X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה סנטימטרים מול חומה משטרתית המשדרת אלימות, חמושה ברובים ושריוניות, ניגשות אלי שתי פלשתיניות המודות לי על ספר שירי ח. נ. ביאליק שנתתי להן במתנה לפני שנתיים. זה היה מחזה סוריאליסטי. זה היה מחזה מנותק מהמציאות
▪  ▪  ▪
מחסום קלנדיה[צילום: AP]

הפעם הראשונה שבה נחשפתי לפעילות של קבוצת נשים הכוללת אימהות ישראליות ופלשתיניות, רעיות, אחיות ובנות שכולות, שאיבדו את היקר להן ביותר בעימותי הדמים הפוקדים אותנו - הייתה בדצמבר 2009 בלובי של הסמינטק בתל אביב.
היה זה מפגש בו החליטו המשתתפות משני הצדדים לעשות מעשה שכל תכליתו קירוב לבבות. בלובי של אולם הסימנטק הציגה קבוצה המונה חמישים פלשתיניות וחמישים ישראליות מיצג הנושא את השם "שְׁכֵנוֹת - נָשִׁים יוֹצְרוֹת פִּיּוּס".
האירוע החשוב נולד במסגרת מפגשי נשים בפורום משפחות שכולות ישראלי פלשתיני. במפגשים אלו הן עמלו על תכנון ויצירת האירוע, בו הציגו את פעילותן המשותפת.
זו קבוצת נשים הפועלת מתוך רצון לחתור ולפתח שיח נשי משמעותי, שיח במסגרתו תראינה זו את זו ומתוך כך תכֵּרנה בנרטיב האישי והלאומי של כל אחת מהשותפות לקבוצה.
הדבק המאחד את נשות הקבוצה זו אמונה, כי תהליך הדדי של מפגש הוא חיוני מאוד לפיוס בין העמים. באירוע צפיתי במיצג צילומים מן האלבום המשפחתי של המשתתפות - "אֲנִי רוֹאֶה אוֹתְךָ, אֲנִי רוֹאֶה אוֹתִי".
האירוע כלל מעגלי שיחה "נָשִׁים מְדַבְּרוֹת שָׁלוֹם" - מעגלי שיחה ודיאלוג, בהן נשים סיפרו את סיפוריהן האישיים כדי להכיר נקודות מבט שונות ומגוונות עם האובדן, תהליכי פיוס ועשייה למען השלום.
הנשים, שרובן אינן עוסקות באומנות, שקדו במשך שנה על עבודת יצירה משותפת "חַלּוֹנוֹת וַחֲלוֹמוֹת". העבודה הוצגה באותו אירוע מתוך רצון כן לתת ביטוי לעולמן הפנימי של הנשים.
באותו מפגש התודעתי לשתי נשים פלשתיניות ממזרח ירושלים, מורות למדעים, שהציגו תמונות הקשורות לשירים. שיחה חמה התפתחה במיוחד בעקבות תמונת מונטאז' צבועה בצבעים רכים, שכבשה אותי. תמונה, בה שובצו מלים מהשיר "חופים" של נתן יונתן:
חוֹפִים הֵם גַּעְגּוּעִים לְנַחַל
רָאִיתִי פַּעַם חוֹף שֶׁנַּחַל עֲזָבוֹ
עִם לֵב שָבוּר שֶׁל חוֹל וְאֶבֶן
וְהָאָדָם ... .
קשה היה להתנתק מתמונה, שמתוכה צעק חוף מתגעגע לנחל שעזבו, נחל שעבר בתמונה תהליכי האנשה, נחלי אדם שעזבו חוף עם לב שבור של חול, של אבן ושל אדם. והדגש בתמונה - האדם .
מה שריתק אותי הוא הצירוף של ערביה נושאת צלב כדי להבליט את היותה נוצרייה. חברתה, לבושה וכיסוי הראש העידו על היותה מוסלמית. לפסיפס הזה הצטרפה הכתובית בעברית משיר מקסים של נתן יונתן, המהווה בסיס במיצג האמנותי שלהן .
במהלך השיחה התוודעתי לכך, שהן יודעות בעל פה כמעט את כל מלות השיר "חופים". הופתעתי מהיכרותן את כל מלות השיר "אל הצפור" של ח.נ. ביאליק, שעתיד להשתלב במיצג הבא שלהן. ומאחר שבתיקי היה ספר שירים ישן ומרופט של חיים נחמן ביאליק, החלטתי לתת להן במתנה.
והנה כעבור כשנתיים אני מתלווה לאשתי למחסום קלנדיה. מאות נשים ישראליות מצד אחד של המחסום ומאות נשים פלשתיניות מצידו השני מבקשות לשלב יחד ידיים ולבטא תמיכה בזכות העם הפלשתיני למדינה. בתווך חוצים מאות שוטרי משמר הגבול חמושים, שריוניות וגדרי תיל ומונעים מפגש שקט של תמיכה בזכותו של העם הפלשתיני למדינה.
לקבוצת הנשים הישראליות הצליחה להגיע קבוצת נשים מירושלים המזרחית. אני לא הכרתי את שתי הפלשתיניות שפגשתי לפני שנתיים. כמה סנטימטרים מול חומה משטרתית המשדרת אלימות, חמושה ברובים ושריוניות, ניגשות אלי שתי פלשתיניות המודות לי על ספר שירי ח. נ. ביאליק שנתתי להן במתנה לפני שנתיים.
זה היה מחזה סוריאליסטי מול עוינות משטרתית אלימה חמושה מכף רגל עד ראש מודות לי שתי הנשים על ספר השירים הישן של ח.נ.ביאליק שנתתי להן.
זה היה מחזה מנותק מהמציאות. סנטימטרים ספורים ממשטרה המשדרת אלימות ועוינות, מספרות לי שתי נשים פלשתיניות על שני מיצגים שהכינו, בו שולבו המלים משירו של ביאליק - "אֶל הַצִפּוֹר". המיצג הראשון הוא תמונת מונטאז על-רקע המלים -
"שָׁלוֹם רַב שׁוּבֵךְ צִפּוֹרָה נֶחְמֶדֶת
מֵאַרְצוֹת הַחוֹם אֶל חַלּוֹנִי
אֶל קוֹלֵךְ כִּי עָרֵב נַפְשִׁי כַּלָּתָה ..."
והמיצג השני הוא על-רקע המלים -
"הֲגַם שָׁם בָּאָרֶץ הַחַמָּה הַיָּפָה
תִּרְבֶּינָה הָרָעוֹת וְהַתְּלָאוֹת"?
באמת , האם רק נשים יכולות ליצור פיוס?

