בחודשים האחרונים נוטות הרשתות להציע מגוון רחב של מוצרים ב-10 שקלים, ב-15, ב-20 וב-30 שקל. האם מה שעבד טוב לפני שלוש שנים מתאים גם לתקופה זו? האם לקניינים ולרשתות יש נטייה לשכפל מבצעי עבר ולא מנסים להתאים את הפעילות השיווקית לתקופה?
לפני שלוש שנים, 10 שקלים נתפשו כדבר של מה בכך, דבר אשר אין צורך להקדיש לו תשומת לב מיותרת. ואכן כך התבצעה הרכישה, באופן קל ומבלי לבקש את "אישורה" של האישה. אולם האם הזמנים לא השתנו? האם לא קרה ונפל דבר בישראל של 2011? אולי 10 שקלים כיום נחשבים כבר קצת יותר, או לחלופין הציבור למד והפנים שיש נטייה לרשתות לעגל את המחירים כלפי מעלה ומוצר שנמכר תמיד ב-7.99 שקל, מוצע כעת "במבצע" ב-10 שקלים? או מוצר שמחירו הרגיל היה 12.99 שקל ליחידה נמכר כעת רק "לחברי מועדון במחיר מבצע" של זוג ב-30 שקל?!
למי שעדיין לא שם לב, 10 שקלים הם משהו כמו 3 דולר, אומנם סכום נמוך, אך ישנן מדינות לא מעטות שבסכום זה ניתן לרכוש בהן ארוחת צהריים מזינה ומשביעה!
ישנן רשתות שלא נוהגות לשנות את מסורת הפעילות השיווקית שלהן לחג, דבר אשר לו יתרונות - כמו מסורת והזדהות, אולם לעיתים, דבקות זו הופכת למגוחכת ואפילו לדביקה. קחו לדוגמה את מבצעי ורדינון, שנוהגים לפרסם: קנו ב-300, שלמו 200 שקל. זו לכל הדעות פעילות המתאימה לתקופת פריחה ורווחה, אך בהחלט לא מצליחה לפגוע בתקופת צמצום והאטה. מנגד, ראויה לציון הפעילות השיווקית של סופר-פארם, שלא נוטש את מבצעי החמישייה הפותחת שלו, אולם בהחלט לא מתבסס רק עליהם, ומתאים את עצמו ומתחדש ללא הרף בשלל פעילויות ראויות לציון.
פעילויות שיווקיות אשר הצליחו למתג את עצמן היטב ולמשוך קהל לקוחות רב, הן הפעילויות של מספר יבואני רכב ובמיוחד של מותגים נחשקים, היוצאים במבצעים ובהנחות למספר ימים מצומצם.
נחזור לסל הקניות היומיומי שלנו. קיימים בשוק "המון מבצעים", לעיתים יותר מדי, דבר הגורם לזילות המבצע ולהפיכתו למשהו לא מושך ולא מעניין. לטעמי, יש לצמצם דרסטית את כמות המבצעים, אולם להעמיקם באופן משמעותי - דבר אשר באמת ירים אותנו מהכורסה הרכה ויכריח אותנו לגשת לנקודת המכירה. כן, זה יכול בהחלט להיות גם ב-10 שקל, אבל על מוצרים שווים ולא סתם, כמו 4 קוטג' ב-10 שקלים, 8 פסטות ב-10 שקל, 6 מילקי ב-10 שקלים, 15 קופסאות רסק עגבניות ב-10 שקלים, או 4 קוקה-קולה ב-10 שקלים.
לזה אני קורא מבצע – ותתפלאו, המספרים לא נזרקו סתם לחלל האוויר, והם בהחלט אפשריים. yes we can!