X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היה כבר מי שאמר שכל זמן שמדברים יותר, יורים פחות... אבל המציאות מוכיחה שכלבים נובחים גם נושכים לפעמים (נזכור שתי אינתיפאדות...)
▪  ▪  ▪
גם נושכים [צילום: פלאש 90]

לא רק ביבי נתניהו אלא גם כל ראשי ממשלות ישראל בעבר ידעו שבעצם לא קיימים שום תנאים בסיסיים לשלום עם הפלשתינים, אבל תמיד באו ל"פגישות", ל"שיחות" או "לכינוסי פסגה" כדי להיענות לצרכי הדיפלומטיה האמריקנית או האירופית, להראות "רצון טוב", לדחוף קצת תעמולה פרו-ישראלית, ובעיקר להראות לעולם שלא אנחנו הם "סרבני השלום" ואולי גם לבלף ש"מביטים לעתיד בתקווה" - אין זה שונה גם הפעם.
היה כבר מי שאמר שכל זמן שמדברים יותר, יורים פחות... אבל המציאות מוכיחה שכלבים נובחים גם נושכים לפעמים (נזכור שתי אינתיפאדות...), וההבדל הפעם הוא, שישנם בשטח גם כלבים שוטים (בעזה ובלבנון) שיכולים לנסות ולנשוך כל רגע בו המו"מ יראה התקדמות... (אף שלא יביא תוצאות...).
אין ספק שגם הפעם השיחות ייכשלו והדבר נובע מעשר הסיבות הבאות:
1. הפלשתינים אינם רוצים מדינה נפרדת לצד ישראל כי מדינה כזאת לא תוכל להתקיים פוליטית וכלכלית כמובלעת בין ישראל וירדן. הם הודיעו במפורש אחרי אוסלו שהם רוצים את... כל ארץ ישראל.
2. הרשות הפלשתינית אינה בשליטה מלאה על כל יהודה ושומרון ולכן אין לה סמכות החלטה בשם כל הפלשתינים (ואנחנו לא נעשה הסכמים נפרדים עם כל ארגון פלשתיני או עם כל חמולה).
3. הפלשתינים לא מוכנים להכיר בישראל כמדינה יהודית שזהו תנאי מרכזי בכל הסכם מצד ישראל.
4. העולם המוסלמי לא יתן גושפנקה לכל הסכם שיכיר בזכות היהודים על "האדמות הקדושות" שלהם במרחב... הסכם כזה יוליד קבוצות טרור מכל רחבי העולם האיסלאמי שיבואו להלחם בנו וברשות הפלשתינית.
5. נסכים להחזיר להם אולי חלקים במזרח ירושלים, אבל לא בעיר העתיקה שזה עבורם (השליטה באל-אקצה) עניין של יהרג ובל יעבור.
6. ישראל לא תסכים להחזרת פליטי 1948 או שאיריהם וגם לא תסכים למתן פיצויים ל"פליטים".
7. ישראל תסכים רק למדינה פלשתינית מפורזת מנשק, מה שהפלשתינים לא יקבלו בגלל ה"כבוד הלאומי" (ועצירה מראש של התחמשותם לקראת מלחמה עתידית איתנו...)
8. לא נסכים להמשך ההסתה נגדנו אלא שכל קיומה של היישות הפלשתינית מבוסס בראש ובראשונה על השינאה לישראל וההסתה.(הפלשתינים יטענו כי מותר אצלם לכל אחד ל"התבטא כרצונו" כי זו דמוקרטיה...).
9. לא נסכים לכל חיבור משמעותי בין רצועת עזה לגדה, וגם כל מעבר יבוקר (שוב פגיעה ב"כבוד הערבי").
10. המאבקים בין השיעים לסונים בעולם הערבי ימנעו מראש כל הסכם אם בדיפלומטיה ואם באלימות.
כיוון שהפתרון המוצע כיום ("שתי מדינות לשני עמים") אינו מקובל לא עלינו ולא על הצד הפלשתיני, יש לחשוב על חלופות להסדר. לכן על הממשלה בישראל לחזור לחזונו של אריק שרון לשלוף את תוכניות המגרה שלהלן בצורה חדה, ברורה ונחושה, ולהציע זאת לאמריקנים ולעולם כחלופה ריאלית ל"הפסקת הכיבוש" ולשלטון עצמי של הפלשתינים, מה שיבטיח את ביטחוננו ויאפשר לפלשתינים לשלוט על חייהם ללא מעורבותנו:
א. חלוקת הגדה ל-4 "פרובינציות" עם אוטונומיה כלכלית וחברתית כהכנה לאיחוד קונפדרטיבי עם ממלכת ירדן כי פלשתין הינה פיקציה תעמולתית ולמעשה הינה החלק המערבי של הממלכה הירדנית...(גם דוברים ערביים באזור וגם מנהיגים פלשתינים אמרו זאת ברורות...). קיימות באזורנו שתי ישויות לאומיות - יהודית והערבית. הישות היהודית קיבלה מדינה בשנת 1948 וזו הערבית קיבלה זאת כמה שנים לפני כן, בירדן - -לאחר מכן, בשנת 1949, נוספו למדינה זו שטחים נרחבים ביהודה ושומרון, (שטחים שכבשו בכח). ומכאן, כל הדיבורים על שתי מדינות לשני עמים מומשו כבר בשטח.
ב. רצועת עזה תופרד לנצח מיהודה ושומרון כי מבחינתנו זו תמיד תהיה טריטוריה עויינת. אנו פועלים כיום לכך שהניתוק יהיה סופי ומוחלט. אנו גם חוזים כיום כיצד הם ממשיכים להתארגן בעזה, ולהתחמש במטרה להשתלט על הגדה ולפגוע בנו. יש להעריך בסבירות גבוהה, שייתכן וניאלץ שוב לפעול צבאית ובצורה מאסיווית נגד הטרור החמאסי המתעצם שם, לכבוש אותה ואז להעביר את השליטה בעזה למצרים, או לקהילה הבינלאומית, שיכולה לקבל מנדט על השטח, או להעבירו למנדט מצרי. כל מי שמאמין שיש פתרון הגיוני אחר - שיקום.