תאריך:  27/09/2011   |   עודכן:  27/09/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשים יוצרות פיוס
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
רק נשים, גולדה, ציפי, איציק
איש עצוב  |  27/09/11 10:05
 
- אתה לא עצוב
לאיש העצוב  |  28/09/11 10:15
 
- הוא מוצץ את התגובה ממוחו הקודח
לאיש שאינו עצוב  |  29/09/11 16:02
2
שנה טובה ומתוקה
לאיתן יקירי  |  27/09/11 10:06
3
בקלנדיה נשים שידרו רק שלום
קרן עמיאל  |  27/09/11 10:16
4
רק נשים יוצרות שלום ל"ת
עמליה אבן  |  27/09/11 10:29
5
בדוק מה יש לך שם למטה-קוקסי ל"ת
מתעב אווילים  |  28/09/11 09:46
6
שנה טובה ל"ת
שנה של שלום  |  28/09/11 18:08
7
גם במסחר בין תרבותי נדרש איזון
פועה  |  1/10/11 12:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
"המלצות טרכטנברג - אחיזת עיניים", "לא יותר מאוסף רעיונות", " המלצות חובבניות ושטחיות" ", "יהיו הפגנות סוערות ואלימות" ועוד כהנה וכהנה ביקורות על עבודת ועדת טרכטנברג    לכאלה התייחסויות ניתן לומר כי המתייחסים כך לעבודה מאומצת ומורכבת כל כך לא ראויים ליהנות מפירותיה
חניאל פרבר
ממאמר זה מוכח שהיום התשיעי קשור בקשר הדוק ליום העשירי. נוסף לכך גם מלשון הפסוק " מערב עד ערב תשבתו שבתכם". דרשו חכמינו שיש חיוב מהתורה להוסיף ביום הכיפורים מהחול על הקודש משמע שהמיוחד ביום הכיפורים חג הטוהר שהיום התשיעי בו מאוחד עם היום העשירי. גם במנהגים בעם ישראל עולים דקדוקים המבוססים על הפסוקים הנזכרים
יוסף בן משה
לשיטתו של נתניהו המדינה היא יהודית כי שטחה חופף את חבל יהודה. ראשית, יש לברך אותו על אימוץ העיקרון הטריטוריאלי ולא העיקרון הדתי של המושג "מדינה יהודית". אם כך, יתכן שהמינוח הנכון הוא "מדינה יהודאית" ושם המדינה היה צריך להיות "יהודה"
עו"ד יוסי דר
בעבר, בעקבות תלונות שונות שהוגשו נגד הרב יונה מצגר בתקופה שהיה רב של אחת השכונות בתל אביב, התקיים שימוע בעניינו בפני הרכב של שלושה רבנים בראשות הראשון לציון דאז, הרב אליהו בקשי דורון. מפרוטוקול הדיון בתלונה עולה כי קיים צילום בו נראה הרב מצגר רוקד עם הכלה ומסביב גברים ונשים
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
ועדת הערר אישרה לאחרונה למנהל מיסוי מקרקעין לתקן שומה בעסקת תמורות כ-7 שנים לאחר המכירה. בפסק דין קצרצר קבעה ועדת הערר כי שינוי התמורות הינו שינוי מהותי של עסקת המקרקעין המחייב דיווח על-פי דין, ועל כן היה מקום לתיקון השומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il