עו"ד אהוד גולן
חודש ספטמבר בלוח השנה לשנת 2010 צבוע כולו בימי חג    עד מתי עובדים בערב חג? חול המועד הוא חול או מועד? ומה קורה אם השנה החלטתי לצום בצום גדליה?
ליאור פריצקי
מחקר שנעשה לאחרונה גילה פרט מעניין: כמחצית מן החברות האירופאיות שעשו עסקים כלשהם בסין - דיווחו על חוסר שביעות רצון מעסקיהן שם    השוק הסיני מרתק, מאתגר ומעניין אך חבויות בו סכנות רבות    כיצד לצלוח את הענקית ממזרח
אברהם שרון
לא איכנע להשתלטות הסחטנית של התוכן השיווקי על המסך הקטן האישי שלי - זה של הטלוויזיה וזה של המחשב
הרב משה שפיר
מישהו עם ראש סודני אמר לי שהכי טוב זה להגיע ארצה בתור עובד זר    אז בבקשה, כבוד שר הפנים, אם כולם שם בכנסת מפצירים בך לא לשמור חוק, ולא לאכוף את מה שהם בעצמם החליטו - אל נא תעמוד בפרץ מול מרצ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il