X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני לא יודע מה המדינה עושה עם אלמנות צה"ל או עם שבעת היתומים מפיגוע בית חגי, אבל מה שהולך פה עם הגיור זו שערוריה לא תעשוק גר, יתום ואלמנה
▪  ▪  ▪
בעל תאריך תפוגה
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
המדינה: אין למעשה תוקף לגיור בצה"ל
איציק וולף
נציגת הפרקליטות הפתיעה את הנוכחים בדיון בבית המשפט העליון והבהירה כי במערך הגיור של צה"ל לא מכהנים דיינים המתמחים בגיור, וכי למעשה כל מי שהתגייר בצה"ל צריך לקבל אישור של הרבנות הראשית
לרשימה המלאה

עידן יוסף
פתרון חלקי: דייני-גיור ירשמו גרים לנישואים

   עידן יוסף
יעלון: להפגין פתיחות לזרמים שונים ביהדות

עתירת שטרן ומכון עיתים מציגה בעיה קשה שיש למתגיירים בארץ. העתירה הוגשה נגד מספר רשמי-נישואים בארץ, המסרבים לקבל עולים חדשים אשר עברו את הגיור שלהם במהלך השירות הצבאי. אתמול (6.9.10) התקיים דיון נוסף בעתירה, בפני הנשיאה דורית ביניש, השופטים עוזי פוגלמן ומרים נאור.
למכון 'עיתים' ולאלעזר שטרן עניין נוסף בהגשת העתירה, שכן לא להם הייתה הבעיה אצל רשם הנישואים. בשביל אלעזר שטרן מדובר בפגיעה ישירה ב'בייבי' שלו. בזמן נפילת ברית המועצות הגיעו עולים רבים, בסביבות המיליון. שליש מהם אינם מוגדרים כיהודים על-פי ההלכה, אך כניסתם אושרה כחלק מחוק השבות. כיוון שזהות המדינה היא יהודית, קיים אינטרס להגדיר את כל העולים כיהודים - כלומר, לגייר. כיוון שכל העולים מגיעים אל הצבא בשלב מסוים בחייהם הבגירים, הוחלט להטיל את האחריות עליו (על הצבא). אלעזר שטרן, כקצין חינוך ראשי, נטל את המשימה והקים את קורס "נתיב" - קורס המיועד לעולים חדשים ולחיילים שאינם יהודים, שמטרתו להגביר את הזהות הציונית והיהודית בקרב חיילי צה"ל, כשעומדת בפני כל המעוניין האפשרות להתגייר.
עניינו של מכון עיתים הוא דריסת רגל אל מול הרבנות הראשית, אשר מנוהלת על-ידי חרדים בעיקר. מכון עיתים שואף, כחלק מהציבור הדתי לאומי, להשיג אחיזה ברבנות, ומאבק צודק שכזה הוא סיבה טובה להרים צעקה. אלא מה? מסתבר שהמדינה יורה לעצמה ברגל.
עו"ד יוכי גנסין, נציגת המדינה בדיון, אמרה משפט קצר, שמספיק להפיק מרגליות וכותרות, אך מצביע על בעיה קשה בהתנהלות הגיורים: "לא תמיד אפשר לקרוא לסדר רב ראשי של עיר".
כלומר, בפרויקט שהמדינה ביקשה מהצבא שיעזור לה, היא לא דאגה שהוא יקבל את כל התנאים להצליח. נשמע מוכר? מסתבר ש"ואהבת את הגר" זה בגדר המלצה בלבד. אחרי שעברו את תלאות העלייה, הקליטה, הגיוס והגיור - שוב דוחים אותם?
בהלכה היהודית הדחייה אמורה להיעשות לפני הגיור, לא אחרי. לא תעשוק גר, יתום ואלמנה אומרת התורה - נו, כנראה סתם "עבדנו עליהם" שהם יהיו שווים.

כתבה על קורס הגיור בצה"ל
תאריך:  06/09/2010   |   עודכן:  07/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
מה שנתפס בטעות בתקשורת כשיטת משפט גזענית אשר אוכפת חוקי גזע, התגלה כפרשה מחרידה של אונס כוחני    מה קרה לתקשורת ומי אשם בטשטוש האמת?
עו"ד אברהם פכטר
נתניהו באמת מעוניין בהסכם עם הפלשתינים כדי להשאיר חותם היסטורי; אבו מאזן באמת מעוניין בהסכם ע"מ להיות אבי המדינה הפלשתינית העצמאית    העובדות בשטח ובאזור לא מאפשרות כרגע את החגיגה ההיסטורית    החשש: פתרון נוסח אנגליה-אירלנד, לאמור: 400 שנות מלחמה ואיבה, ופתרון בר-קיימא עדיין אין
עמוס שריג
בעוד אנשי תיאטרון מבקשים למרק את מצפונם על-חשבון חלק אחד מארץ ישראל (ההתנחלויות) ולהגדירו "שטח כבוש" - הרי שאני סבור כי כל ארץ ישראל היא שלנו    צביעותם של ענת גוב וחבריה
אריה גלוזמן
מלחמתם האכזרית של האיסלאמו-פשיסטים חובקת עולם    אמנת ז'נבה? הצחקתם אותם    מלחמת העולם השלישית כבר בעיצומה
שאול דישי
מי יזכה בתחרות ומי כבר הפסיד?!    תמונת מצב מעוד זווית שמסבירה איך הגולם המושלם והמשומן היטב קם על יוצריו ואורחיו המנמנמים או אפילו נהנים בישיבה מול המסך!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il