X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גינה אינה מקום טבעי לגידול צמחים, אלא סביבה מלאכותית שבה אנו שואפים לצמיחה מבוקרת. שתילת גינה חסכונית במים היא אחת מהדרכים המעשיות ביותר לחיסכון במים ובכסף
▪  ▪  ▪
לדעת להשקות נכון את הגינה [צילום: פורטל גינה פור יו]

הטיפים להשקיה חסכונית וגידול צמחים בשיטה יעילה וחסכונית:
השקיה נכונה:
יותר צמחים מתים מהשקיית יתר מאשר מהשקיה בלתי מספקת - אדמה רווית מים למעשה "מטביעה" את הצמחים. לצמחים שונים דרישות מים שונות. בתכנון מוקפד של הגינה, תוכלו לקבץ צמחים לפי צרכי המים שלהם ולהימנע מבזבוז השקיה על צמחים שאינם זקוקים לה. לדוגמה, אם מקבצים את הצמחים שדורשים כמות גדולה של מים קרוב לבית, לכניסה או לאזורי המגורים, קל להשקות אותם בקביעות וניתן ליהנות מהם מדי יום.
צמחים הדורשים מעט מים זקוקים לרוב לתחזוקה מועטה יותר. השקיית יתר תזיק לצמחים עמידים ליובש, תגרום למחלות פטרייתיות ותקצר את חייהם. מסיבה זו צמחים כמו לבנדר ורוזמרין סובלים אם משקים אותם יותר מדי.
יש להשקות עצים מבוססים רק פעמים ספורות בקיץ ולעומק רב, למעט אלו בעציצים, כיוון שבדרך כלל יש להם שורשים עמוקים המסוגלים להגיע למי התהום. השתמשו במכלים גדולים לגידול צמחים בחצר, כיוון שהם אוגרים יותר לחות ומתחממים פחות מעציצים קטנים. כיסוי העציצים בחיפוי יסייע לשמירת הלחות.
טיפים חשובים להשקיה:
  • צמחים קולטים הכי הרבה מים בבוקר.
  • אין להשקות בממטרות או במתזים כאשר רוח נושבת.
  • קבצו צמחים עם דרישות מים דומות והתאימו את ההשקיה לצרכיהם.
  • אל תשקו באופן אוטומטי. בדקו קודם אם האדמה יבשה.
  • עדיף להשקות עצים ושיחים בכמות גדולה בתדירות נמוכה יותר כדי לעודד את השורשים לצמוח לעומק. השקיה מועטה ותכופה תוביל לצמיחה דלה של השורשים.
  • שורשי הצמחים עלולים להישאר רטובים בעקבות השקיה תכופה, וזה עשוי לגרום להם להירקב בקרקע. צמחים צריכים להתייבש בין השקיות.
גידול צמחים חסכוניים במים:
בעת בחירת הצמחים לגינה, נסו לבחור צמחים הגדלים בסביבתכם. גינת פרחי בר היא אפשרות נפלאה. פרחי בר אוהבים מרחבים פתוחים עם שמונה שעות שמש מדי יום, ואדמה עשירה בחומרי מזון המנוקזת היטב. כדי להצליח, יש ליצור אזור נטול עשבים ככל האפשר. ניתן לסלק עשבים על-ידי הרחקת כל הצמחייה מהאזור שבו אתם מתכננים לשתול ואז להכין את הקרקע באמצעות חריש או גירוף האדמה בעומק 25 ס"מ או פחות.
אין לחדור לקרקע בעומק רב יותר כי יש סיכוי שזרעי עשבים רדומים מחכים להזדמנות לחזור לפני הקרקע ולצמוח. יש לשקול גם את האפשרות לרסס את הצמחייה הקיימת בקוטל עשבים לפני הסרתה, כדי לחסל את השורשים הנמצאים עדיין באדמה.
כדאי לנסות גם צמחים מאזורים אחרים בעולם עם אקלים דומה לשלנו. צמחים ים-תיכוניים כמו רוזמרין, לבנדר, תימין, והדס יצמחו היטב בישראל עם כמות מים מינימלית. כיום יש גם מבחר גדול של צמחים מאוסטרליה, קליפורניה, דרום אפריקה ועוד לגינות חסכוניות במים.
גידול צמחים בעציצים ומיכלים:
ניתן לגדל כמעט כל צמח במיכל, מעצים ועד צמחים חד-שנתיים, אם מטפלים בו נכון. עציצים מתאימים גם כאלמנטים בגינה. גידול במיכלים מגן על צמחים משורשים אגרסיביים של שיחים ועצים גדולים יותר. במקום מרחבי דשא או ערוגות פרחים גדולות, ניתן להציב מבחר עציצים בסידור אמנותי אשר ישפיע לטובה גם על יופי הגינה וגם על חשבון המים.
מיכלים מאפשרים לנו להביע את טעמנו האישי. בחירת המריצה הישנה של סבא או מיכל בעיצוב היי-טק עדכני תפגין את אישיותנו ותהפוך את הגינה לייחודית.
הצעד הראשון הוא לבחור את המיכל הנכון. רצוי להתייעץ עם איש מקצוע היודע להעריך את גודל מערכת השורשים של הצמח כדי להימנע מבחירת מיכל בנפח לא מתאים. כתוצאה, יש צורך בהשקיה תכופה יותר כי המיכל מתחמם ו"מבשל" את מערכת השורשים בשמש הקיצית. כשמציבים מיכל, בכל גודל שהוא, בשמש מלאה, נסו להוסיף צמחים זוחלים שייצרו צל ויקררו את הקרקע בתוכו.
