X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אבני דרך לנאום בר-אילן 2 מושחתים ברכבת ומערך כיבוי האש לשכת ראש הממשלה לאן
▪  ▪  ▪

הקופון הגדול של מי
שערוריית השוחד במצרים ממשיכה להיות אבן נגף במערכת היחסים של מדינת ישראל עם המשטר החדש. בכל יום אנו מתבשרים כי בעסקה הזאת התגלגל הרבה שוחד. יש הסוברים כי השוחד נע לא רק בכיוון השלטון המצרי אלא גם בכיוון הישראלי. ב-News1 התפרסם כי השותף של החברה הישראלית נתפס עם מאות אלפי דולרים, יש טענות כי משפחת מובארק גזרה קופון ועכשיו השר הממונה עומד לחקירה.
אולי נלמד מההיסטוריה ומבקר המדינה או היועץ המשפטי לממשלה יתחילו לנהל חקירה מי שילם ומי קיבל. הרי זאת השחיתות שעלולה להמיט עלינו אסונות כבדים, ראו את ההינתקות אשר נוהלה רק להכשיר את שרון. עדיף שחקירה ישראלית תחשוף את האמת ולא ניפול למערך הסתה נגד ישראל.
שחיתות המינויים
האימפריה הקרויה מפא"י נפלה בין השאר בשל מינויים לא טובים במערכת. בדיוק כך גם סיפורה של תנועת הליכוד. מינויים לא טובים הם אלו העלולים חלילה להחריב את מערכת המשפט בארץ. מינויים לא טובים הם רעה קיימת בישראל. הם קיימים במקומות נוספים במחוזותינו ובצורה מובהקת: בחברת החשמל בני משפחה מביאים את היורשים; עובדי הרכבת מביאים את בני המשפחה; והכבאים? שם בכלל שוררת תופעה הידועה בסלנג שלנו כ"להשתין מהמקפצה".
בחברת החשמל יש לנו בעיה, אבל אין בה סכנת חיים. בשתי המערכות האחרות יש גם יש סכנת חיים: ברכבת אנו עדים למערך סגור שנועד להבטיח את עובדי הרכבת ובני משפחותיהם. המצב כה חמור, עד שנהג קטר עובר באדום ואי-אפשר להעמיד אותו לדין כי אין לגורמי האכיפה שום אפשרות להעמיד אותו לדין. לצד זאת באסון הכרמל התגלה כי מערכת הכבאות נמצאת במצב רעוע. התברר כי יש רכבים שאבד עליהם הכלח, אך מה שלא נראה באותה תקופה הוא שיש גם כבאים לא מתאימים. כבר ידוע כי מערכת זאת בנויה על מינויים של בני משפחה ומינויים פוליטים. כבר השבוע ראינו כיצד בבית שמש מתבצעת שורה של מינויים על בסיס פוליטי בלתי מקצועי.
לגבי מינויים פוליטיים, צריך המחוקק להגדיר היכן אפשר למנות מינויים פוליטים שהם בעלי יכולות מוכחות והיכן אי-אפשר למנות. אין ספק כי מערך מינוי של בני משפחה הוא רעה חולה ומסוכן.
עכשיו צריך להכניע את ועד העובדים של הרכבת בכל מחיר. האם אותו ועד לקח אחריות על התאונות שבוצעו על-ידי רכבות ישראל? צודק השר כץ שאומר כי אם לא ייפתרו הבעיות הבטיחותיות הרכבת תיסגר. הרי מה עדיף? עוד הרוגים? יש לשים סוף למצב. במקביל למצב ברכבת, אנו עדים לכך שהכבאים בוכים על המצב אך מתנגדים לשינויים ולרפורמה. למה? כי עגל הזהב שלהם עומד להפסיק לייצר חלב. שהרי הם כבר לא ימנו את בני המשפחה שלהם, הם יהיו כפופים למערך ארצי. נכון להיום להם יש גן-עדן ולנו גיהינום.
מימונה
קנאת סופרים תרבה חוכמה, גם במימונה. נראה כי ח"כ ציון פיניאן וראש המטה של שר החינוך קטי שטרית יהיו שתי ה"מימונות" המרכזיות בליכוד. ואולם, יש עוד מקומות בהם יעברו נבחרינו וכך המסורת הופכת כבר הרבה שנים לעוד אבן דרך בדרך לפריימריז. אין פוליטיקאי שלא יעבור מספר רב של מימונות.
