X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמעט כולנו חוטאים מדי פעם באי-ביצוע משימות שהחלטנו לקחת על עצמנו - לתקן את המוט השבור של הווילון, להתקשר לקרובים-רחוקים, לבדוק אם מגיע לי החזר מס ואפילו ללכת לבדוק בעיה רפואית טכניקה לפתרון הבעיה: לבדוק מה הם הרווח וההפסד
▪  ▪  ▪
מפחד מהתוצאה של העשייה? [צילום אילוסטרציה: AP]

קשה לנו מאוד לוותר על ביצוע משימה מאחר שאז נדרשת החלטה חדשה. לכן ברוב המקרים פשוט נדחה את המשימה. חלק מאיתנו יסתובבו טרודים ממעמסת המשימות שלא בוצעו, בתחושת לחץ, "אין לי שקט בראש", "אני לחוץ". חלק מאיתנו יתחכמו וירשמו את המשימות האלו בסוף רשימת משימות או ביומן במועד מאוחר יותר. ואז שוב ושוב יעברו המשימות הנדחות לסוף הרשימה או למועדים מאוחרים.
לרוב, איננו חשים כי אלו באמת משימות שהחלטנו לקחת על עצמנו, אלא שאלו משימות שאנחנו חייבים לבצע. אך האם זו המציאות? האם יש "מישהו" שמחליט עבורנו, "מישהו" שמנהל לנו את סדר היום, מלבדנו? מדוע אם כן כל-כך קשה לבצע משימה, מדוע אנו דוחים ודוחים?
ביצוע משימה בכל מחיר, לא משנה מה, כרוך בהרגשה של ביטול עצמי, כי אין סדרי עדיפויות. אך ישנן סיבות רבות בגללן אנו דוחים משימות:
  • הפחד מהתוצאה? אם נבצע משימה, תמיד יש סיכון שניכשל וסיכוי שנצליח. כישלון והצלחה - עם שניהם קשה להתמודד.
  • הרס עצמי? אדם שלא אוהב את עצמו, שלא מקבל את עצמו, לא ירצה להתפתח, לצמוח, כי לא מגיע לו.
  • הערכה עצמית נמוכה - עדיף להיות עצלן ולא טיפש, כי אני בטוח איכשל.
  • פרפקציוניזם? הרצון לעשות כל דבר באופן המושלם, עד הפרט האחרון, הוא משתק, הוא דורש השקעת משאבים גדולה מאוד ולעולם אין שביעות רצון.
  • חשיבות נמוכה? נטייה ללכת לרופא השיניים כאשר השיניים כואבות ולא לצורך בדיקה תקופתית...
  • קושי במחויבות - קושי בלקיחת אחריות מלאה, בלהיות מחויב. אופייני לאנשים שמשתמשים ב"אני משתדל", "אני מנסה", במקום "אני מתחייב".
כל אלו הם מתכונים בטוחים לדחיית משימות, אך יותר מכך - אלו גורמים שעוצרים אותנו מלהצליח, מלממש את עצמנו, מלעשות עבור עצמנו, מלקחת שליטה על חיינו בכל תחום ותחום.
אחת הטכניקות לפתרון הבעיה היא להעמיק ולבדוק מה הם הרווח וההפסד. מה מפסידים? מה יוצא מלדחות משימות? מה מרוויחים? האם יש דרכים נוספות כדי לקבל את הרווח הזה? במקביל, עלינו להתחיל לבצע משימה אחת יומית שלקחנו על עצמנו. משימה קטנה מאוד, לכאורה לא משמעותית, אבל להיות עקביים ולבצעה לאורך זמן. תחילה משימה ליום ובהמשך יותר ויותר משימות.
ככל שנבצע משימות במועד שנקבע, נרגיש הקלה גדולה, יתפנו לנו משאבים. באורח פלא נראה שככל שאנחנו עושים יש לנו יותר זמן פנוי. והחשוב מכל - נוכל להתקדם לעבר מטרות שאנחנו מגדירים לעצמנו, נוכל להצליח בכל מה שנרצה.

הכותבת היא מאמנת בעלת דרגת בכירה מטעם לשכת המאמנים, יועצת אישית וזוגית, מרצה ומנחת קבוצות.
תאריך:  22/03/2011   |   עודכן:  22/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
למה אנו לא מבצעים או דוחים משימות?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי כסה
כך צריך לומר ראש ממשלה סוציאל-דמוקרט: "התפארות שרי האוצר מהימין בהצלחה הכלכלית של ישראל היא טלוויזיונית. ב-20 שנה לא הצטמצם הפער הכלכלי בין ישראל לארה"ב ואירופה הצפונית. ניצור את התשתית לחיזוק כושר תחרות ולהרבות את הרווחים. אבל 'נריב' איתכם על צדקת החלוקה!"
רפי פרידמן
אילו הייתי שופטו של משה קצב הייתי אוסף את שמותיהם וכתובותיהם של בעלי הטורים ובצו שיפוטי הייתי מושיבם על כיסאי. הייתי מותירם לבדם מול קרבנם - כבר צל אדם - ומניח לאזרחי המדינה להחליט, אם יש עוד משפט בישראל ושופטים בירושלים
יגאל לביב
צרפת, בריטניה, ארה"ב ואיטליה אינן תוקפות בלוב מסיבות אידיאליסטיות, אלא מאינטרסים בנפט ובגז הלוביים    ממש כתקיפה השנייה בעירק של הנשיא לשעבר ג'ורג בוש הבן, וכתקיפה הראשונה בעירק של הנשיא בוש האב    וכמו באפגניסטן, הניצחון לא מובטח לתוקפים
דרור אידר
דגל שחור מתנוסס מעל השקרנים שציטטו חלקית וסילפו ובחשו לפני ומאחורי הקלעים כדי לפגוע במינוי ראוי וחשוב מאין כמותו לביטחונה של מדינת ישראל - מינוי האלוף יעקב עמידרור לראש המועצה לביטחון לאומי
ראובן לייב
חצר-סרגיי, שבמתחם מגרש הרוסים בבירתנו ירושלים, כמעט גרמה לביטול מסעו המדיני הקרוב של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למוסקבה, עד שהתרצה לאולטימטום שלה והחליט להחזיר אותה לידיה מאה חמישים שנה לאחר הקמתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il