X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה העת לבחון חשד סביר שמא, רגע לפני יציאת החברה בהודעה דרמטית לתקשורת בדבר אי יכולתה להחזיר חוב, ייתכן שהתבצעה תרמית מנהלים, בעלים או נושאי משרה. נדרשת חקירה לא בהכרח פלילית אלא אזרחית על-מנת לברר האם ידעו הבעלים מראש, ובזמן הנפקת האג"ח - כי לא יוכלו לעמוד בהחזר החוב, במועד שנקבע מלכתחילה ולהגיב בהתאם לכך
▪  ▪  ▪
אילן בן דב. הגידו שלום לכסף [צילום: פלאש 90]

הגל החדש של "הסדרי תספורת", שמציעים אנשי עסקים מכובדים כדוגמת אילן בן-דב ויצחק תשובה, מחייבים חשיבה מערכתית - משפטית- חוקתית חדשה. הגיעה העת לבחון חשד סביר שמא, רגע לפני יציאת החברה בהודעה דרמטית לתקשורת בדבר אי יכולתה להחזיר חוב, ייתכן שהתבצעה תרמית מנהלים, בעלים או נושאי משרה.
כאשר חברה נכנסת לפירוק והבעלים רוצים להגיע להסדר נושים, בית המשפט מחייב טרם כניסה להסדר נושים, לבדוק חשד לביצוע תרמית בחברה, ואם כן - הרי שהחברה לא תיכנס להליך של הסדר נושים כי אם לפירוק.
היום זה כבר הפך לעניין שבשגרה. בעל מניות מרכזי מודיע לבעלי האג"חים שלא יוכל לפרוע את חובו והצדדים שאינם נרעשים מהבשורה, נכנסים למו"מ על הליך תספורת. אולם, בהסדר זה קיימת אפליה בלתי ראויה בין בעלי אג"חים שהם נושים לכל דבר, לבין נושים של כל חברה רגילה אחרת.
בעוד שבמקרה של חברה רגילה בחינת תרמית המנהלים קודמת להסדר הנושים, הרי שבמקרה של הסדרי תספורת, נחסך ממנהלי החברה הליך הכרחי זה לחקר האמת, משל כולם בטוחים ביושרם והגינותם. חקירה, לא בהכרח פלילית אלא אזרחית, נדרשת על-מנת לברר האם ידעו הבעלים מראש, ובזמן הנפקת האג"ח - כי לא יוכלו לעמוד בהחזר החוב, במועד שנקבע מלכתחילה ולהגיב בהתאם לכך.
באחרונה התבטאה גם השופטת ורדה אלשיך, (בתיק פש"ר 2401-99, שלחון נ' סייג ואח') באומרה כי נדרש קודקס מודרני ואחיד ככל הניתן, של דיני חדלות פירעון אשר למרבה הצער אינו קיים כיום.
לדעתי, יש לתקן במיידי את חוק החברות ועל המחוקק להשוות בחקיקה בין זכויות מחזיקי אג"ח ובין זכויות נושים, שמחזיקים בערבויות של חברה שנכנסת להליכי פירוק, על-מנת לסתום פרצה זו המאפשרת לחברות לעשות בכספי הציבור כבשלהם.
חברה שאינה עומדת בתנאי פירעון האג"חים, תידרש לפנות בבקשה לבית המשפט, על-מנת שזה ימנה בעל תפקיד כמו בהליכי הקפאה או פירוק ותהיה לו הסמכות לבדוק ראשית דבר - האם נעשתה עבירה טרם ההודעה על חדלות פירעון או אי העמידה בתנאי התשלום.
אילו בן דב היה נדרש להגיש בקשה לביהמ"ש ולא לבעלי האג"חים המתוסכלים, אין ספק כי היה נבחן תחילה הקשר הצורם בין הודעתו על חדלות פירעון ובין השמועות בתקשורת, אודות ארמון הפאר הנבנה לו אט אט בכפר שמריהו.
בהליך רגיל, בעל תפקיד היה בודק האם יש בסיס לפרסומים בעיתונות, בדבר תשלומי עתק לבנק לאומי שיתכן ויש בהם לכאורה, סוג של העדפת נושים כאשר הוא נענה לדרישת בנק לאומי והקטין בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, את חשיפת היתר שלו לבנק עד שלא נותר כסף בקופה לבעלי האג"חים.
משמעות אי תיקון חוק החברות היא שמי שהשקיע באג"ח טאו, יכול לומר צ'או לכספו.

הכותב הוא ממשרד בית-און, מוזס, פינקו & קירשנברג ושות', מתמחה בשיקום חברות, פירוקים ושוק ההון.
תאריך:  10/08/2011   |   עודכן:  10/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אילן בן-דב  יצחק תשובה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תגידו צ'או לטאו
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
על מה מלינים המשקיעים ?
אריאל גורן  |  11/08/11 09:25
 
- לא נראה תקין המצב הקיים
ofermargolin  |  11/08/11 11:03
 
- מי צריך להביא כסף מבית
אריאל גורן  |  11/08/11 13:15
2
צריך חוק הקובע כי אדם המנפיק
גדיבו  |  11/08/11 11:43
3
ודאי שבוצעה תרמית מנהלים
המנהל יודע מראש  |  11/08/11 13:07
4
כתבה מדהימה - דין שווה
ד"ר יצחק גורלסקי  |  11/08/11 22:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד נפתלי שמולביץ
אולמרט נחלץ מתיקים פליליים רבים ותלונות רבות לא הסתיימו בהגשת כתב אישום. לדעת מרגלית, אלו שניסו לחשוף את שחיתותו (לינדנשטראוס, בורובסקי, זילכה ושרגא) הוצגו כאויבי העם בעזרת "מנגנונו שבתשלום ובהתנדבות", זאת לאחר ש"בתקשורת התגייסו לצד הממסד והעומד בראשו". האין הליכי התערבות אלו מהווים פגיעה חמורה בדמוקרטיה?
יובל לובנשטיין
התקרבות בין נוער הגבעות לציבור יושבי האוהלים והשדרות יכולה לעשות רק טוב לשני הקהלים, אשר יראו שיש הרבה מה לעשות ולתקן במישור החברתי בארץ
אהרון שחר
מורה נבוכים לאזרח הקטן והגדול לצורך הבנת המחאה    בנוסף: איך עושים מהפכה חברתית אמיתית שתהווה ציון-דרך בדרכה של המדינה והאנושות    חלק ד': מה פשר הקשר
יצחק מאיר
התקשורת איננה מתאפיינת בדעה אחת מן הדעות האפשריות, בהשקפת עולם סדורה ומזוהה או באג'נדה. להפך. היא מתאפיינת בדעות רבות, בבליל השקפות, בנטיות אידיאולוגיות, הצצות מתחת לשמלותיה, בכל מכל כל. היא לא שמאלנית כטענת המיימינים, ולא ימנית כשבועת השמאלנים, ולא נייטראלית על העדות שהיא אוהבת להעיד על עצמה. היא קנויה ולא מכורה, לא עובדת את ההון ולא את השלטון אבל חיה עימהם בסימביוזה הנדונה
איתן קלינסקי
כל ממשלות ישראל לדורותיהן התנערו מאחריות המדינה לספק דיור בר השגה לאזרח. הותירו את האזרח להתמודד עם השוק חופשי. בכך כל ממשלות ישראל פעלו מתוך תפיסה של מדינה נדל"ניסטית ולא ראו בדיור זכות בסיסית אלא נדל"ן אותו ירכוש רק מי שיכול לעמוד בעלויותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il