X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמנם ניתן לראות בהפגנות שמעודדת הנהגת הרשות הפלשתינית נגד ארה"ב ניסיון לסחוט את האמריקנים להגביר את סיועם הכספי או ללחוץ על ישראל לעשות ויתורים אך על-ידי הסתת האוכלוסיה נגד ארה"ב ונגד ברק אובמה, עבאס ופיאד רק יורים לעצמם ברגל
▪  ▪  ▪
קמפיין פרוע [צילום: AP]
בשל העלייה ברגשות האנטי-אמריקניים, דווח כי ארה"ב הורתה לדיפלומטים שלה לא להיכנס לערים שבשליטת הרש"פ. זהו אותו ממשל אמריקני שהשקיע מיליוני דולרים בהקמתם של כוחות הביטחון הנאמנים למחמוד עבאס ולפיאד, ושהביא לצמיחה כלכלית ביו"ש.

הרשות הפלשתינית, שבמהלך שני העשורים האחרונים קיבלה מיליוני דולרים כסיוע מארה"ב, פתחה עתה בקמפיין פרוע נגד ממשל ארה"ב ונגד נשיאה ברק אובמה. הקמפיין האנטי-אמריקני החל מיד לאחר שארה"ב הטילה וטו על החלטת שיזמו הפלשתינים לגנות את ההתנחלויות היהודיות.
מאז, מדרבנת הנהגת הרשות הפלשתינית ביו"ש פלשתינים לצאת לרחובות ולהוקיע את ארה"ב ואת אובמה. היא גם קראה להכריז על "יום הזעם" נגד ארה"ב, המואשמת בהטייה לטובת ישראל.
מאז ההצבעה במועצת הביטחון, פלשתינים, שרבים מהם תומכים בפתח שהיא הסיעה השלטת, שרפו דגלים של ארה"ב והשמיעו סיסמאות המאשימות את אובמה כאדם "נתעב". באחת הסיסמאות קראו המפגינים האני-אמריקנים: "הו אובמה הנתעב, אנו רוצים הגדרה עצמית!".
מנהיגים פלשתינים ביו"ש, שעד לאחרונה נמנעו מלבקר בפומבי את ארה"ב ואת אובמה, נוקטים עתה רטוריקה הנשמעת כאילו באה מחמאס ואירן. אפילו המנהיגים ה"מתונים ביותר", כמו ראש הממשלה סלאם פיאד, החלו להשתמש בשפה חריפה להוקיע את אובמה ואת ארה"ב.
בשל העלייה ברגשות האנטי-אמריקניים, דווח כי ארה"ב הורתה לדיפלומטים שלה לא להיכנס לערים שבשליטת הרשות הפלשתינית.
זהו אותו ממשל אמריקני שהשקיע מיליוני דולרים בהקמתם של כוחות הביטחון הנאמנים למחמוד עבאס ולפיאד, ושהביא לצמיחה כלכלית ביו"ש. הנהגת הרשות מקווה ללחוץ על ארה"ב ולהביא אותה "לפצות" אותם על כך שהטילה וטו על ההחלטה. אומנם ניתן לראות בהפגנות נגד ארה"ב ניסיון לסחוט את האמריקנים להגביר את סיועם הכספי או להפעיל לחץ על ישראל לעשות ויתורים. אך על-ידי הסתת האוכלוסיה נגד ארה"ב ונגד אובמה, עבאס ופיאד רק יורים לעצמם ברגל:
ראשית, המפגינים נגד האמריקנים עלולים בקלות להפנות את מחאתם כלפי עבאס ופיאד, הנתפסים בעיני פלשתינים רבים כבובות משחק בידיה של ארה"ב.
שנית, על-ידי הסתה נגד ארה"ב, דוחפים עבאס ופיאד פלשתינים רבים לזרועותיהם הפתוחות של קיצוניים כמו חמאס, חיזבאללה והג'יהאד האיסלאמי - גופים הרואים בארה"ב כאוייב מספר אחד של המוסלמים.
