X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חבל שהמדינה אינה מבינה שלא ניתן לקיים רפואה ציבורית תקינה ללא המתמחים ובבואה לבית הדין אינה באה בידיים נקיות, הרי העסקת המתמחים מפרה יום יום ושעה שעה כמה חוקי עבודה. איפה בית הדין לעבודה שישאל את השאלות המתבקשות?
▪  ▪  ▪
בית הדין פתר עצמו מדיון ענייני בבעיית המתמחים [צילום: AP]

אז עכשיו יש לנו פסיקה מלומדת של בית הדין לעבודה. המתמחים הגישו את התפטרותם כקולקטיב ולכן היא פסולה - בכך פתר בית הדין את עצמו ואת המדינה מדיון ענייני בבעיית המתמחים וכולם נשמו לרווחה, האומנם?
בית הדין לעבודה במסורת של עשרות שנים מנסה לפתור בעיות ולא לפסוק דינים כי הרי ביחסי עבודה בהם שני הצדדים נזקקים אחד לשני עוד שנים רבות שיטת "ייקוב הדין את ההר" אינה עובדת. ובכל זאת העדיף בית הדין לפסוק כפי שפסק, והבעיה נדחתה בעוד חודש ימים כי הרי המתמחים יגישו בנפרד כפרטים התפטרות מחודשת, וכי איזו ברירה יש להם?
להזכיר לכולנו שזעקת המתמחים נשמעה כבר בתחילת המשא-ומתן ואלמלא האהדה הציבורית שזכה לה ד"ר אידלמן יו"ר ההסתדרות הרפואית כבר היו מקימים ארגון יציג משלהם, אבל ההקרבה האישית של אידלמן בשביתת הרעב שלו ובמסע הרגלי לירושלים נטעה תקווה מוטעית בלבם וסופו של ההסכם שלא נותן להם דבר ומה שנותן הוא תכסיסנות ידועה של תוספות שממילא נשחקות ותקנים שממילא כבר ניתנו בעבר ולא יושמו.
בתחילת השביתה כתבתי שלצערי עליהם להקים ארגון יציג משלהם, לפרוש מההסתדרות הרפואית שאינה מייצגת אותם ולהיאבק עבור עצמם. עכשיו זה יקרה כאשר זמן יקר בוזבז וקשיים חדשים נוספו כמו חתימה על הסכם של גוף המייצג אותם בדין או לא בפועל.
חבל שהמדינה אינה מבינה שלא ניתן לקיים רפואה ציבורית תקינה ללא המתמחים ובבואה לבית הדין אינה באה בידיים נקיות, הרי העסקת המתמחים מפרה יום יום ושעה שעה כמה חוקי עבודה. איפה בית הדין לעבודה שישאל את השאלות המתבקשות?
אשליה מקוממת היא שניתן להעסיק אנשים במדינה דמוקרטית בכל כורחם, אבל כל כך הרבה דברים מקוממים מתרחשים תחת אפינו שגם עניין זה נבלע במבוכה ומבולקה הלאומית.

תאריך:  06/09/2011   |   עודכן:  06/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וְרָצַע אֲדֹנָיו אֶת אָזְנוֹ בַּמַּרְצֵעַ - כך ייעשה למתמחים בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התפטרות
צדק  |  6/09/11 18:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
שנה לאחר שניצל ערוץ 10 מסגירה, הוא שוב בקשיים. דבר זה מתבטא בכך שהבעלים מפסיקים להזרים כסף, הפקות מושקעות נעצרו וכסף לא מגיע לספקים
איתמר לוין
בנק הפועלים זכה בכבוד המפוקפק להיות הבנק הגדול הראשון בישראל מאז פרשת המניות שבכיר בו צפוי לעמוד לדין. שוב מתברר, ששום מנגנון בקרה אינו יכול למנוע מבכיר בחברה לפעול בניגוד לטובתה ואף בניגוד לחוק. אבל מה עם האתיקה?
ציפורן בר כסת
במאי נאם ראש ממשלת ליליפוט בפני בית הנבחרים האמריקני. יצא לי לעיין שוב בנוסח הנאום. המילים "אנו סייענו לכלכלה הפלשתינית על-ידי הסרת מאות מחסומים במטרה לאפשר זרימה חופשית של סחורות ואנשים" לא נותנות מנוח
ד"ר לימור שריר
התוספת הריאלית לשכר המתמחים לשנה תהיה בערך 1%    בוטלו ארבעה ימי חופשה למתמחים    משרד האוצר לא קיים את ההבטחה לתוספת תקנים    ההסכם רק ירחיק את המתמחים ממערכת הבריאות הציבורית. תמכו במתמחים!
רפי לאופרט
כמי שתומך במחאה, ביעדיה ובגבולותיה המקוריים, וסבור שהיא הזדמנות פז לשינויים רבים וחשובים בתוך מסגרת הסדר החברתי-כלכלי הקיים, אני מצר על כך שמובילי המחאה לא השכילו למצות את המהלך השוטף ולהיערך נכון לשלביו הבאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il