X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מושג ההתפתחות מושרש עמוק במחשבה היהודית. דרווין ניסה להסביר כיצד היא פועלת למרבה האירוניה, התיאוריה לא הוכחה מעולם ונשארה עד היום בגדר סברה בלבד, תיאוריה ותו לא
▪  ▪  ▪
"כל נסיון לטייח את ההבדל המהותי בין תורת ישראל לדרוויניזם מראה על חוסר הבנה ממדרגה ראשונה" [פלאש 90]

בעקבות התבטאויותיו של המדען הראשי של משרד החינוך, הד"ר גבי אביטל, בעניין הבריאה מול הדרוויניזם, דבר שהביא בסופו של דבר להדחתו של אביטל ממשרד החינוך, יצאו כמה דתיים להגן על הדרוויניזם, כפי שהן מצוטטות בתקשורת, כדי לשכנע את העם בישראל שאין סתירה בין תורת הבריאה כפי שהיא מתוארת בספר בראשית ובין תורת ההתפתחות של צ'ארלס דרווין. המגינים טוענים ששתי התורות מתחילות בבריאת השמים והארץ ומסתיימות בבריאת האדם התבוני.
לדוגמה, הם מסבירים את הפסוק "ויברא אלוהים את האדם בצלמו... זכר ונקבה ברא אותם" (בראשית א' 27) בכך שאדם וחוה נבראו כגוף אחד, כאשר צד אחד הוא זכר והשני נקבה, ואחר כך הופרדו. כדי להוכיח את הפסוק שבו מתוארת בריאת חוה מצלע של אדם הם מציעים למשש בבית החזה ולהיווכח שאכן חסרה צלע. חבל שבאותה הזדמנות הם לא מסבירים מדוע חסרה צלע זהה גם אצל הנשים.
אולם הניסיון העקר זה לאחד בין הדרוויניזם לבריאה נועד לכשלון.
תופעת ההתפתחות (שהעולם משתנה ומתפתח, ומכיל יצורים ושרידי יצורים בדרגות התפתחות שונות) הייתה מוכרת עוד לפני דרווין. תופעה זו אף מעוגנת בדברי חז"ל. מושג ההתפתחות מושרש עמוק במחשבה היהודית. לדוגמא: הרב קוק כותב בספרו אורות הקודש ש"תורת ההתפתחות... היא מתאמת לרזי עולם של הקבלה יותר מכל התורות הפילוסופיות האחרות".
מה שדרווין ניסה לעשות זה להסביר את התופעה (כיצד היא פועלת). הסבר זה מכונה היום בשם "דרוויניזם". תאוריה זו, למרבה האירוניה לא הוכחה מעולם ונשארה עד היום בגדר סברה בלבד – תאוריה ותו לא. הדרוויניזם מעולם לא אומת בשום ניסוי מדעי כל שהוא.
יתרה מזו, לאחרונה אף התגלו בכתביו של דרווין, מה הייתה האידאולוגיה שעמדה מאחורי התאוריה שהגה: נתברר שתורתו של דארווין היא "אידיאולוגיה": הלבשת איצטלא מדעית על השקפת עולם פוליטית וחברתית, הרחוקה מ"אמת מדעית" צרופה, האמורה להיות חפה מהשקפות כאלה וכל כולה לא באה אלא לבסס את תורתו של ידידו קארל מרקס.
ראו על כך במאמרו של שלמה אבינרי: "כך רתם קרל מרקס את צ'רלס דארווין לקמפיין להפצת הסוציאליזם" – הארץ 17/04/09. כל כולה של התיאוריה לא באה אלא לנגח את הנצרות ויחד איתה כל אמונה, ומשם מה הצליחה לקנות לה שביתה אצל המונים, ככל הנראה מפאת בעיות חברתיות רבות שהציפו את אירופה בזמנו.
