X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין ליאור לניצן: על מבוכת שומרי החוק בין הגזען לשקרן עיסוק לקצונה בכירה תעריפים לדרעי מוצא לאומי
▪  ▪  ▪
אריה דרעי. ייקח לו זמן להתעדכן בשחיתות שנבנתה [צילום: פלאש 90]

אנשי החוק

הרבה אנשי ימין שומרי חוק מסכימים שיש להעמיד את הרב ליאור לדין, בגלל מה שכתב ובגלל זלזולו במשטרה. כמותם הרבה אנשי שמאל שומרי חוק חושבים שאיסור להעמיד אותו לדין, בגלל הזכות לחופש הכתיבה והביטוי. האמת היא שמדינה עם שכל לא צריכה להתעסק מלכתחילה עם שטות שנקראת "הסכמה". אז איזה רב בחברון מאשר שההלכה היהודית מתירה להרוג גויים. אז מה? א) זה נכון. ב) אתם באמת רוצים ללכת למשפט כדי לצאת עם פסק דין שיאשר שזו אכן ההלכה?
הבעיה של אזרחים הגונים, הן מימין והן משמאל, שהם צריכים לבחור בין רב שהוא כנראה גזען שמזלזל במדינה ובחוקיה, לבין פרקליטות שמינתה לעניין הזה את שי ניצן, שעליו אפשר להגיד הכל פרט לכך שהוא דובר אמת. ויש לו עוד תכונה: כמו הרב ליאור, גם הוא מזלזל במוסדות החוק.

הלאום

שר הפנים, אליהו ישי, רוצה להחזיר לתעודת הזהות הישראלית את סעיף הלאום. האם הוא חושב שאם ירשמו לכל ישראלי בתעודת הזהות אם הוא עירקי, מרוקאי, כורדי וכדומה זה יביא לשס יותר מצביעים?

חוזר לעניינים

אריה דרעי חוזר לפוליטיקה. ברוך הבא. רק אל תחשוב שזה יהיה לך קל לחזור ולהשתלב. לא מבחינת הבוחרים. במדינה שיש בה מי שבוחרים אהוד ברק, גם אתה תמצא בוחרים. הבעיה תהיה השחיתות.
בשנים שאתה ישבת, אנו לא שקטנו על השמרים, ובשנים שהיית מוקפא, אנחנו צמחנו ופיתחנו. אתה יודע כמה זמן יקח לך להתעדכן במערכות הכסף השחור, ההון המולבן ומענקי השוחד המקובלים במדינה של שנות ה-2011? יש לך בכלל מושג איך בונים היום "הולילנד" וכמה לוקחים על רשיון בנייה כזה? יש לך מושג איך קונים טייסת מטוסי כיבוי בחו"ל בלי שום מכרז? אתה יודע מה העמלה שמגיעה לך על אישור רכישת 100 קרונות לרכבת?

צה"ל מתארגן

צה"ל עסוק במחלוקת על נוסח תפילת היזכור. האם יש לומר "יזכור עם ישראל", כפי שהיה נהוג שנים רבות או "יזכור אלוקים", כפי שקיים בנוסח המקורי של פקודות מטכ"ל. עכשיו הושיבו צוות מוחות לבדיקת הסוגייה: אלוף ישי בר, לשעבר נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, הרב הצבאי תא"ל-אלוף רפי פרץ, קצין חינוך ראשי תא"ל אלי שרמייסטר, וראש מינהל נפגעים אל"מ יאיר בן שלום.
יותר ממה שזה משקף את עומק הבעיה, זה משקף את זילות הדרגה. פעם דרגות כאלה בצה"ל היו עוסקות במיפוי שדות תעופה במדינות אויב ובפיתוח תורות לחימה.

שי ניצן

הפרקליטות טעתה בכך שנתנה למשנה לפרקליט המדינה שי ניצן לטפל בפרשה של הרב ליאור. שי ניצן הוא אדם שאינו מקפיד לכאורה על האמת בבתי משפט, ולכן אסור להפקיד בידיו נושאים הנוגעים למישור הציבורי, ליושר או להגינות המשפטית. הנזק שהוא יגרום לאמון הציבור במערכת החוק עוד יאפיל על הנזק שגרמו לו עדנה ארבל ודורית ביניש, ששי ניצן היה שנים רבות העוזר שלה, ואז קודם על-ידי עדנה מחליפתה.
בבג"ץ התנהל דיון בפרשה בה הפרקליטות הסתירה תיק חקירה (שנסגר בלי כתב אישום) וסירבה לגלות אפילו לחשוד מה יש בו, מי התלונן, על מה, ולמה בזבזו את זמנו. מטעם המדינה הופיע בבג"ץ שי ניצן וסיפר לשופטים שהתיק מוסתר כדי להגן על העדים, כדי שהחשוד לא ינקום בהם. כדי לשכנעם ציטט בפני השופטים משפט שאמר, לדבריו, העד שנחקר במשטרה: "אני לא רוצה להסתבך איתו". זה נשמע משכנע אבל לא עזר לו. הבג"ץ פסק שאין להסתיר במדינת ישראל תיקי חקירה והורה להביא ולגלות את תיק החקירה.
ומה התגלה שהיה כתוב במשפט שאותו ציטט שי ניצן והביא לשופטים?
כך אמר העד: "אין לי שום מושג על מה אתם מדברים. בכלל לא הייתי בארץ בחמש השנים האחרונות וחזרתי רק לפני חודש. כבר שנים שלא ראיתי את האיש הזה, אני לא יודע מה הוא עושה, זה לא מעניין אותי, אני לא מעוניין בשום קשר איתו ואני לא רוצה להסתבך איתו בשום נושא שאני לא יודע ממנו".
קצת אחרת מלומר שאני מפחד מהחשוד, לא?
אבל שי ניצן לא היסס לחתוך את המשפט ולהקריא לבג"ץ רק ארבע מילים כדי להציג כאילו שהעד אמר במשטרה שהוא מפחד מהחשוד. במקרה הזה התיק נחשף ועימו השקרים של ניצן. אך בעשרות ומאות מקרים אחרים - מי יודע?
לחובתו של דוב ליאור שהוא לא התייצב במשטרה לחקירה. לזכותו - שהעמידו מולו פרקליט הנוהג כשקרן, וקרייריסט ציני החסר ערכים של אמת ויושר, כזה שאין לציבור שום סיבה להאמין למילה ממה שהוא אומר.