צמחים במיכלים מתייבשים בקלות רבה יותר בהשוואה לצמחים בגינה. להשקיה יעילה, אין להחליט מראש על השקיה אחת לשבוע. במקום זאת, החדירו אצבע לתוך הקרקע כדי לבדוק את מידת הלחות. כשהצמח יבש, השקו ביסודיות. עדיף להשקות בתדירות נמוכה יותר עם כמות גדולה יותר של מים מאשר להשקות בתכיפות עם כמות קטנה.
יש לבדוק את הצמחים בהתמדה. הגורם המרכזי למות צמחים במיכלים אינו השקיה בלתי מספקת, אלא השקיית יתר. יש לקדוח חורים בתחתית המיכלים כדי שהמים העודפים יוכלו להתנקז. אם אין אפשרות לכך, רצוי לשתול את הצמח במיכל עם חורים ולהציב אותו בתוך המיכל הדקורטיבי שלכם על חצץ או אבנים קטנות כדי שהצמח לא יעמוד בתוך המים.
לאחר זמן מה, חומרי המזון נשטפים החוצה ויש להחליף את האדמה שבעציץ. דשן בשחרור איטי, בשימוש לפי הוראות היצרן, יספק את חומרי המזון הדרושים לצמח כדי להיות במיטבו. אל תשתמשו באדמת הגינה במיכלים, כיוון שהיא עשויה להכיל זרעי עשבים או חרקים. בנוסף, רוב אדמות הגינה בישראל כבדות מדי ולא מאפשרות כניסת אוויר למערכת השורשים. במקום זאת השתמשו בתערובת מסחרית לעציצים. עדיף לבחור בסוג המעורבב בחומרים אוצרי מים.
גידול צמחים במיכלים יכול לספק הנאה גדולה ולאפשר לכולנו לחוות את שינויי העונות ולקטוף עגבניות או תותים שגידלנו בעצמנו!
הכותבת היא ילידת דרום אפריקה, בעלת ניסיון עסקי רחב בפרסום ושיווק, יזמה ביחד עם פוריה פריד, את תערוכת הפרחים שתתקיים בפארק רעננה בחוה"מ פסח
תאריך:  12/04/2011   |   עודכן:  12/04/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמרי עדיקה
אילו היה שוטר פשוט ממרה את צו בג"ץ, סביר להניח שהיה מודח מהמשטרה תוך פחות מיום, ועל הפיטורים היה חתום ניצב עמיחי שי. לא מן הנמנע ששופט בג"ץ או שופט אחר היה מוציא צו מעצר נגדו והוא היה נכלא בתא "טעוני הגנה" עד למחרת בבוקר לשם הבאתו לפני שופט שיסביר את מעשיו. אבל כשהשוטר הזה הוא המפכ"ל, קצת קשה לניצב שי לחתום על הפיטורין, הרי ככלות הכל גם הוא מפר את צו בג"ץ, וכל זה בדרך לתפקיד הבא בשירות הממשלתי    אז מי יעצור את המפכ"ל?
אליקים העצני
משפוזרה הפגנת ההמונים האחרונה בכיכר תחריר ביריות הצבא המצרי (2 הרוגים), לא נותר אלא לשאול - היכן ראה מחנה השלום את "השינויים הדרמטיים": בקהיר? במנאמה? בטריפולי? בדמשק? ומה קרה שמחייב כניעה ישראלית ואובדן נכסיה החיוניים?
איתן קלינסקי
דמותה הנשית של תמר משדרת עוצמה של כנות, משתמשת בכוחה, אך יודעת לרסנו ולאפקו. היא דמות המופת של אישה הנלחמת באומץ את מלחמתה לחיים וראויה לקבל מקום של כבוד בטקס סדר פסח מתוך גלריית הדמויות של מסורת ישראל בסיפור של התהוות עם בארצו
דניאל גיגי
אם השמאל הישראלי רוצה לחזור להיות רלוונטי בציבוריות הישראלית, הוא צריך לפעול בנחישות כנגד ההתנחלויות והכיבוש, אבל הוא חייב גם לפעול באותה נחישות כלפי התוקפנות של הפלשתינים כפי שראינו בימים האחרונים. לא ייתכן שאחרי שיצאנו מעזה במטרה לקדם שלום, הפלשתינים ימשיכו לפגוע בישובים יהודיים ולא ייענשו על כך. ההבטחה של השמאל היא נסיגה תמורת שקט ושלום, ולכן היום חייב השמאל לקדם ולתמוך בצעדים נוקשים כלפי מי שמפר את השקט בדרום
דודו אלהרר
ה"דמוקרטיה" הישראלית ככל הנראה אינה מוכיחה את עצמה כדרך יעילה, לאחר שנים רבות של מבוי סתום. היא מצטיירת דווקא כדרך-לא-דרך חתחתים שתוצאתה ייאוש גמור מן ה"דמוקרטיה" הנהוגה בישראל. אז רוצים "מנהיג חזק" שיסטה מה"דמוקרטיה" הכושלת הזו ויביא סוף-סוף מזור לאזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il