X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי מתעללים בחיילים, מוזר בעיניי שאין ביקוש גבוה לשירות ביחידות השריון, חס על כבודם, נתיב הכסף ותעתועים
▪  ▪  ▪
מרכבה סימן 4 הפיקוד עליו הינו אתגר שקשה להמעיט מחשיבותו [צילום: דובר צה"ל]

ודרך עגב, צנחנים
מ"פ בצנחנים הודח לאחר שהתעלל מינית בחייליו - דיווחה כרמלה מנשה הנהדרת. בצבא נורמלי אחרי שיש לחוקרים חשדות ראשוניים, קצין כזה היה נכלא עד תום ההליכים המשפטיים. אצלנו הוא הודח, ופוטר מהצבא.
לכן, יימשכו ההתעללויות בחיילים - למרות מס השפתיים, שמשלמים בכירי הצבא לכך, שאסור להתעלל בחיילים וכו'. שאלו את הצלפים בפלוגה המסייעת של "דוכיפת" ... הם העדיפו לברוח הבייתה מאשר להמשיך לשרת.
זה מצטרף לסיפור העגום של התצפיתניות. בקיצור - צה"ל מפקיר את חיי המשרתים בו, ואינו יודע לטפל כיאות ביקירינו - כפי שמוכיחים דוחות נציב קבילות החיילים. ואנחנו אשמים, כי אנחנו שותקים.
מה הם מחפשים בצנחנים?!
אם אוכל ללכת, לא ארוץ; אם אוכל לעמוד, לא אלך; אם אכל לשבת, לא אעמוד; אם אוכל לשכב, לא אעמוד וכן הלאה ...
נער הייתי וגם זקנתי, מעולם לא הצלחתי להבין מדוע רצים נערים להיות לוחמי חי"ר. חוויותיי כלוחם חי"ר אינן משפרות את הבנתי - למרות שרובן היו בחרמ"ש. כלומר, מישהו דאג להסיעני את רוב הדרך אל היעד, או אפילו עליו.
האינטליגנציה של חיילים נקבעת על-ידי הטכנולוגיה, שהם מפעילים - אמר פעם מפקד בכיר. חייל חי"ר מפעיל רובה, ומחפש כל חייו את קפל הקרקע הקרוב להסתתר אחריו. לעומתו, טנקיסט צריך לחשוב בסדרי-גודל אחרים, ארוכי-טווח ותלת-ממדיים; וטנק מערכה מודרני דומה טכנולוגית לתא טייס.
כמעט מאה שנה אחר הופעתם הראשונה של הטנקים בשדה המערכה, נקלעו הזוחלים הגדולים של צבא היבשה לקרב על חייהם, כיוון שהם בין הפטיש לסדן במלחמה בין הגנה להתקפה. כעת, לכאורה, זה זמן ההגנה, ונשק מדויק מכה בטנקי המערכה מרחוק - אם בטילים ואם בארטילריה. כלומר, צריך לחכות למהלך הטכנולוגי הבא ואולי לזה שאחריו, כדי לחוות דעה נכונה על עתיד הטנק, במלאת מאה שנה להפעלתו המבצעית.
לעניות דעתי, עוד עתידו של הטנק בלוחמת היבשה לפניו - אם כמערכת-נשק מאוישת ואם כמערכת לא-מאוישת (חלום, שמומש, אך מדוכא בגלל שגרות מחשבה בצבאות - כמו המזל"ט בראשיתו, שבתחילת שנות השבעים).
טנק מערכה עולה כמיליון דולר ומעלה, ומשולבת בו טכנולוגיה ממעלה ראשונה. הפעלתו - ובעיקר, פיקוד עליו, או על יחידת טנקים - הנם אתגר, שקשה להמעיט מחשיבותו. לכן, מוזר בעיניי, שאין ביקוש גבוה לשירות ביחידות השריון, והנוער רץ תרתי משמע ליחידות החי"ר, או לפנטזיה של היחידות המיוחדות.
סמליות (1)
בשמונה במאי (8.5) הסתיימה מלחמת העולם השנייה באירופה. הגויים מסמנים את היום כיום הניצחון באירופה - V-E; כיוון שהמלחמה לא תמה, ואלפים עוד שילמו את מחירה בדם ובסבל - עד חמישה באוגוסט (5.8) - הוא יום הניצחון על יפן, V-J.
יום הניצחון על יפן היה יכול להיות מוקדם יותר אלמלא היו נאטמו האמריקנים לרחשי-לב, שנשמעו בהנהגה היפנית. אלא שהאמריקנים התעקשו - גם מתוך תאוות נקמה - על כניעה בלא-תנאי, כמו שהכניעו את הגרמנים. לכן, לא שעו להפצרות העלית היפנית להבטיח לא לפגוע בכבודו של הקיסר ולא לפגוע בשלמות ארץ יפן. בסופו של דבר, זה נעשה, אחרי שהוטלו פצצות האטום על ערי יפן (מי יודע למה?!) - בחוכמתו הנדירה של גנרל דאגלס מקארתור.
וזה מזכיר לי, כי לא מכבר נמצאה בעבודות הנדסיות בנמל פרל הארבור גולגולת של טייס יפני, שנהרג בתקיפת הנמל, בשבעה בדצמבר 1941, שהכניסה את ארצות-הברית למלחמת העולם השנייה.
סמליות (2)
בתודה לדרור, שגנבתי ממנו, דגנבא מפייסבוק: פתאום נפל לי האסימון של הסמליות: צעדת המחאה היא משדרות רוטשילד - תורם כספים ויזם - לרחוב אבן גבירול - אחד, שחי מכספים של פטרון.
סמליות (3)
התעשיה האוורירית תציג השבוע בתערוכה בוואשינגטון הבירה מטוס חדש ללא-טייס (מל"ט), המיועד לרמת הפלוגה. למל"ט קוראים "תעתוע" - תחום, שהנהלת התעשיה האוורירית התמחתה בו כמעט כל שנות קיומה. לדברי ההודעה לעיתונות, למל"ט החדשני גמישות מבצעית, והוא מתאים גם למגוון שימושים אזרחיים.