לשכת רה"מ לאן
בכינוס בגני התערוכה, מיד לאחר הכינוס המוצלח שהיה ערב חג הפסח, אמר בכיר בלשכת ראש הממשלה כי הכינוס המוצלח היה עוד סימן שלא צריך יועץ פוליטי. הרי רק לפני חצי שנה נערך כינוס בניצוחו של היועץ לשעבר שלום שלמה וחברי הליכוד הדירו את רגליהם. והרי זה פלא, עכשיו החברים באו. יש נכון באימרה כי בעת ששלום היה בתפקידו שרר מיאוס רב, אך הסרוגים בלשכה צריכים להבין: "קיבלתם ימי חסד שהולכים ונגמרים. אם תמשיכו עם השטויות שלא צריך יועץ פוליטי, ואם יראו הפעילים כי המצב נהיה יותר גרוע, אתם תגלו מהר שהנתק שהיה בעת ששלום היה יחזור ביתר שאת".
ואין ספק כי מגיעות הרבה ברכות למנכ"ל הליכוד גדי אריאלי, שהצליח לתקן את המצב שהיה בראש השנה.
צחי ברוורמן
לאחר היומן הקודם קיבלתי הרבה מסרונים וטלפונים על הסקר המקרי שביצעתי לגבי המנכ"ל המיועד. מתברר כי רבים שמעו על השם, אך לא מכירים את האדם. בין אם ימונה או לא, אולי ישכיל החבר ברוורמן לבצע עבודת שטח שלא יילך כסומא בארובה.
אבני דרך לנאום בר-אילן 2
כולם מחכים לספטמבר. לפני כן כולם רוצים לראות מה קורה במאי הקרוב, אז נתניהו יקבע את את אבני הדרך שלו לשלום. מה שברור הוא כי נתניהו לא יכול להפוך להיות מרצ והבסיס הוא רק בפורמט שהוא קבע בזמנו: "יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו". הרי אין אפשרות ללכת למהלך חד-צדדי נוסף, כי מהלך מהסוג הזה יביא לעליית החמאס גם בשטחים שתבוצע בהם הינתקות, אז מה שברור הוא כי כל מהלך ייגמר בהתרסקות.
לכן נתניהו יניח בוושינגטון את אבני הדרך שלו לתהליך. הרי ברור לכל בר-דעת כי כל מהלך פלשתיני להכרזה על מדינה יצור הסלמה בשטחי המדינה המוכרזת. מאותו הרגע תימנע פעילות של כוחות הביטחון באותם שטחים, ואז יקום החמאס על אבו מאזן ויפיל את משטרו. או אז ההתמודדות תהיה כמו בעזה מול שלטון החמאס. ושלא יעבדו עליכם, הלבה הזורמת מתחת לרגלינו במהפכת האביב בעולם הערבי רק החלה, הסכמי השלום עם מצרים וירדן בסכנה, כי כאשר המשטר יוחלף יבוא דור שלא ידע את בגין וסאדאת.

יומן פוליטי
תאריך:  22/04/2011   |   עודכן:  26/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
ישראל תתנגד למדינה שנשיאה יהיה מכחיש שואה ופעיל טרור, או אישיות גרועה ממנו, והיה אם בכל זאת תיכון מדינה פלשתינית – יהא זה לזמן קצר, עד למלחמתה הראשונה נגד מדינת ישראל, פיתוי שסכלי הטרור לא יעמדו בו לאורך זמן אם תהיה בידם מדינה...
קרן אלמוג
מה הן אינטואיציות? איך ייתכן שאנו חשים דבר שאיננו יכולים להסביר? מה מטרתן? האם נוכל לסמוך עליהן?
אברהם פכטר
אחרי ששרנו את חד גדיא והיינו מסובים כל אותו לילה (לא רק בבני ברק) וסיפרנו ביציאת מצרים, הגיעה העת לשדרג את חד גדיא ולהכניס בו תכנים חדשים.
שוש מיימון
סדר פסח בארצות הברית כבר מזמן חרג מלהיות "חג של יהודים"    אמריקנים רבים מזדהים עם מסר החירות והחופש של החג וחוגגים את הסדר בכל מיני וריאציות - ביניהם אפילו הנשיא אובמה
ד''ר אברהם שלום
מול מזימת הקמת "מדינה פלשתינית" עלינו לפעול על דעת הקהל בעולם, לא לפעול רק כשתדלנים בגלות אצל השליטים    כל השנים ניסו מנהיגי המערב לרצות את העריצים הערבים על חשבון ישראל, עתה מתמרדים הערבים נגד העריצים שהמערב תמך בהם    הערבים מבקשים שינוי בארצותיהם: לא בשטח זערורי בארץ ישראל    נסביר כי מדינת טרור ערבית תסכן את העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il