X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לשיטתו של נתניהו המדינה היא יהודית כי שטחה חופף את חבל יהודה. ראשית, יש לברך אותו על אימוץ העיקרון הטריטוריאלי ולא העיקרון הדתי של המושג "מדינה יהודית". אם כך, יתכן שהמינוח הנכון הוא "מדינה יהודאית" ושם המדינה היה צריך להיות "יהודה"
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו באו''ם. חיבר עצמו ישירות לפקיד מתקופת המלכים [צילום: AP]

בנאומו באומות המאוחדות טען רה"מ כי "עיקר הסכסוך תמיד היה - ונשאר - הסירוב הפלשתיני להכיר במדינה יהודית". ולמה יהודית? לרה"מ התשובה - הוא עצמו נושא שם משפחה עתיק מאוד שהיה שמו של פקיד מתקופת המלכים ששמו היה נתניהו. נראה שהוא בטוח שה"גויים" שיושבים בעצרת האומות המאוחדות יסיקו מייד את המסקנה המתבקשת מדבריו - שהוא צאצא ביולוגי מאותו פקיד מתקופת המלכים. הרי ה"גויים" הם בורים ועמי ארצות והם לא יודעים ששם המשפחה המקורי שלו אינו נתניהו אלא מיליקובסקי.
אני חושב שטוב שאביו של נתניהו החליט לשנות את שם המשפחה הזר בשם משפחה עברי, אך על ראש הממשלה להקפיד על גילוי נאות של העובדות. אך נתניהו לא הסתפק בהצגת האסמכתא העתיקה הזאת שלכאורה מחברת אותו ישירות לפקיד מתקופת המלכים, ומצא לנכון להוסיף: "השם הפרטי שלי בנימין אפילו עתיק הרבה יותר. העם ההיסטורי הזה היה בהרים של יהודה ומאז הייתה תמיד נוכחות יהודית בשטח הזה".
כלומר, לשיטתו של רה"מ המדינה היא יהודית כי שטחה חופף את חבל יהודה. ראשית, יש לברך אותו על אימוץ העיקרון הטריטוריאלי ולא העיקרון הדתי של המושג "מדינה יהודית". אם כך, יתכן שהמינוח הנכון הוא "מדינה יהודאית" ושם המדינה היה צריך להיות "יהודה".
הקושי בדבר נעוץ במישור המשפטי הואיל ולפי חוק השבות "יהודי" הוא בן לאֵם יהודייה או שנתגייר והוא אינו בן דת אחרת. עיננו רואות כי ההגדרה היא דתית ואין חיה כזאת "יהודי חילוני" או "יהודי מכוח לידה ביהודה". אם באמת המושג "יהודי" כפי שסיפר רה"מ הוא טריטוריאלי הרי תושבי ירושלים המזרחית שאבות אבותיהם נולדו בה וחיו בה והולידו צאצאים היו נרשמים במרשם האוכלוסין כיהודים אך לא כך הדבר. לעומתם, גרמני או בורמזי שהתגייר כן נרשם כיהודי הואיל והמבחן הוא דתי ולא טריטוריאלי-מדינתי.
נתניהו התעלם גם מהעובדה שדוד בן-גוריון דחה את ההצעה לקרוא את המדינה בשם "יהודה" והעדיף את השם "מדינת ישראל". "מדינת ישראל" ולא "המדינה היהודית של ישראל" ולא "הרפובליקה היהודית של ישראל". ההכרזה אומרת להקים מדינה יהודית ששמה "מדינת ישראל" אך התיבה "יהודית" נשארה מחוץ לשם הרשמי ונטולת תוקף משפטי.
אמנם החלטת עצרת האו"ם קראה להקים שתי מדינות - יהודית וערבית, אך הרי מי שטורח לקרוא את ההחלטה באנגלית מבין מיד כי מדובר במונחים פרקטיים טרום-מדינתיים המתייחסים לשתי "הקהילות" הנאבקות על השליטה בארץ. עובדה היא שהקהילה היהודית או ליתר דיוק "הישוב העברי" התחייב בהכרזה על הקמת המדינה לקיים אותה על בסיס "אזרחות שווה ומלאה" ולא על בסיס של שייכות אתנית או אתנית-דתית. המדינה, אחרי שהוכרזה - היא מדינת כל אזרחיה ולכן השתתפו גם ערבים באספה המכוננת, כלומר הגוף האמור לכונן את המדינה. באותה אספה לא השתתפו נציגים של "העם היהודי" באשר הוא.
כמו-כן, לא מובנת דרישתו של רה"מ מאחרים להכיר בישראל כ"מדינה יהודית". האם הוא זנח את עיקרון "ההגדרה העצמית" שהיא תכונת הריבונות השוכנת בעם המדינה - ולא בעם זר?
גם לא מובנת גישתו של נתניהו לראות דווקא בחבל יהודה את המולדת ולא את ארץ ישראל. האם הוא לא יודע כי הנימוק שלו למדינה יהודית טומן בחובו לאמץ מדינה הגובלת בשומרון בצפון, בבקעת הירדן במזרח, בנגב בדרום ובמישור החוף הדרומי במערב?. אלה לא גבולות 1967 ואף לא גבולות 1947 אלא גבולות 796 לפנה"ס!.

הכותב הוא היועץ המשפטי של עמותת "אני ישראלי" הדוגלת בהכרתו של הלאום הישראלי.
תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם רה"מ יודע על מה הוא דיבר באו"ם?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עובדה
יואל ק  |  27/09/11 10:44
2
קראתי פעמיים ולא הבנתי
אברהם מערב השומרו  |  27/09/11 19:10
3
מדינה יהודית
סובול עידן  |  28/09/11 02:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
בעבר, בעקבות תלונות שונות שהוגשו נגד הרב יונה מצגר בתקופה שהיה רב של אחת השכונות בתל אביב, התקיים שימוע בעניינו בפני הרכב של שלושה רבנים בראשות הראשון לציון דאז, הרב אליהו בקשי דורון. מפרוטוקול הדיון בתלונה עולה כי קיים צילום בו נראה הרב מצגר רוקד עם הכלה ומסביב גברים ונשים
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
ועדת הערר אישרה לאחרונה למנהל מיסוי מקרקעין לתקן שומה בעסקת תמורות כ-7 שנים לאחר המכירה. בפסק דין קצרצר קבעה ועדת הערר כי שינוי התמורות הינו שינוי מהותי של עסקת המקרקעין המחייב דיווח על-פי דין, ועל כן היה מקום לתיקון השומה
נסים גבאי
ככה זה בישראל - אפילו וועדת טראח בום טראח אמורה ליפול כי שר הביטחון שומר לעצמו את כל תקציב המדינה, ותמיד ימצא איזה אירני שיבוא לעזרתו. וכעת למחאה?!, להפגנות או אולי הפנינג נוסף?
אלעזר לוין
על גבי הנייר, אפשר לבנות 165 אלף דירות ב-22 ישובים    למעשה - שורה של חסמים בתחומי התחבורה, הביטחון, הרשויות המקומיות והסחבת האינסופית ישליכו את דוח טרכטנברג למגירה, בצד דוחות קודמים
רועי אורן
למה בתי-ספר מכריחים הורים לקבל טיפול תרופתי? מהו נוהל אלעד ריבן המופעל בבתי-הספר? ואיך מקלים על תשלומי מעונות יום להורים המתקשים בכך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il