X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משהו אחר, מעבר לכסף המושקע בקמפיין, הוא שמביא את ההצלחה
▪  ▪  ▪
קארלי פיורינה [צילום: AP]
בית נבחרים רפובליקני, סנאט דמוקרטי
איציק וולף
הרפובליקנים הצליחו עד כה להשיג שליטה בחמישה מושבים בסנאט שהיו בידי הדמוקרטים * מנהיג הרוב הדמוקרטי המצטמצם בסנאט ניצח בקושי בנבאדה * הישגים לפעילי "מסיבת התה" השמרנים * היו"ר הצפוי של בית הנבחרים הכריז: אפעל לביטול רפורמת הבריאות של אובמה
לרשימה המלאה

בעוד שבארצנו מתמקדים בתוצאות בחירות האמצע בארצות-הברית והשלכתן על מעמדו של הנשיא ברק אובמה (לטוב לנו או לרע לנו - כנראה ששניהם), אולי כדאי להתפנות לרגע ולהתבונן במירוץ בקליפורניה. שתי מועמדות, שתי נשות עסקים מהמוצלחות שבהן כשלו במרוץ הפוליטי, למרות ההצלחה של שאר חברי מפלגתן ברחבי ארצות-הברית.
הראשונה, קארלי פיורינה, לשעבר מנכ"ל HP (מי שהודחה מתפקידה בחברה שמאז כבר "קברה" עוד שני מנכ"לים נוספים שבאו בנעליה), מי ששמה נישא ברעדה בעמק הסיליקון ובעולם כולו, כאחת מהנשים החזקות ביותר בעולם העסקים, לא הצליחה למרות כל מאמציה וההון הרב שהביאה עימה לזכות בבחירות לסנאט האמריקני.
השנייה, מג וויטמן, גם היא לשעבר מנכ"ל EBAY, חברת הקניות המקוונות, מי שהביאה את החברה להצלחתה המדהימה, כשלה בבחירות למושל קליפורניה, למרות הון-עתק שהשקיעה מכספה האישי בקמפיין הבחירות (מדובר בהשקעה הגדולה ביותר בבחירות לתפקיד מושל מדינה בארה"ב, בסך מוערך של למעלה מ-140 מיליון דולר!).
קצת מורכב אולי לבצע ניתוח מלא מדוע הן נכשלו, האם בגלל ניהול כושל של הקמפיין, אולי בגלל התדמית שנקשרה לכל אחת, אולי בגלל העובדה שהבוחרים בקליפורניה העדיפו את אלו שכבר מצויים בנבכי הפוליטיקה ויודעים כיצד לבצע דברים, על פני מי שבאות מבחוץ ורוצות בעיקר להפוך את הדברים, ואולי המסר הוא כי גם ועד כמה שהמועמד יכול שיהיה בעל ניסיון עשיר בעולם העסקים והצלחה (אפילו פנומנלית) אין הדבר מבטיח הצלחה להיבחר לתפקיד פוליטי.
דוגמאות רבות בעולם לאנשי עסקים (מוצלחים ומוצלחים יותר) שניסו כוחם במעבר לעולם הפוליטי, מתוך רצון להשפיע יותר וכשלו (בישראל, למשל, זכור חלוץ התעשיה סטף ורטהימר שתש מלכלות כוחותיו, בנבכי מסדרונות הכנסת ושב לעשייה העסקית לאחר זמן קצר); ומנגד יש כאלו שדווקא הצליחו, גם ובעיקר בשל הונם. כך, למשל, מייקל בלומברג, ראש עיריית ניו-יורק, שרתם לטובת קמפיין הבחירות שלו הון עצמי של עשרות מיליוני דולרים; או למשל סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת איטליה (השורד קדנציה נוספת במשרה הרמה למרות שערוריות המין הקשורות לשמו), וניתן להזכיר גם את ראש ממשלת תאילנד המודח תאקסין שינאוואטרה, שסולק בהפיכה צבאית מכהונה אליה נבחר בבחירות דמוקרטיות.
מבין כל אלו נדמה שאיש לא יוכל לחלוק על מסר אחד ברור - הכסף לא יכול לקנות הכל ואינו מבטיח שהבוחרים יבחרו בך. בסופו של יום, משהו אחר, מעבר לכסף המושקע בקמפיין, הוא שמביא את ההצלחה. אותו משהו חמקמק שכה רבים מחפשים אינו (תמיד) הכסף. כדאי לכל המתמודדים (אפילו בפוליטיקה הישראלית) לזכור תמיד עובדה זו.

הכותב הוא שותף במשרד בן-שחר לקנר ושות'.
תאריך:  08/11/2010   |   עודכן:  08/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא רק כסף מביא את ההצלחה בקמפיין באמריקה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם ההצלחה העסקית היא פוליטית
ירון זכאי  |  8/11/10 14:13
 
- אכן הכל נכון....
מטאטא  |  8/11/10 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
התנהגות חברות ציבוריות העומדות בפני רכישה
דניאל גיגי
לוביסטים ממשיכים לעצב את החלטות הח"כים, הם עוזרים בניסוח כתיבת חוקים, אומרים להם איך להצביע, ופועלים בלי הפסקה כדי לקדם חוקים שמקדמים אינטרס צר של בעלי ההון    צריך להגביר את הפיקוח על הלוביסטים כפי שנהוג בעולם
יריב מוהר
המדיניות משרתת את מי שנוח להם להאמין שהסכסוך שבו אנו נמצאים חסר פתרון, ולכן כדוחה כל עיקרון מוסרי; את מי שנוח להם כי זכויות אדם - ולא דיכוי ואפליה - יוצגו כגורם העיקרי לאיומים עלינו
אליקים העצני
עשרות שרים וח"כים בירכו את מתנחלי חברון ביום חגם, פרשת "חיי שרה". לא נתניהו    כל הסימנים מראים, שהוא חש היום כלפי חברון את מה שחשים חבריו החדשים לדרך, שמעון פרס ואהוד ברק
עו"ד נבון קצב
זכותה וגם חובתה של מדינת ישראל להחרים אמנים ויוצרים ישראלים אשר קוראים להחרמת יהודים וערים בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il