X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה קסאמים, גראדים, נפגעים והרוגים, ישראל צריכה לספוג על-מנת ש"מקבלי ההחלטות" בישראל יבינו שיש לשנות את הדיסקט? רק תגובה בלתי מידתית תביא להפסקת אש הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים, אולי תוך שבוע, מקסימום חודש
▪  ▪  ▪
צריך להכניס את גורם האסטרטגיה להרתעה הצבאית-מדינית [צילום: AP]

האם מדינת ישראל, בהסתכלות אסטרטגית לאורך שנים בכל הקשור להרתעה ולהתמודדות עם רצועת עזה, עומדת ביתרון ו/או בנחיתות? האם בחינה קרה ומלומדת לא מובילה אותנו למסקנה שיש לפעול באסטרטגיה אחרת? האם יעלה על הדעת שחברה ציבורית עסקית, אשר נמדדת כל רבעון, תוכל לעמוד בכישלון אסטרטגי ולא נקודתי לאורך מספר עשורים? מובן שלא, דבר המצביע על הצורך והחובה לשנות את השיטה ואת המהות, ולא את הטקטיקה הרגעית בלבד.
ניתוח המצב מראה שללא צל של ספק, יש לחתור לשלום ו/או למצב של אי-לוחמה אשר יימשך לאורך זמן. השאלה איך עושים זאת, או יותר נכון - איך מביאים את הצד השני להכרה שמצב זה של אי-לוחמה הוא יתרון בשבילו יותר מאשר בשביל ישראל?
האם המשך המצב המוזר הקיים היום יביא אותנו לפתרון זה? האם עוד מבצע ועוד חיסול נקודתי יפתרו את הבעיה? את הבעיה ה"נקודתית" נראה שכן, אולם את פתרון הבעיה ממש, ממש לא! כמה קסאמים, גראדים, נפגעים והרוגים, ישראל צריכה לקבל על-מנת ש"מקבלי ההחלטות" בישראל יבינו שיש לשנות את הדיסקט? או אולי אין בכוחם להבין ו/או לקבל זאת?
מי אמר וטען שדווקא לשר ביטחון עם רקע ביטחוני, יש את הכלים להביא לפתרון? ההסתכלות ההיסטורית מוכיחה את ההפך! אולי צריך דווקא שר ביטחון שמבין באסטרטגיה של חברות עסקיות, אשר חושבות ומתכננות לטווח זמן מעבר לישיבת הממשלה הקרובה? מה צפוי לנו מחר? עוד קסאם ועוד גראד ועוד כיפת ברזל? הגיע הזמן להבין שאלו אמצעים שמסייעים לדרג המדיני לקבל החלטות, בניגוד למה שמנסים למכור לציבור, שאמצעים אלו יכולים לחולל מהפכה בשדה הקרב - רוצה לומר שהם אינם כלים אסטרטגיים! אלא מתן תשובות לרגע, קרי פתרון טקטי.
אולי יש ללמוד דווקא בנושא זה מארה"ב, אשר החליטה להטיל על יפן מכה בלתי מידתית? מדוע אנו מתחשבים וצדיקים משאר העולם ה"נאור"? אולי הגיע הזמן להבין שהאויב שלנו לא מבין את חוזקה של ישראל ורואה בחיסול נקודתי אולי סוג של מגבלה וחולשה? מדוע לא להגיב על ירי של כל פגז מרגמה באופן בלתי מידתי ובלתי מבוקר, כן, בלתי מבוקר - קרי בירי ללא אבחנה בדומה למה שאנו סופגים?
נדמה לכם שזה לא יעבוד? נדמה לכם שזה לא אנושי? נכון, אבל האם יש לכם דרך אחרת? לצערי, האויב מולו אנו מתמודדים, אויב אשר משגר טילים מחצר בית ספר או בית חולים, לא מבין שפה אחרת, וכל ניסיון אחר הוא פשוט לא יעיל. רק תשובה בלתי מידתית בעליל, ברמה הגדולה פי 10,000 ומעלה על כל ירי בודד ללא אבחנה מצידם, עם כל הצער, רק היא תביא להפסקת אש הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים, אולי תוך שבוע, מקסימום חודש, ועם כמה אלפי הרוגים חפים מפשע מצידם, אבל זו הדרך היחידה לבלום את הטירוף ולכונן באזור סדר חדש ושקט לאורך שנים.
הגיע הזמן שנפנים שהאויב מולו אנו נלחמים ברצועת עזה, מבין רק את שיטת "בעל הבית השתגע ויצא מאיזון ושליטה", ולא את השיטה הברקית, הנקודתית והנקייה, אך הלא מובנת בצד השני.
תאריך:  21/08/2011   |   עודכן:  21/08/2011
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
לא הגיע הזמן להחליף דיסקט?
תגובות  [ 3 ]מוצגות  [ 3 ] כתוב תגובה 
1
יש לי עדכון בישבילך
דר  |  22/08/11 15:25
2
רק טרנספר לערבים מזרחית לירדן
יביא שלום  |  22/08/11 21:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
הכנסת כוחות אוויר ושריון ואוגדות טנקים מצריים לסיני לא באה בחשבון מבחינתנו, ותהווה עילה לישראל לפרוש את כוחותיה בקו הגנה נוח מאוד, שהוא קו אל עריש-שארם א-שייח'. לכן על צה"ל להתחיל מיד בהכנות לגיוס שתי אוגדות מילואים שיהיו מוכנות בהתראה קצרה להיכנס לשטח במידה שמצרים תקדם כוחותיה לתוך סיני
צ'לו רוזנברג
לא קל יהיה להביא שקט בישראל, טילים יפלו ומצוקה מוראלית ונפשית תורגש היטב. יחד עם זאת, מנהיגי ישראל חייבים להבטיח שהשקט יחזור לאורך זמן רב, כפי שהיה לאחר "עופרת יצוקה". וגם לאחר שתושג מטרה זו, עדיין יהיו ניסיונות לפגוע בישראל
יהונתן דחוח-הלוי
תנועת האחים המוסלמים, ושאר הכוחות הפוליטיים המיישרים עימה קו, מובילים את ההמונים להפגנות יומיומיות בדרישה לניתוק היחסים עם ישראל וגירוש הסגל הדיפלומטי שלה    לאור חולשת השלטון המרכזי מול כוחו של ההמון המאורגן והמוסת קיימת סכנה מוחשית לנציגויות הישראליות
עידן יוסף
אגד מרחיב את המקומות השמורים לקווים בינעירוניים    את האופציה לשמור מקום הוא מפרסם בכתב אך ורק בריכוזים חרדיים    שערורייה או הבנה לצורכי המשתמשים?
מנוחה דהן
מה דעתכם לשנות כיוון? ייתכן שגם התוצאה תשתנה    יש להסביר לעולם את מצבנו; לדרוש התנצלות פומבית ופיצוי לכל משפחות נפגעי הטרור; להחזיר את שגרירנו במצרים הביתה; ולהבהיר לטורקיה שהיא תוקעת לנו סכין בגב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il