תלמידים של בית רבן

ותודה לתלמידים של הרב דוב ליאור שהטילו מצור בירושלים, חסמו את כניסותיה והסתערו על היכל המשפט העליון שבה, והסבירו לנו במעשיהם למה חובה להעמיד לדין את רבם. לא בגלל מה שכתב, אלא בגלל מה שגידל.
אל תטעו. לא מדובר בתלמידים של בית רבן. מדובר בפלנגות שצומחות כיום במדרסות הדתיות מסוגו של מרכז הרב. איפה הרמב"ם ואיפה רש"י, שספק אם היו יכולים לגייס מספיק תלמידים שוטים כדי לחסום סימטה ימי-ביניימית בשטרסבורג או חצר בית בקהיר, מול גדולת הרב מחברון שיכול לחסום כניסה לעיר בירה.
פלנגות במזרח התיכון זו לא המצאה חדשה. זה רק השם העתיק למה שמוגדר כיום ככנופיות. הן כבר חסמו פעם את שערי ירושלים, לכדו בה את כל האוכלוסיה שבאה אליה בחג, ובתוך כמה חודשים זה נגמר בחורבן, בשריפה, בטבח ובגלות של 2000 שנות.
מי שראה איך פלנגות פועלות ולאן זה מוביל, ומי שלא רוצה לראות איך ישראל הופכת ללבנון, מוזמן לרסן את הסיקריקים הללו מבעוד מועד. כן, את אלה עם השמות העבריים היפים כמו שמעון בן גיורא, אלעזר בן שמעון ויוחנן בן לוי, הוא יוחנן מגוש חלב וחבריו, ראשי הקנאים שורפי ירושלים בקנאתם הלאומנית. אלה שיורשיהם מצאו להם עכשיו גם רב.

תאריך:  03/07/2011   |   עודכן:  03/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פרקליט המדינה הבא
עידן סובול  |  3/07/11 14:49
2
במה תלמידים לימד רב-ניצול שואה
zei  |  3/07/11 15:08
 
- סטודנטים לא מאיימים על המדינה
מומחה לסיקריקים  |  3/07/11 18:52
3
ניצן מתאים למערכת כמו כפפה ליד
נחום שחף  |  3/07/11 15:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן לסרי
ממשלת ישראל צריכה לפעול בחוכמה ולסיים את הסאגה סביב המשבר עם טורקיה. הנתק המדיני בין שתי המדינות פוגע קשות בשתיהן. צריך לזכור שטורקיה איננה עוד מדינה באזור יש לה חשיבות אסטרטגית גדולה עבור ישראל, בעיקר על-רקע כל האירועים המתרחשים כיום בעולם הערבי, המצב בסוריה יוצר בעיות גדולות, הן טורקיה והן לישראל, ולכן יש אינטרס משותף לפתור את הבעיות בינינו
דורית שמואלי
תחושות ההחמצה בתהליך החזרתו של גלעד שליט מלוות את כולנו וככל שהזמן עובר, תמונתו של גלעד שליט הופכת לאייקונית יותר, בדומה לתמונתו של רון ארד, היא מתרחקת מהאדם, מחייו ומאנושיותו
עידן יוסף
לעומת הזקן מהגליל שנאלץ לחכות שעות לאוטובוס שיגיע, זוכה הזקן מגוש-דן לתחבורה ציבורית טובה    קשה לו להתרגל לתחבורה טובה יותר, וכדי לגרום לו להתרגל צריך פשוט להסביר לו פנים יפות
צבי גיל
סיפור הקמת מוזיאון השואה בעיירה בדרום מזרח ארה"ב    מערכת החינוך שלנו מקבלת את התקציב השני בגודלו לאחר מערכת הביטחון והיא טרם הצליחה, ולא מעט בשל העדר מודעות בבית, להקנות לתלמידיה ערכים כמו "סובלנות" ו"כבוד האדם"
ד"ר אברהם בן-עזרא
מי שמחבל בספינות המשט, נוקט ביד רכה, מתחשבת, רחמנית, כי הוא היה יכול באותו מאמץ ובאותו תחכום - להטביע את ספינות הטרור על כל תכולותיהן, ולהיות צודק, מוסרי, חכם, רואה פני עתיד ומונע טרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il