תאריך:  10/09/2010   |   עודכן:  12/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
10 סיבות מדוע "שיחות השלום" ייכשלו
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תוסיף עוד סיבה למה לא יהיה
נבו  |  10/09/10 23:35
 
- אז אתה חיה שחורה וגם חרדיטמבל ל"ת
רבי רפורמי  |  10/09/10 23:53
 
- ashkenaz man are good looking
the romanian jew  |  11/09/10 15:05
2
סיבה אחת מדוע הן יצליחו
ה_שגריר  |  11/09/10 13:03
3
מזכיר לי מה קרה כשבאתי ללימוז'
נפוליון  |  11/09/10 18:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
החירבוש העלוב הזה ב"וואלה" ועצם החרם של "בכירי התיאטרון" על אריאל בצירוף ההסברים המצפוניים והמוסרניים של חותמיו הם הביטוי המובהק למצבם הנפשי הקשה
אחיקם ביתן
כתבה שעושה "שירות דב" לאולמרט בהזכירה לנו עובדה שכמעט נשכחה מרובנו: איך במקרה ומבלי שנתכוון לכך הפך להיות ראש ממשלה    רק במקלחת גילה אולמרט כי הוא למעשה מישהו אחר - ממש ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד
שרית ילוב
יש עיתונאים שאצלם "הימים הנוראים" הם שגרה מקצועית: מדי פעם הם מוצאים איזה זנב חטא להכות עליו, כדי לחזור שוב למלחמת החורמה הפסיכולוגית במחנה הלאומי
ד"ר יובל ברנדשטטר
הנחרצות שבה מביע אבו-מאזן את התביעה להצפתה הסיטונית של מדינת ישראל בערבים המכונים "פליטים" משותפת לו ולכל מנהיגי ערב, מחמאס ועד לחזית העממית, וכמובן לערבים שכבר השיגו את זכות הפלישה    וכאמור, זכות השיבה אינה נוגעת לירושלים ולחברון, כי אם לחיפה לתל אביב, לרמת-גן ולנתניה ולכן היא נדחתה לסוף המו"מ
עמוס גורן
על ראש הממשלה להקים את חיל הדיבור, על-פי הדוגמה של חיל השלום של הנשיא ג'ון קנדי    בחייל הזה ישרתו אלפי עולים צעירים אידיאליסטים ורהוטים מארה"ב, קנדה, בריטניה, דרום אפריקה, אוסטרליה, ומשאר ארצות דוברות אנגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il