X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד תסביר אגודת העיתונאים של תל אביב את העובדה שגם יונה אליאן וגם ד"ר אביעד הכהן הצביעו עבור יוני בן מנחם? האם אגודת העיתונאים טוענת שגם הם נגועים בקרבה פוליטית לראש הממשלה?
▪  ▪  ▪
יוני בן מנחם [צילום: לע"מ]

אגודת העיתונאים של תל אביב עותרת לבג"ץ נגד בחירתו של יוני בן מנחם לתפקיד מנכ"ל רשות השידור.
טענתה העיקרית של האגודה היא שהמדובר במינוי פוליטי פסול - באשר ועדת האיתור שבחרה ביוני בן מנחם, מורכבת, לטענת האגודה, מאנשים פוליטיים המקורבים לראש הממשלה.
יודגש: האגודה אינה טוענת שיוני בן מנחם הוא איש פוליטי; לטענת האגודה, הוועדה שבחרה בבן מנחם היא זאת בעלת הזיקה הפוליטית, וכדברי האגודה: "קיים זיהוי פוליטי של חברי ועדת האיתור עם ראש הממשלה".
במילים אחרות, ועדת האיתור הינה, אליבא דאגודת העיתונאים, גוף פוליטי, ולכן היא פסולה מלבחור את מנכ"ל רשות השידור. וכשזו הטענה של האגודה יש לדחות את העתירה שלה על הסף, וזאת - בנימוק של שיהוי.
במה דברים אמורים: ועדת האיתור שנועדה לבחור את מנכ"ל רשות השידור נבחרה (פה אחד) על-ידי מליאת רשות השידור בתאריך 23 מאי 2011, כלומר לפני יותר מחודשיים.
הדעת נותנת, שאם יש לאגודת העיתונאים טענות כנגד ועדת האיתור על היותה גוף בעלת זיהוי פוליטי - מן הדין היה שתעתור לפסילתה מיד לאחר שנבחרה, ולא תמתין עד לאחר שהוועדה תסיים את תפקידה ותאתר מועמד לתפקיד.
בהמתינה להחלטה של ועדת האיתור מעידה אגודת העיתונאים על עצמה כי היא הייתה מוכנה לחיות עם כך שהוועדה הינה בעלת זיקה פוליטית, ורק משהוועדה איתרה ובחרה מועמד שאינו נראה לאגודה - או אז היא נזעקה ושלפה את הנימוק הפוליטי כנגד ועדת האיתור. במילים אחרות, אילו בחרה ועדת האיתור באדם שהאגודה חפצה ביקרו, הנימוק הפוליטי לא היה עולה על דל שפתותיה.
הנה כי כן, ההשתהות של אגודת העיתונאים בהגשת העתירה - שהמתינה לסיום עבודתה של ועדת האיתור כדי להחליט, על-פי התוצאות, אם להגיש עתירה - ההשתהות הזו מהווה בנסיבות העניין שיהוי בלתי סביר, ובנסיבות העניין היא אף מצביעה על כך שאגודת העיתונאים באה לבג"ץ בידיים לא נקיות, ולכן יש לדחות את העתירה על הסף.
אבל גם לגופו של עניין: אגודת העיתונאים טוענת כאמור כי: "קיים זיהוי פוליטי של חברי ועדת האיתור עם ראש הממשלה". והנה מתברר כי ועדת האיתור, המונה בסה"כ חמישה חברים, כוללת בתוכה גם את דיקאן מכללת שערי משפט, ד"ר אביעד הכהן, וכן את השחקנית יונה אליאן, שהצביעו אף הם בעד מועמדותו של יוני בן מנחם.
ובכן, כיצד תסביר אגודת העיתונאים את העובדה שגם יונה אליאן וגם ד"ר אביעד הכהן הצביעו עבור יוני בן מנחם? האם אגודת העיתונאים טוענת שד"ר הכהן ויונה אליאן נגועים גם הם בקרבה פוליטית לראש הממשלה?
מוסיפה האגודה ומביאה בעתירתה טענה שמעמידה את האגודה באור מגוחך, מטופש, ומביך עד כאב: האגודה טוענת שיוני בן מנחם מבצע עבודות פרטיות ללא היתר. ובכן, מהן העבודות הפרטיות הנפשעות הללו? נא להחזיק חזק: לטענת אגודת העיתונאים, יוני בן מנחם כותב, אחת לשבוע בערך, מאמר במדור הבלוגים של News1.
דומה, שטענה מעין זו יכולה לפרנס בכבוד כמה וכמה סטנדאפיסטים במשך חודשים ארוכים.
ואם יהיה מי שיקיש בגוגל את הערך "יוסי בר מוחא", כי אז הוא יתקשה להימלט מהמחשבה העגומה, שכל העתירה הזו לבג"ץ לא נולדה אלא כדי להסיח את הדעת מהסכסוכים הפנימיים בתוך אגודת העיתונאים.

תאריך:  28/07/2011   |   עודכן:  29/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביעד הכהן  רשות השידור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לדחות על-הסף העתירה נגד יוני בן מנחם
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
פילת-הגנת הפרטיות-5 שנות מאסר
איש עצוב  |  28/07/11 20:39
2
ב 1977 נפלה מפאי ב 2011 הסמול! ל"ת
הימין! העם השפוי  |  28/07/11 21:27
3
רק השמאל רשאי לבצע מינויים פו
בתיה  |  28/07/11 21:28
4
מתפלא איזה צביון יהיה למדינה ע
אלקסי  |  29/07/11 00:10
5
האם מכבסת בייניש תכנס לפעולה?
מטאטא  |  29/07/11 15:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
גל המחאות השוטף את ישראל בעת הזו חייב להצליח היות שאנו נלחמים על פרצופה של המדינה
איתמר לוין
יש דברים שמתרחשים אצלנו כמו שעון שווייצרי, למשל: האזהרות מפני שיבושים באספקת החשמל. יש תחומים שבהם השעון הוא לכל היותר קו מנחה, למשל: התחבורה הציבורית. יש מי שכנראה אין לו שעון בכלל, כמו ממשלת נתניהו, ואילו הרופאים לא רוצים לשמוע על שעון. ויש גם מקרים בהם אנו מגלים שהשעון עומד - וזו דווקא הפתעה חיובית, למשל: בנושא תקציב הביטחון ובמערכת החינוך
יובל לובשנטיין
דרכים לא שגרתיות לפתרון מצוקת הדיור    העיקרון המנחה הוא מתן סובסידיה לאזרח ולא לקבלן לפי אזורי מגורים, סבסוד התחבורה ציבורית והלוואות לרכישת דירה בפריפריה שימחקו לאחר שאדם גר בדיקה לפחות 10 שנים
אריק בכר
גדול צהובוני בריטניה מפרסם היום בעמוד השער תיקון טעות, לאחר התערבות מועצת העיתונות הבריטית. מומחים: מדובר בניסיון לרכך את אלה הרוצים לחוקק רגולציה של העיתונות
רפי פרידמן
מצוקת החיים הכלכלית בארץ אינה צריכה הוכחה. חומרתה וחריפותה גלויות ושקופות. בעשור האחרון היא נישאת על גבו של בנימין נתניהו - השמן, המדושן והשבע, המשליך מעליו, בבושת פנים, את מזי הרעב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il