מה לכל זה ולתורת ישראל? ביסודו של הדרוויניזם יש שלילה מוחלטת של גורם שמחוץ לטבע (לעולם) המניע את "ההתפתחות העולמית" בניגוד לתורת ישראל האומרת במפורש שאלוהים הוא המניע את העולם, ואף נותן לו כיוון ויעד, בעוד הדרוויניזם מדבר על עולם חסר כיוון ותכלית.
ולכן כל ניסיון לטייח את ההבדל המהותי בין תורת ישראל לדרוויניזם מראה על חוסר הבנה ממדרגה ראשונה, ויש בו אף שמץ של כפירה – להכתיב כביכול לא-לוהים איך הוא צריך לפעול בעולמו. – כאילו א-לוהים כפוף לתאוריה של דרווין והוא עובד אצלו.
לכן, צדק המדען הראשי של משרד החינוך בהטילו ספק בדרוויניזם, ובדרישתו ללמד גם על הבריאה, וזו בושה שהשר הממונה עליו נכנע לקבוצת צעקנים שאין להם ולו שמץ של ידע מדעי ותאולוגי בנושא, והחליט לסיים את תפקידו. מה חבל שכמה דתיים נפלו גם הם במלכודת הזו, ובבואם להגן על תורת ישראל, הציגו את הבנתם הילדותית בפסוקי בראשית.
לו רק היו טורחים לקרוא את מדרשי חז"ל, על פסוקים אלו, כבר היה מבינים שאין להבינם כפי שמלמדת הגננת ילדים בגיל 3-5. חבל שהרצאות ומאמרים מעין אלו המושמעים על ידם, גורמים אצל רבים לביזוי התורה, וכיבוי מאור הדת ורק גורמים רעה.
יש לצין כי ההתמודדות עם הדרוויניזם נלמדת כבר שנים בבית המדרש של הטכניון. רבים מחברי הסגל שם השתתפו בשעורים שעסקו בהם, ובהבדל בין תורת ההתפתחות לבין הדרוויניזם, מההרצאות האחרונות והמאמרים, של הדתיים "מגיני הדרוויניזם", מתברר כנראה, שהם לא היו מחובשי ספסל הלימודים בשעורים אלו.

הכותב הוא בעל תואר שני להנדסה בטכניון.
תאריך:  19/10/2010   |   עודכן:  20/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תבלבלו בין התפתחות לדרוויניזם
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
איך זה שכל החכמים ששוללים
דארווין  |  19/10/10 13:21
2
אלוהים כפוף לתאוריות של הנאצים
מטאטא  |  19/10/10 20:15
3
אין מקום לאלוהים במדע
גרי  |  20/10/10 01:58
4
לכותב הכתבה, מקריאת הכתבה שלך
יונתן החיפאי  |  20/06/11 11:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
איזו מורשת הותיר אחריו יצחק רבין? בעיקר הסכם אומלל עם הפלשתינים וזלזול מתמשך בדמוקרטיה
יהודה דרורי
בעולם התקשורתי של ה"כפר הגלובלי", פעילות תעמולה והסתה כמוה כיום כלוחמה פיזית וככל שנפנים עובדה זו כך נוכל לנטרל את האויב המסית, כי בסופה של כל הסתה ישנה שפיכות דמים
ראובן לייב
אם יש מישהו שיוכל להושיע את המפלגה האבודה מחורבנה המוחלט, הרי זהו הרמטכ"ל בדימוס שניחן בכישורים ובהשקפת עולם התואמים אותה
יוני בן-מנחם
ההנהגה הפלשתינית דנה באפשרות לבקש מהליגה הערבית לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בחודש הבא כדי שתכריז על הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67'    ישראל אומרת כי מדובר בצעד חד-צדדי ומאיימת בתגובה חריפה    הממשל האמריקני יכול למנוע את ההכרזה אך עמדתו תגובש סופית רק לאחר הבחירות לקונגרס
ספי סגל
עלילת הדם הגדולה לפיה עמיר, נתניהו ואני רצחנו את רבין שוקעת בתהום הנשיה. היום חתן פרס אולמרט לעיתונות והפשקוויל של המדינה מריצים במקומה את הפרוטוקולים של זקני הימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il