X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש נושאים שבהם זכות הציבור לדעת לא מקוימת על-ידי כל העיתונים כולם כיצד נושא יוסף אונגרפלד מושתק ולא הופך לדיון המרכזי של החברה בישראל? ומה עושה מועצת העיתונות בנדון?
▪  ▪  ▪
עשה ואל תעשה [צילום: פלאש 90]
העליון: אין הגנת "אמת דיברתי" בהעלבת עובד ציבור
איתמר לוין
תשעה שופטים התייחסו לשאלת הגדרת העבירה של העלבת עובד ציבור והאיזון בינה לבין חופש הביטוי * דעת הרוב: העבירה - בפגיעה קשה בעובד הציבור ובוודאות קרובה לפגיעה בתפקוד השירות הציבורי
לרשימה המלאה

לא תרצח, לא תגנוב - אלה מצוות אל תעשה; לעומת זאת, כבד את אביך ואת אמך היא מצוות עשה; ואיזה סוג מצוות הוא מקיף יותר? מצוות עשה כמובן!
ומדוע?
בואו נחלק את מישור קיום המצוות לשלושה חלקים: חלק אחד קיום המצווה, חלק שני עבירה על המצווה, וחלק שלישי אדישות לקיומה של המצווה.
אז בעבירות מסוג אל תעשה אני 2/3 זכאי, כי אדישות איננה עבירה בדרך-כלל. ובעבירות מסוג עשה אני 2/3 חייב, כי אדישות היא עבירה בדרך-כלל.
אני עובר על מצוות כיבוד הורים לא רק אם אינני מכבד אותם, אלא גם אם אני אדיש למצבם. אדישות במצוות עשה היא לפעמים חמורה יותר מהעבירה עצמה, בגלל שהאדישות מסתירה את העבירה מפני הסביבה, ואז הסביבה לא יכולה לתקן בכוחותיה את החוסר שיוצרת העבירה. אם ארביץ להוריי, ודאי שהמשטרה תתערב ויעורבו גורמי הרווחה ויטפלו בהם. לעומת זאת, אם אהיה אדיש למצבם, הם יקמלו וינחתו מבלי שאיש יושיט להם יד.
ומכאן היישר לאתיקה עיתונאית - מצוות העשה הראשונה והמרכזית של עיתונאי ועיתון, היא החובה לשמור על זכות הציבור לדעת. עיתונאי יכול לקיים את זכות הציבור לדעת, יכול שלא לקיים את זכות הציבור לדעת, ויכול גם להיות אדיש לזכותו של הציבור, כאשר כאמור האדישות חמורה בהרבה מקרים מהפרה של הזכות בריש גלי, כי האדישות מרדימה את מנגנוני האזעקה - אין כאב, והסרטן מגיע למוח. אבל בדיוק בשביל זה יש כאן עיתונות חופשית עם הרבה עיתונים, ואם אחד במזיד או בשוגג לא מקיים את זכות הציבור ודאי אחרים יקיימוה.
וכאן אנו מוצאים תופעת טבע יוצאת מגדר הרגיל: הפלא השמיני - טובי הסוציולוגים לא מצליחים למצוא לה הסבר, יש נושאים שבהם זכות הציבור לדעת לא מקוימת על-ידי כל העיתונים כולם (למעט צדיקים בסדום, אשר בדרך-כלל נחשבים חריגים על-ידי ה"זרם המרכזי" של העיתונות).
יוסף אונגרפלד, איש פשוט מחדרה, הפגין נגד משטרת חדרה וכתב על שלט שהשוטר שהתנכל לו מתרועע עם עבריינים ושבמשטרה יש תפוחים רקובים (משהו כזה). בית המשפט השלום, בית המשפט המחוזי, בית המשפט העליון א' ובית המשפט העליון ב' הרשיעו את אונגרפלד הרשעה פלילית על מילותיו אלה, על העלבת עובד ציבור, ואפילו לא בדקו את טענותיו של אונגרפלד שהכל אמת.
מילים אלה ואף חמורות מהן נאמרות/נכתבות "שמשות לבקרים" על-ידי כולנו, מהמסד עד הטפחות (למעט המתים והאילמים), במדיות המופצות בכל הארץ - רדיו, טלוויזיה, עיתונות כתובה, אינטרנט - ואין פוצה פה ומצפצף - אז:
  • כיצד נושא אונגרפלד מושתק ולא הופך לדיון המרכזי של החברה בישראל?
