X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוחים צעירים ומהפכניים [צילום: פלאש 90]
העתיד שייך לצעירים
אבותיהם ואימהותיהם של הצעירים המוחים צריכים להיות גאים במחאת ילדיהם. דור ההורים הרגיש מחויב, היה מוכן לחרוק שיניים והתפלל לימים טובים יותר. בניהם לא מוכנים יותר לאכול את הלוקשים שמכרו להורים

גל המחאות הפוקד את הארץ מעודד מאוד. אין המדובר במחאות דה-לוקס אלא בזעקות אמיתיות של אלה המשתייכים לאותו המעמד אשר נגזל מנכסיו במשך שנים ושנרכשו בדם ויזע, מעבודה קשה וללא יד מושטת לממשלות כדי לקבץ קצבאות ומיני נדבות נדיבות ביותר ואשר ניתנו מתוך אינטרסים פוליטיים מובהקים. כל ממשלות ישראל, ימין ושמאל, התעלמו ממעמד הביניים והעמיסו עליו כעל חמור את כל המטלות הקשות במדינה. צאצאי אותו המעמד אינם מוכנים לשתוק יותר, להתעלם יותר מן הציניות של הנבחרים.
רופאים, אחים ואחיות, מורים, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים, סגלי האוניברסיטאות, פועלים במפעלים ועובדי המגזר הציבורי, עובדי קבלן - קרי כל אותם אנשים פרודוקטיביים, העמלים להרוויח את פת לחמם ביושר, המשרתים בסדיר ובמילואים, המשלמים מיסים שאין כמותם בשום מקום אחר - כל אלה קמו על רגליהם. "הדור המזוין" הזה הוא הדור שמסוגל להוביל מהפכה, לו רק תהיה לו נשימה ארוכה.
בחסות המילה "ביטחון" ומסע ההפחדה של קברניטי המדינה שמא אויבינו עומדים לכלותנו ולזרוק אותנו לים, ממשלות ישראל ניצלו באופן ציני את אזרחי ישראל העובדים ומתפרנסים בכבוד כדי להשיג מטרות פוליטיות צרות, ובראש ובראשונה התעשרות מהירה. המנטרה הזו של ביטחון איננה יכולה לכסות יותר על ערוותן של ממשלות ישראל שהזניחו את מעמד הביניים. אבותיהם ואימהותיהם של הצעירים המוחים צריכים להיות גאים במחאת ילדיהם. דור ההורים הרגיש מחויב, היה מוכן לחרוק שיניים והתפלל לימים טובים יותר. בניהם לא מוכנים יותר לאכול את הלוקשים שמכרו להורים.

לחולל סדר חברתי חדש

הרשימה עוד ארוכה, אך המקום צר מלהכיל את הכל במאמר אחד. במאמרי הקודם קבעתי שאף מהפכה לא הצליחה בישראל עד היום משום אמצעי הדיכוי המשוכללים שהממסד הפעיל. עדיין אני עומד על קביעה זו. מעמד הביניים לא היה מעורב בכל אותם ניסיונות שקיבלו את התואר מהפכה. עתה הוא התעורר מחלום הבלהות ורואה את המציאות מעוותת הרבה יותר. זהו אותו שליש המהווה את עמוד השדרה של החברה בישראל. מעמד זה מרגיש שעמוד השדרה שלו נשבר ואיננו מוכן לשלם יותר את מחיר השקרים של הפוליטיקאים.
מי שמדינה זו יקרה לו, חייב לגבות את הצעירים הללו, כולל הרופאים הצעירים המשלמים מחיר אישי קשה ביותר, כדי להצליח במאבק. תחושת הבטן היא שיש סדקים בחומת המגן הבצורה של הממסד. יש לנצל זאת כדי להפיל את הסדר החברתי הקיים ולכונן סדר חברתי אחר, צודק, שוויוני יותר, בו יגדל דור של משכילים יותר, של מתפרנסים מעמל כפיהם, מעבודה ממשית ולא בורסה ו"מכשירים פיננסיים".
הלוואי שתצליחו ובמהרה.