שלישית, ההפגנות האנטי-אמריקניות שמארגנת הרשות הפלשתינית עלולות להצית הפגנות דומות ברחבי העולם הערבי והמוסלמי, שיציבו איום רציני על האינטרסים של ארה"ב וימריצו את אל-קאעידה וקבוצות פונדמנטליסטיות אחרות לפתוח במתקפות טרור חדשות נגד מטרות אמריקניות.
עתה נותר לראות האם אובמה ייכנע ללחץ ולאיומים וידרוש מישראל לבצע ויתורים כדי לפייס את עבאס ואת פיאד.
לרשות הפלשתינית יש זכות מלאה להביע את דעתה על מדיניותה של ארה"ב באזור. אך עליה להיזהר בדבריה ובפעולותיה, במיוחד כשאלה מקצינים את הפלשתינים ומעודדים רגשות אנטי-אמריקניים לא רק ביו"ש אלא גם במדינות ערביות ומוסלמיות רבות באזור.
לאתר מגזין מראה
התפרסם במקור באנגלית ב-www.hudson-ny.org בכותרת The Palestinians’ New Enemy: US and Obama.
הכותב הוא עיתונאי לענייני ערבים קרוב לשלושה עשורים ומפיק טלוויזיה. מאמריו מתפרסמים בעיתונים ובאמצעי תקשורת ברחבי העולם.
תאריך:  25/02/2011   |   עודכן:  28/02/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
האויב החדש של הפלשתינים
תגובות  [ 5 ]מוצגות  [ 5 ] כתוב תגובה 
1
תרגע
ע.ג.  |  26/02/11 19:31
2
הרשות ה"פלשתינית"אויבת עמה! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  26/02/11 20:35
3
איין ולא יהיה אמון בערבים. ל"ת
11111111111111  |  26/02/11 22:05
4
אין כזה דבר "פלסטינים". יש רק ל"ת
ערבי שרוצח ערבי  |  27/02/11 08:09
5
מאמר מעניין ומאיר עיניים. תודה ל"ת
אמתי  |  27/02/11 08:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רחל ארנפלד
מ-1975 עד 2005 אישר "הבנק האיסלאמי לפיתוח" למדינות מוסלמיות מימון של 46 מיליארד דולר, לכאורה לפיתוח כלכלתן ותשתית החינוך שלהן    אך בעוד שהשפעתו הכלכלית על האזור הייתה מועטה, מאמצי החינוך שלהם הניבו תוצאות כבירות, באמצעות הפצה מהירה ומשמעותית של האיסלאם הרדיקלי ברחבי העולם
קובי קמין
זה 1700 ימים ויותר ניהלו ממשלות ישראל מו"מ על המחיר    בניגוד לכל היגיון, צדק או מוסר, משום מה אימצה ישראל את הרעיון כי היא אמורה לשלם עבור החופש של גלעד שליט    היא הציעה מבחר הצעות לאותם הרוצחים המחזיקים בו, ושיפרה אותן שוב ושוב
מרדכי קידר
מאז שתפס קד'אפי את השלטון בלוב, מנסה העולם להכניסו לדפוסי התנהגות שהעולם יכול להבין, אך ניסיונות אלה נכשלו, הן בשל המגלומניה שהוא סובל ממנה, והן בגלל התרבות הבדווית שאותה מעטים באירופה מכירים ומבינים
עמנואל נבון
בעוד שהן נתן שרנסקי, הן כתבי הניו-יורק טיימס, והן המומחים למזה"ת אינם יודעים אם דמוקרטיה אכן תוכל לקום בעולם הערבי, ניתן רק להפיק לקחים מן העבר ולשער השערות סבירות לגבי העתיד
אברהם (פריצי) פריד
עצמאות לתאגיד משפטי    163 אזרחים לפרנסה    תפקיד עצוב בכנסת    אלילה ישראלית    תפילות בקבר    הנימוקים של קדאפי    שיעור בהיסטוריה לאלי ישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il