  • מי יוצר ואיך נוצר סנכרון ההשתקה של המקרה הזה?
  • האם הסנכרון המסוכן והרה הגורל הזה מוגן על-ידי חוק ההגבלים העסקיים? האם הורדה מהמדפים של מצרך מבוקש מאוד, אולי באופן מתואם במישרין או בעקיפין בין היצרנים, לא הופכת את היצרנים לחשודים לכאורה על-פי חוק ההגבלים העסקיים?
  • מה עושה מועצת העיתונות בנדון?
  • כיצד לא מזדעקת המועצה להגנה על חופש הביטוי - בבחינת היום אונגרפלד, מחר כולנו? כנ"ל לגבי חברי-כנסת! כנ"ל לגבי שרים! כנ"ל לגבי רבנים, בייחוד הרבנים החברים במועצת העיתונות! כנ"ל לגבי עמותות מכל המינים והסוגים הנלחמות על זכויות אזרח וחופש הביטוי!
  • כיצד העיתונות לא מזדעקת על ההשתקה העיתונאית והמוסדית, וכיצד היא לא חוקרת את שורשיה?
  • האם החלטות בית המשפט העליון בישראל חסינות מביקורת? האם יש סיבה כלשהי לחשוש מלמתוח ביקורת על בית המשפט העליון והחלטותיו?
  • האם יש חשש לניגוד עניינים בין מועצת העיתונות ובין בית המשפט העליון (נשיאת המועצה היא שופטת עליונה בדימוס) ואם כן, כיצד מטופל אותו חשש והאם חוסר המעש של המועצה בעניין זה מעיד כבר על ניגוד עניינים בפועל?
  • איך מונעים הישנות מקרים מזעזעים כאלה, המורידים מאוד את החשק לחיות כאן?
  • מי תוקע לי כף שלא יעמדו לי עוד כמה דקות שוטרים בדלת על מה שכתבתי כאן? ובית המשפט העליון יאשר והעיתונות תשתוק?
  • איך מתקנים את מקרה אונגרפלד (דרייפוס), כי המקרה שלו הופך את חופש הביטוי למרמס ואת הדמוקרטיה שלנו לדיקטטורה טוטליטרית סותמת פיות, בתחפושת של דמוקרטיה חסרת תוכן אמיתי, באשר בית המשפט העליון שלה לא מגן בפועל על חוקתה, בנקודות הכי-הכי בולטות שלה. והעיתונות והמוסדות הממלכתיים והציבוריים - ממלאים פיהם מים.

תאריך:  29/07/2011   |   עודכן:  29/07/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שבתאי אברהם
צעדת מחאה תצא משדרות המלונה לגן איסוף הקאקי    בואו בהמוניכם עם הכלבים    הכל בגלל הממשלה הכושלת, פני הדור כפני הכלב וכל כלב ביג'י יומו
עמוס עמירן
המנהיגות אינה מבינה לעומק את הציבור שלא מצליח לגמור את החודש, למרות שהוא מועסק ולעיתים אף מרוויח לא רע    עדיין לא נפל להם האסימון
משה גולדבלט
"סוף כל סוף אחדות אינטרסים בין כפר שמריהו לקריית שמונה" (בן דרור ימיני)    אי-אפשר להושיב את כפר שמריהו ואת קריית שמונה שבת אחים גם יחד - האינטרסים שלהם נבדלים מדי ומציאות החיים שלהם שונה לחלוטין
ראובן לייב
אחרי שנים של יריקה רצופה בפרצוף, יודע סוף-סוף הישראלי המצוי שהמדובר איננו בגשם. הוא כבר לא יתן לשטות בו כבעבר. אחרי ככלות הכל, מחאת הדיור היא רק הספתח, ואם הממשלה לא תיקח את עצמה בידיים - ירעדו, בסופו של דבר, אמות-סיפותיה
גדעון מוסלי
תושבי מדינת יהודה ושומרון כועסים    ואיזה טריק לא מנסים, אלו היהודאים השומרונים? הם טוענים: צריך להשמיד את הכור הגרעיני של המדינה השכנה, ושצריך לחוקק חוקי נאמנות חדשים, ושחמאס מתחמש בגזרה העזתית    אך למרות כל אלו, עדיין תושבי מדינת גוש דן ממשיכים להיאבק על הדירה, ונגד היהודאים השומרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il