X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מניסיוננו, לבעלי נדל"ן בארה"ב, בפרט באותם אזורים נרחבים בהם הוריקנים וסופות אחרות עלולים לפגוע, מדובר בנושא חשוב ומוכר, אשר משקיעים ורוכשים מנוסים מכירים אותו היטב ויודעים להכין עצמם זמן רב מראש
▪  ▪  ▪
ההשלכה המיידית הינה כמובן בתחום הביטוח [צילום: AP]

ברוכים הבאים לעונת ההוריקנים. אנו מדברים כמובן על תופעה טבע אדירה המעוררת כמעט תמיד השתאות, אימה, סקרנות וחשש, בפרט בעיני אזרחים במקומות בעולם אשר אינם רגילים לתופעות אלה. לישראלים רבים קשה מן הסתם לקשר את המונח "עונה" עם סופות אדירות ומרעידות אמות סיפים כגון הוריקנים. אך למתגוררים בארה"ב, ובפרט באזורים מסוימים בארה"ב זוהי "צרה" שחיים איתה, ואפילו מנסים להתרגל אליה במובן מסוים, אם כי נראה שלעולם לא ניתן "להתרגל" להוריקנים קשים.
עונת ההוריקנים האטלנטיים נפתחה רשמית ב-1 ליוני, ואמורה להסתיים רשמית ב-30 לנובמבר. תושבי החוף המזרחי בארה"ב כבר מורגלים בכך, מי יותר ומי פחות. מדובר במעין "רולטה" עממית - מה תהיה עוצמת ההוריקן? האם יפגע באזורים מיושבים? כמה זמן הוא ימשך, ומה יהיה נזקו?
מניסיוננו, לבעלי נדל"ן בארה"ב, בפרט באותם אזורים נרחבים בהם הוריקנים וסופות אחרות עלולות לפגוע, מדובר בנושא חשוב ומוכר, אשר משקיעים ורוכשים מנוסים מכירים אותו היטב ויודעים להכין עצמם זמן רב מראש.
ההשלכה המיידית הינה כמובן בתחום הביטוח. מבחינה מאקרו כלכלית, הנפגעים העיקריים הם כמובן משלמי המיסים וחברות הביטוח. מדובר בנזקים כבדים לרכוש, אשר להם המדינה (גם בארה"ב) היא כתובת טבעית ומבטחת טבעית, וחברות הביטוח, אשר להן זהו מקרה ביטוחי, אשר מחייב אותן להוצאות. ואולם, חברות הביטוח הגדולות (לרוב) ערוכות למקרים מעין אלה שכן מטבע הדברים עצם הופעת ההוריקנים ונזקיהם אינם בגדר הפתעה.
בערים כדוגמת יוסטון וניו-יורק, בהן מצויה עיקר פעילותנו, מדובר בתופעה מוכרת היטב. על-אף שמדובר בערים המפותחות, הגדולות והמתקדמות ביותר ובעלות חשיבות עסקית ופוליטית מקומית ובינלאומית, מדובר בערים המורגלות היטב לתופעה זו.
הפעם נראה כי איירין פסחה על יוסטון, אך אין מדובר במחזה נדיר בו לקראת עונת ההוריקנים משפחות שלמות מכינות עצמן ל"הסגר" של ימים בתוך ביתן, מוכנות לקריסה של מערכות החשמל והמים, ניתוק של קווי הטלפון והסלולר, ומכינות עצמן עם שימורים ואוכל מוכן למקרה של הפסקת פעילות מסחרית וחנויות אוכל במשך ימים ארוכים. וכאמור, מדובר במגה ערים, מהעשירות בעולם, בהן מתגוררים 7-8מיליון תושבים (בכל אחת). בערים אלו, משפחות רבות המתגוררת בבתים פרטיים מפנות עצמן לאזורים אחרים, או מרכזות עצמן באזורים מסוימים כפי שנקבעו מראש.
ומה עושים בעלי בתים ובעלי רכוש? התשובה: מקפידים לבטח את עצמם. מדובר בעלויות קבועות לכל משקיע נדל"ן בארה"ב, בפרט באזורים החשופים להוריקנים. מנגד, אנו יודעים לספר על בעלי בתים רבים, אשר היו מוכנים מראש, והסופות היו דווקא נקודת ה"אקזיט" שלהם. למרבה הפלא הסופות דווקא "הצילו" אותם מפגיעה כלכלית קשה בעקבות קריסת מחירי הנדל"ן ב-2008. הם היו מבוטחים במחירים גבוהים, וכאשר המבנים שלהם נפגעו קשות בסופות, הם קיבלו מחירי פיצוי בערך נדלני של טרום 2008.
מטבע הדברים, גם כיום, רוכשי נדל"ן מבטחים את רכושם בערך הגבוה פי כמה מהמחיר בו רכשו אותו, ביודעם כי מקרה סופה קשה אינו דבר כה גרוע מבחינתם. ומה עושים השאר? מתפללים, ומקווים כי גם סופה זו תחלוף מעליהם.

הכותב הוא עורך דין ומנכ"ל גלובאל פאראגון
תאריך:  29/08/2011   |   עודכן:  30/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות הוריקן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צעניין מאוד ותודה
ana-ara  |  29/08/11 10:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם בן-עזרא
האם תיקון פיצוץ בצנרת מים של דירות אחרות בבית משותף אשר עוברת בביתו של אחד הדיירים מחייב את הדייר להשיב את המצב לקדמותו? האם יש להנציח את הליקוי התיכנוני הקיים בבית המשותף?
מאיר גלבוע
כאן תוכלו לקרוא את מה שהארץ לא רצה לפרסם, בטענה של מחסור במקום    האם בעיתון הארץ מעדיפים להחזיר אדם מושחת לפוליטיקה ולהנהגת המדינה, רק בתקווה (כוזבת, כפי שתראו בהמשך) שהוא יקדם את השלום?
אריה אבישור
את ההכרה בעצמאות העם היהודי ניתן למצוא עוד מתקופתו של נפוליאון בונפארטה משנת 1799. ההכרה הבינ"ל בעובדה שהיהודים הם היורשים החוקיים של פלשתין באה לידי ביטוי בתחילת המאה ה-20 בהצהרות ובהסכמים מדיניים. רק יותר מאוחר, במהלך המאה ה-20, בלחץ הערבים ובעידוד הבריטים, שינו חלק מאומות העולם את גישתן לגבי הזכויות ההיסטוריות של עם ישראל
נסים גבאי
אומרים מנהיגים יש בעולם, היכן מנהיגיי?    זוהי לא אוטופיה - המנהיג האמיתי יצוץ לו משום מקום, יכבוש את כל נימינו ונפשנו, ובכלל לא יצטרך להתאמץ כדי להוכיח שהוא המתאים ולא אחר
סיני גז
הקשר בין תחבורה, בטח תחבורה ציבורית, לבין החברה הישראלית, הוא קשר שחייב להיות ברור למי שרוצה להבין את פערי החברה בישראל. לעתים מדובר בפערים שניתן למדוד בקילומטרים ספורים. אך למעשה הם מגדירים פערים של שנות אור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il