X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם כל טייקון הוא בעל הון? האם כל בעל הון הוא טייקון? בואו ננסה לחשוב (לשם שינוי)
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

טייקון היא מילה יפנית - איש גדול; ואם נרד לפרטים, איש בעל השפעה (במובן הרע של המילה). ואצלנו, לפחות אצל אבותינו, "בעל המאה הוא בעל הדעה", ולכן אנו מקשרים תמיד, בטעות, את הטייקונים עם הון עצמי. אך אצלנו אנשים בעלי השפעה (במובן הרע של המילה) יש בתחומים רבים, בעיקר בהון, בשלטון, בעיתון, בדת ובתרבות. וכולם טייקונים שופרא דשופרא.
הטייקונים בכל תחום הם אנשים שעלה להם השתן לראש, והם משתמשים בכוח ובסמכות ההשפעה שניתנה להם באופן מוטה על-מנת לשרת אינטרסים שלא ממין העניין. עיתונאי מוטה הוא טייקון, בדרך כלל הוא גם ישתכר היטב, הרבה-הרבה מעבר לממוצע בענף שלו, כי הרשת מוחזקת על-ידי טייקון אחר והעיתונאי משרת את האינטרס של הרשת בלבד. ויש מסחר הוגן - טייקון אחד נותן עיתונות מוטה, טייקון אחר משלם כסף.
איש תרבות מוטה הוא טייקון, בדרך כלל הוא ישתכר היטב, הרבה-הרבה מעבר לממוצע בענף שלו, והביטוי המרכזי לטייקוניותו הוא שימוש בבמה שניתנת לו בתשלום על-ידי הצופים, על-מנת לקדם אינטרסים זרים, אינטרסים שאינם קשורים כלל ועיקר להופעה עבורה שילמו הצופים ממיטב כספם.
טייקונים יכולים להיות בעלי הרבה מאוד כסף ולטעון שהם חברתיים וסוציאליסטים - והרי אין כל דרך ליצור הון אלא בשיטות קפיטליסטיות או לא לגיטימיות (שוד של קופות גמ"ח?) או בירושה. אך אם סוציאליסט יורש הון, מחובתו לחלק אותו בין הנצרכים, כי אחרת איך יבוא לציבור בדרישה לחלק את ההון הציבורי בקרב הנצרכים כאשר הוא שומר את הונו לעצמו?
טייקונים יכולים לעשות קופה ענקית על הציבור בקיסריה, מבלי שנכנסו לראות איך אולגה נראית, ככה על הדרך, ומבלי שהפרישו 30 אחוז מהמחזור הענק שלהם לצורך קידומה של אולגה, ומבלי שהפרישו 30 אחוז נוספים לקידומה של אור עקיבא.
טייקונים מזהים איש את רעהו מקילומטרים. טייקונים באים לחתונות של טייקונים אחרים - ושם אין גבולות בין הון, שלטון, עיתון, דת ותרבות. שם שמאל וימין, חרדים וחילונים, מתערבבים, עם יין, עם אוכל טוב, מנעמי החיים, ושם גם אולי מתעופפות מתנות בסטנדרטים של הון - מי יודע, מי שפותח את המעטפות זה הזוג הצעיר, הפרדת רשויות מוחלטת.
טייקונים מקבלים הון כסף מחו"ל, כסף גרמני טמא, כסף אוסטרי טמא, ואינני מדבר על שארית הפליטה אשר מקבלת פיצויים מגרמניה על-מנת לחיות בכבוד את יתרת החיים. טייקונים ממלאים את מסדרונות השלטון, בכל הרשויות. טייקונים הם מורמים מעם, לא שומרים על כללי האתיקה, לא שומרים על החוק, בזים ל"אספסוף", מתנשאים.
טייקונים שולטים במערכת אכיפת החוק, ועוטפים עצמם ברשת הגנה - כך שאף אחד לא מתקרב אליהם. הטייקונים הקימו מדינה בתוך מדינה, עם ליבה של עיתונות זרה, ליבה של מנהל ציבורי זר, ליבה של הון זר, ליבה של עבודת אלילים, וליבה של תרבות זרה - השולטים בנו ומוליכים אותנו שולל, ואנחנו הולכים כצאן לטבח. כן, כצאן לטבח.
הטייקונים יתמוטטו, אין ספק. הטייקוניזציה הגיעה לרמות שהמדינה לא יכולה לשאת, הסרטן פשה בכל. ביבי וממשלתו היו הראשונים שפעלו, לאחר שאולמרט הפריח והגדיל את התופעה. מלחמת לבנון השנייה המטופשת שיזם, עזרה לו מאוד. היא גם עזרה מאוד לטייקונים. טייקונים עושים דברים שעוזרים להם מבלי להבין מה הם עושים כלל. הם לא חותמים הסכמים, אם אפילו לא קורצים, כי הם קורצו מאותו חומר, הם מרגישים אלה את אלה כמו אחים תאומים, המטרה אצלם מקדשת את כל האמצעים.