ניצול שיטתי של הצרכן הישראלי

בעיית הדיור, כמו הבעיות האחרות של מעמד הביניים, אינה עומדת בפני עצמה אלא המדובר בתוצאה של מה שמכונה "הקפיטליזם החזירי". קפיטליזם איננו תופעה מגונה אלא להפך. קפיטליזם חזירי, כן.
אם בשנות ה-60 המאוחרות ושנות ה-70 ניתן היה לבנות דירות לעולים תמורת שכר דירה סביר בהחלט, אין סיבה שכיום לא ניתן יהיה לבנות דירות להשכרה במחיר שווה לכל אדם. מי שאי פעם קנה דירה או בנה בית, יודע שגזל המיסים מרקיע-שחקים. למה? הסכומים שכל רוכש חייב לשלם עבור מיסים הוא אסטרונומי. מדוע את המיסים הללו לא ניתן לבטל או לקצץ באופן דרסטי, ובכך להוזיל את מחיר הדירה בעשרות אחוזים? זה הרי בתחום סמכויות הממשלה. מדוע אזרחי ישראל משלמים ארנונה בסכומים דמיוניים כששום דבר כמעט איננו חוזר אליהם? גם זאת לא ניתן לפתור מיידית?
והעיקר: קרקעות ישראל הן קרקעות המדינה. הרווח ממכירת הקרקעות לקבלנים או לפרטים אין לו אח ורע בשום מקום בעולם. המדובר במאות אלפי שקלים שהפרט משלם עבור מיסים כשהקרקע היא בעצם בבעלות העם היהודי ולא של מינהל מקרקעי ישראל או ממשלת ישראל.
מחיר הדלק מרקיע שחקים כשחלקו הגדול ביותר הוא מס לממשלה. רבים היו אלה אשר קנו מכוניות לעבודה הנוסעות על סולר שהיה זול בצורה משמעותית ביותר. לא חשוב שהביטוח לדיזל היה כמעט פי שניים מרכב רגיל, ושכל טיפול היה עולה בעשרות אחוזים יותר. מחיר הסולר והביטוח לרכב דיזל הגיע לשמיים, הרבה יותר מכל רכב אחר. האם אלה לא מיסים שהממשלה גוזלת מאזרחים שכל עניינם היה לחסוך? ודאי שכן, אך כששותקים, הקברניטים עושים מה שהם רוצים.
מחירי המזון בישראל היו בין הזולים בעולם. אף אחד לא הפסיד מכך. ברם, החמדנות הובילה לעלייה במחירי המזון שלא נראתה כדוגמתה מאז תקופת "הקיצוב". כשאזרחים מתארגנים כדי להחרים חברות ורשתות המתעשרות בצורה מדהימה, אזי האזרחים לא בסדר. אין פלא שאותה שכבה של מונופוליסטים עושה ערימות של כסף על חשבון אזרחי המדינה השכירים.
התשתיות בישראל אינן מאפשרות ניידות. נכון שהמדינה צעירה ועדיין לא הגענו לאופטימום, אך יחד עם זאת, ראו מה קורה כאשר אתה נזקק לאוטובוס או לרכבת. זה הרי סיוט שאין כדוגמתו. כל המיליארדים שהממשלה גובה כמיסים עבור מכוניות פרטיות לא חוזרים לתשתיות אלא המעט ביותר. רק אל תתחילו לספר על הוצאות הביטחון.

תאריך:  25/07/2011   |   עודכן:  25/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העתיד שייך לצעירים
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
אצ"ג:"דור הפטוט והקיבה"!-השמאל
קורןנאוה טבריה  |  26/07/11 06:58
 
- תגובה
צ'לו   |  26/07/11 10:02
 
- גם הרב"ם צודק-לא הבנתי מה הקש
קורןנאוה טבריה  |  26/07/11 12:12
2
יש תקווה באוויר. בהחלט!
rona etgar  |  26/07/11 10:28
 
- רוצים להתאבד, תפאדלו!
חנה שרה-  |  26/07/11 13:58
 
- אולי זה באמת הכיוון..
עדי רוזמן  |  26/07/11 21:40
3
חייבים להביא לשינוי.
אהרון777  |  27/07/11 08:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב יאשיהו יוסף פינטו
הרעש מורה על פחד, על חולשה ועל רצון האדם לכסות על חולשות הקיימות בו. לעומת זאת, אדם המתנהל בשקט ובצניעות מראה כי חכם הוא וממוקד    מים שקטים אכן חודרים עמוק
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין, עו"ד עמית גליק
פסק דין חדש ביחס לתיקון שווי הרכישה בשומת מס שבח מנוגד לפסק דין שניתן בעבר על-ידי ועדת ערר אחרת. מתי יש להעדיף את עיקרון ההסתמכות על פני עיקרון רצף המס?
דב אבן-אור
מחאת האוהלים אינה פרי החלטה ספונטנית של דפני ליף וחברותיה; לא היא מימנה את האוהלים וכל הכרוך בהקמתם, ולא את ההפגנה במוצ"ש; הצטרפות התאחדות הסטודנטים למאבק לא גרמה לדחיקת המארגנים המקוריים, אלא נהפוך הוא, הסטודנטים מובלים ולא מובילים. מאידך-גיסא, נתניהו ו/או הימין אינם זכאים לטעון כי המחאה פוליטית, כיוון שהם פעלו באותו אופן בעבר
ד"ר אורנה אבני
הם עייפים. הם לא מאמינים במהפכות. הם חיים בארץ הזו יותר מדי זמן ויודעים שמישהו שם למעלה יעשה בסוף כמה צעדים שירגיעו את השטח. אבל בסוף, כנראה, לא יצא מזה כלום
פסח רויטמן
אנו חיים בכלכלה חופשית, מי שמתאים לו לשלם 50% מהכנסתו לשכ"ד בלב תל אביב, שישלם. מי שלא, שיחפש סביב תל אביב. במצב הכלכלי הפנטסטי הקיים כיום במדינת ישראל המחאה הזו היא פתטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il