X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הלקח האמיתי שחובה עלינו ללמוד ממשפט נשיא המדינה לשעבר משה קצב הוא כמה קל להוציא דיבה רעה, כמה קל להאשים. אין ספק שלקצב לא היה סיכוי כלל, התקשורת הרי שפטה אותו עוד לפני שניתן גזר הדין בעניינו
▪  ▪  ▪

עכשיו, כשכבר ניתן גזר הדין לנשיא המדינה לשעבר משה קצב, אני מניחה שרבים נרגעו ויושבים לעשות חשבון נפש מה למדנו ומה הלקח מהעונש. האם עונש בן שבע שנים ירתיע? האם זה הוגן ביחס לכבודן של נשים? האם יהיה זה מסר מרתיע לדורות? הרבה נושאים חשובים יידונו ויוכרעו בחדרי חדרים ובפרהסיה כמובן. אנשים ייאנחו, מרוצים. ומיד אחר-כך יעברו לנושא הבא.
אבל כדאי לעצור ולחשוב מהו הלקח החשוב ביותר ממשפט זה. לדעתי, הלקח הוא כמה קל להוציא דיבה רעה. כמה קל להאשים. אינני בקיאה בכל העדויות ובכל מה שנאמר, אבל מצב בו גבר הנמצא במעמד גבוה עם נשים העובדות מולו, ועבורו הוא כה שכיח וכה רגיל, שאיננו בודקים אם אין בזה חשש לעבירות, אין די זהירות.
אין ספק שלמשה קצב לא היה סיכוי כלל. התקשורת הרי שפטה אותו בטרם ניתן גזר הדין. הכל היה מתאים כל-כך. נשיא בעמדה גבוהה. מזכירות סביבו. האשמה של עובדת סמויה. כמה מושך ומרתק להכין מטעמים מכל החומר הזה. ועוד בטרם נשמעו הוכחות, בטרם הוחלטו החלטות, בטרם היה משפט, כבר החליטה התקשורת, רובה לפחות, החליטה, קבעה והוקיעה.
ובלי להיכנס לעניין ספציפי זה דווקא, כדאי ללמוד מן המקרה. כדאי להיזהר ביחסים קרובים מדי עם מזכירות ודומותיהן. להיזהר כדי לא להיגרר. וגם - להיזהר כדי לא לתת פתחון פה. כי אם בתקשורת יחליטו שאשם – הוא יהיה אשם. לפחות בעיני רוב הציבור.
אני מניחה שחוקי האתיקה אוסרים על פרסום דעות לפני החלטת בית המשפט, אבל היום כל הארץ מלאה דעה. המון דעות, והן נשמעות ונקראות בכל אתר ואתר, בכל רשתות הרדיו, בכל רשתות הטלוויזיה. עם הכוח הגדול הזה, עם הפרהסיה התקשורתית האפשרית והמנוצלת מאוד, של התקשורת, כל אחד עלול להיות חשוף להאשמות, לפרסום ולשפיטת ההמון. במצב זה – איך אפשר לעשות דין צדק?

תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  24/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט קצב ולקחו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מזכירה לי ציפורה אחרת .
ישמעאל  |  24/03/11 10:26
2
כמה קל להוציא דיבה רעה, כמה קל
כמה קל  |  25/03/11 10:07
3
מאמר נכון וצודק
האמת נעלמת  |  27/03/11 10:51
4
"משפט" קצב - עוולה זועקת לשמים
מב"י  |  5/05/11 20:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
כנראה שרק בארץ ישראל יכולה האוטו-אנטישמיות להרים ראש, לשבור שיאים ולאיים על יהודים בכיבוי ובהקפאה, בייבוש ובגירוש    מה לנו כי נלין על האנטישמיות בקרב נוצרים ומוסלמים?    האם ימשיך היועץ המשפטי לממשלה בשתיקתו הרועמת ויאפשר את חופש ההסתה והשיסוי במסווה של חופש הביטוי?
עפר דרורי
מרבית עובדי המשרדים משקיעים זמן ללמוד את רזי מכשיר הפלאפון שמזמן אינו טלפון אלא תחנת אינטרנט ניידת הכוללת טלוויזיה ניידת, מכונת תקליטים ועוד ועוד. לא נדיר למצוא עובדים שעיניהם בראשם ההולכים במסדרונות אבל הן ממוקדות במסך הקטן ולא בשום דבר אחר
גיא חזן
כן! סביר מאוד להניח ששמעתם יותר מפעם אחת את המשפט הזה "הצלחתי למכור את תיק ההשקעות שלי רגע לפני פרוץ המשבר"    הטענה כי ניתן להימנע בכל עת מהפסדים בבורסה משוללת כל יסוד    משקיע שאינו יודע להפסיד - לעולם לא ירוויח!
אלישע חקק
ניתוח מוזיקלי-מוזיקולוגי של הדמיון בין השיר של הדג נחש לשיר של אריאל זילבר יראה כמעט תמיד פנים לכאן ולכאן. צריך להביא את כולם בחשבון בקביעת הפרה והזכאות לפיצויים וגובהם. הנהגת מנגנון של תמלוגים עבור שימוש במטבעות לשון מוזיקליות עשויה לייתר את הצורך בהליכים משפטיים שעשויים להסתיים גם בצווי מניעה
ראובן לייב
רבות מתאונות הדרכים בארץ מתרחשות בעטיו של חוסר-ריכוז בעת הנהיגה או בזמן חציית הכביש, ובמקרים לא מעטים עלולות התוצאות להיות הרות-אסון. כמו במקרה שאירע שלשום, כאשר נהגת הפנתה לשנייה את ראשה לאחור אל ילדיה    והעונש? בארץ שלנו הוא ממש מצחיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il