תאריך:  14/08/2011   |   עודכן:  14/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כרמלה מנשה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתיד הטנק לקראת יום הולדתו המאה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תשובות לשאלותיך:
טנק = 10 מיליו$  |  14/08/11 14:25
2
נושא רציני קיבל טיפול לא רציני
ירון זכאי 1  |  14/08/11 15:29
3
טנק הוא אחד מכלי המלחמה
אלון פלג  |  14/08/11 20:49
4
משקל הטנק ירד בגלל אמצעי הגנה
יהודה דרורי  |  15/08/11 00:38
 
- דיאטה
אביתר בן-צדף  |  15/08/11 09:55
 
- למה שריון עבה כשיש נטרול טילים ל"ת
דרורי  |  15/08/11 12:01
 
- וכמה זמן המערכת תישאר חסינה?
אביתר בן-צדף  |  16/08/11 22:22
5
עלות טנק מערכה יותר מ-10 מיל.$ ל"ת
ממש הצחקת אותי  |  15/08/11 01:01
6
יום הכניעה של יפן
אהוד סמואלסון  |  15/08/11 11:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
ההיסטוריה העגומה והמכוערת חוזרת על עצמה. כיום, שוב, העולם נמצא במסע של "ציד היהודים". הוא רודף ללא הרף אחרי מדינת ישראל לקצץ את כנפיה. רק שתי מדינות ושתי קבוצות של אנשים יכולות לעצור את ציד המכשפות הזה - ארצות הברית ומדינת ישראל, העם האמריקני והעם היהודי
אברהם בן-עזרא
כהסבר לאיסור ההוספה על המצווה מביא הרלב"ג דוגמה כדי לשכנע שההוספה וכן הגירעון עלולים להחטיא את המטרה. הוא מציין כי בפרשת כי תצא, כלולים תנאים מגבילים למי שחזר מהמלחמה
יהודה קונפורטס
עכשיו, אחרי שסיים לגבש את "צוות רוטשילד", צריך מנואל טרכטנברג, היו"ר, ללמוד מהשר ישראל כץ שירד לרוטשילד פעמיים ושמע ממקור ראשון את כל הטענות, הבקשות והמצוקות. דברים ששומעים שם, לא רואים ולא מבינים שם, בקריית הממשלה    טרכטנברג הוא התקווה העכשווית שמשהו בכל זאת ייצא מהמחאה היפה הזו
יורם הר-לב
נניח שייעשו צעדים בעקבות המחאה ולכל אחד ממעמד הביניים תהיה תוספת הכנסה של עשרת-אלפים שקל. כמה זמן יעבור לדעתכם עד שיימצא שימוש לתוספת ההכנסה ושוב 'לא יגמרו את החודש'?    נצליח לגמור את החודש לא לפני שנחליף דיסקט בראש ונעבור מריצה מטורפת של צריכה, להליכה מתונה ושפויה של חיים לפי היכולת. זה לא יקרה לפני שנערוך מחדש את סולם הערכים שלנו
ירון זכאי
דין השוטרים "הנוקמים" כדין פושעים רגילים שביצעו נקמה תוך התחשבות בנסיבות. עונשם הקל מהווה התחשבות מלאה בנסיבות. המשטרה השקיעה מיליונים בתמיכה בהם, והם נשארו עבריינים בעיני הציבור. המשטרה אינה גוף חשאי ואיכותי. שום השקעה בדוברות ויחסי ציבור לא תשנה את התרשמותנו לגביה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il