והשאלה היא אם יש לנו עדיין מספיק חיים על-מנת לעקור את הרע הזה מקרבנו? כי הרי ביבי מטפל רק בהיבט אחד וצר מאוד של התופעה, הטייקוניזציה של בעלי ההון, אשר בפועל רותקו לקרקע, הלאמת שדות הגז, והטיפול הממוקד בהכנסותיהם באינטרנט, בטלפון ובטלוויזיה, בתוספת משבר האשראי העולמי, זורק אותם כעת לקרשים. אין להם מספיק כסף להחזיר את ההלוואות שלקחו. מי יודע מי מהם יגיע לחגים על-מנת לבקש סליחות, ומי בכלל יסלח להם? (ועם נפילת כל אחד מהם נופלים גם אנחנו. בפעם הראשונה יבין הציבור היטב-היטב את המונח "ריכוזיות").
והמדינה תצטרך להחליט מי יחיה ומי ימות - לנו אין את הטריליונים שאמריקה חשבה שיש לה על-מנת להחזיק את כל פשעי ההון באמריקה. ואז היה גם המון הון, היה אשראי שאין היום, כי הסטנדרטים של האשראי השתנו, תשאלו את STANDARAD AND POOR, VERY VERY POOR.
אבל טייקוני הכסף הם רק קצה הקרחון. הטייקונים האמיתיים נמצאים בשלטון, בעיתון, בדת ובתרבות. הם מחופשים לאנשים רגילים - אך המילה טייקון כבר כתובה להם על המצח - והגיעה העת לשחרר אותנו מהעול הציבורי שלהם, תוך הוקעתם הציבורית, השלכתם מכל המדרגות, ותוך החזרת הכסף שצברו (אלה שצברו) לקופת הציבור, לטובת המעמד החלש. במקרים קיצוניים וככל שיתברר שנעברו עבירות פליליות, יש להעמידם לדין.
ומי שרוצה לחסוך לעצמו את הביזיון, אנא יפרוש, ייעלם, יסע לתאילנד ולהודו, טרם תהיה עילה להוציא לו צו עיכוב. אולי ייצא לטיול עד יעבור זעם, אולי ייצא על-מנת לא לחזור.
ומנגד, יש בעלי הון שאינם טייקונים, רוב בעלי ההון אינם טייקונים. הקשר בין טייקונים לבינם קיים, אך הוא אינו חד-ערכי, ודאי אינו חד-חד-ערכי. טייקונים נוצרים רק כאשר יש "סינרגיה" שלילית מאוד בין הון, שלטון, עיתון, דת ותרבות. הטייקונים נוצרים בכל הפינות, המוטיבים המובילים הם כסף, חזירות, עוצמה, שלטון, אגו, קנאה, התנשאות, צביעות, שתן בראש (בייחוד אם יש בו סוכר) - והרי לנו מתכון בטוח להרס עצמי. אפשר עוד לתקן, אבל אין לנו עודף זמן.

תאריך:  09/08/2011   |   עודכן:  09/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
חשוב שממשלת ישראל תערוך חשבון-נפש תוך הקשבה לקול הצעיר והטהור, העולה מהשדרה בלבה של העיר תל אביב, הצועק את צעקת ספר הספרים - "צֶדֶק צֶדֶק תִּרְדּוֹף"
ציפי לידר
מה בין קמצא לבר קמצא, וכיצד הביא הדבר לחורבן הבית    שוּ"ת חכמים    לוּ הייתי נקדימון: מה בין עשירים לבריוני העיר?    וגם על הראש היהודי הממציא פטנטים: מתכּוֹן להרזיה; ושעון - לא מה שחשבתם    יבנה וחכמיה
בן-ציון ציטרין
הקואליציה החזקה של נתניהו לא תוכל לעמוד אל מול ההמונים המוחים ברחובות, ובכנסת הנוכחית אין ולו ח"כ אחד שמסוגל להוביל את המהלך שמתמצה בסלוגן רב-המשמעות "העם דורש צדק חברתי"    מי שעונה מצוין על צרכי השעה הוא לא אחר מיאיר לפיד
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
מחאת הדיור הובילה לשינוי של 180 מעלות בהתייחסות לפיצול דירות מגורים. ייתכן שזו השעה לשינוי דומה גם בהתייחסות לסוגיית המס. הדרך הנכונה היא הורדת המיסים החלים על הקבלנים ותהיה לה השפעה רחבה יותר ובייחוד לאור העובדה שיש בה לסייע למטרה של הורדת מחירי הקרקע, מטרה שאין עוררין על נחיצותה
אבי שחם
הירידה בייצוא הסחורות מישראל שנרשמה בחודשיים האחרונים הינה סימפטום למגמה ארוכת טווח, שעלולה להתרחש אם החברות הישראליות לא יבצעו הסתכלות פנימה בניתוח מעמיק וינקטו צעדים לשיפור יכולת התכנון והביצוע של שרשרת האספקה שלהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il