X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התועבה הגלומה בפרסום תמונות הזוועה מאיתמר ממחישה עד כמה משתדלים בישראל לסגור את הפער המוסרי שהחיינו וקיימנו במזרח התיכון עד היום הזה. אבל מה יהיה מחר?
▪  ▪  ▪
קברי משפחת פוגל [צילום: פלאש 90]

עד היכן מגיעה הציניות אצלנו? בעוד בכנסת מקדמים בעזוז תיקון לחוק שיאסור פרסום תמונות של נפגעים, באה מדינת ישראל ומפרסמת אלבום של תמונות זוועה מזירת הטבח באיתמר, בתואנה המטופשת שהמשפחה אישרה לה לנהוג כך.
ממתי משפחה אבלה קובעת את הדרך הראויה להתנהלות מדינה? ומה על אותה משפחה שכולה הדורשת להוציא להורג את רוצחי בניה - האם באישור המשפחה ננהיג כאן עונש מוות?
השיח הציבורי בישראל עובר תהליך של התבהמות בשנים האחרונות, והפרק האחרון - פרסום ברשות ובסמכות של תמונות שאף בעולם הערבי היו נזהרים בהן - רק ממחיש עד כמה אנו מנסים לסגור, במו ידינו ותמונותינו, את הפער המוסרי והשכלי שסייע לנו לשרוד בשכונת המזרח התיכון.
ההחלטה של משרד ההסברה שלנו לפרסם את איורי הזוועה מאיתמר באה על-רקע דיון המתנהל בוועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת מזה חודשים ארוכים, ועלול להוביל בקרוב לאישור תיקון לחוק הגנת הפרטיות, שיאסור פרסום תמונות של נפגעים - ואין זה משנה איך הם נפגעו - ללא אישורם או אישור בני משפחתם הקרובה.
יו"ר הוועדה, ח"כ דוד רותם, ואחדים מחבריה, לא השתכנעו מהטיעונים שאין אפשרות לבצע סיקור עיתונאי של, למשל, אינתיפאדה, מבלי שאפשר יהיה להראות, בזהירות המתבקשת ובטשטוש הפרטים הראוי, תמונות של זירות פיגוע. איך יתרצו חברי הכנסת את הפרסום של התמונות מאיתמר? האם רק כאשר נפגע, במותו, משרת מטרה פוליטית ראויה בעיני סקטור מסוים, נוכל לראות אותו בתנוחת המוות שלו? האם כך רוצים אצלנו לשמור על כבודו של הטבוח?
מלבד חוסר המוסר הכרוך במעשיה של הממשלה בפרסום הבזוי, יש כאן חשש לאובדן החוכמה היהודית שהחייתנו וקיימנו עד הזמן הזה. כי מה הועילו כל אותם מפרסמי-תמונות בתקנתם? הרי אפילו העיתונות הישראלית לא העזה להציג לקוראיה את אותן תמונות זוועה (לידיעת ח"כ רותם), אז מישהו כאן באמת מצפה שהן תפורסמנה בעיתונות המערב?
כל שהצלחנו להשיג במעשה זה הוא עוד צעד קטן, בדרך ארוכה אך בטוחה, בה אנו מקרטעים לקראת סגירתו של אותו פער מוסרי. זאת בעוד דווקא בצד השני מנסים לעשות צעדים קטנים בכיוון ההפוך.

הכותב הוא מזכ"ל מועצת העיתונות
תאריך:  15/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד רותם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טול גופה מבין עיניך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברומא תהיה רומאי=ובמזרח השימון
קורןנאוה טבריה  |  15/03/11 10:43
2
מה תואיל ה"נאורות" שלך...
ארז צ.  |  16/03/11 21:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אירית רוזנבלום
במהפכות המתחוללות בימים אלה במדינות ערב, משחקות הנשים תפקיד חשוב מבעבר ומהוות חלק אקטיבי יותר    אירית רוזנבלום סבורה כי המפגינות אולי אינן הרוב אך הן משאירות חותם משלהן
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
הכוונה המוצהרת בבסיס הרפורמה בהליכי השומה (תיקון 70) הינה לקצר תהליכים, אך זאת עלולה להיות מעוקרת מתוכן עקב האפשרות להאריכם על בסיס דרישת מסמכים ונימוקים נוספים
ראובן לייב
תמונות הזוועה של הטבח באיתמר אינן נשק אסטרטגי יעיל. גם אם במלחמה כמו במלחמה, אסור להידרדר לרמתו של אויב צמא דם. במקום מסע של נקם פרטיזני ופרטי, יש לתת לצה"ל לעשות את המלאכה. חזקה עליו שהוא ידע לעשות אותה על צידה הטוב ביותר
טל הריס
שתי דרכים נפרדו בקורות חייו של העם הפלסטיני, זו של טרור וזו של מחאה אזרחית בלתי-אלימה    האם יבחרו המפגינים הפלסטינים היום בדרך השנייה, זו שהעם הפלסטיני הלך בה פחות?    זאת השאלה שישאלו אזרחי ישראל כשרחובות הגדה יתחילו להתמלא
טוהר ג'יקובסון
'הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון' הופכת אט-אט לדיקטטורה שמביטה נכלמת בשכנותיה המתפתחות    טוהר ג'יקובסון מסביר איך מאבק העובדות הסוציאליות הוא מאבק על עתידה הדמוקרטי של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il