X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד שבעבר, בעקבות ההלכות במשפט המקובל, נפסק לא אחת שבית המשפט לא יורה על פיצוי בגין נזק לא ממוני גרידא, קובע סעיף 13 לחוק החוזים הוראה מפורשת בדבר פיצוי בגין נזק שכזה
▪  ▪  ▪
פגיעה בזכויות וירידת ערך הדירה [צילום: פלאש 90]

"סעיף 13 לחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה), תשל"א - 1970 הביא חידוש בדיני החוזים. בעוד שבעבר, בעקבות ההלכות במשפט המקובל, נפסק לא אחת שבית המשפט לא יורה על פיצוי בגין נזק לא ממוני גרידא, קובע סעיף 13 הוראה מפורשת בדבר פיצוי בגין נזק שכזה.
סעיף 13 הנ"ל קובע: גרמה הפרת חוזה נזק שאינו נזק ממון, רשאי בית המשפט לפסוק פיצויים בעד נזק זה בשיעור שנראה לו בנסיבות העניין".
לעתים הקבלן מתחייב כלפי הדיירים לבנות בית משותף בן 8 דירות, לדוגמה, ובפועל הוא מוכר 9 דירות, בין באמצעות חלוקה של אחת הדירות לשתי יחידות דיור, בין באמצעות קבלת היתר לדירה נוספת.
מבחינת הדיירים קוני הדירה אשר הובטח להם בחוזה בית משותף בן 8 דירות, נגרמה להם פגיעה בזכויותיהם וירידת ערך הדירה, שכן בגין הדירה הנוספת - הצפיפות גדלה, החנייה קשה יותר, וההסכם הופר בנושא הנדון.
מעניין ללמוד מהו דברו של בית המשפט במקרים מסוג זה: בת"א 15742/94 רשבסקי יון ולודמילה נגד אנגל חברה לקבלנות כללית בע"מ, בית משפט השלום בחיפה, פסק השופט ר' סוקול פיצוי כספי לדיירים בגלל שהחברה הקבלנית מכרה לתובעים דירה בבניין בן 11 דירות, ובפועל, בניגוד להסכם, בנתה 12 דירות באופן שהדירה הנוספת ממוקמת מעל דירת התובעים.
יצוין כי בתיק זה התובעים לא צרפו לכתב התביעה דוח שומה מטעמם הערוך על-ידי שמאי מקרקעין, כדי להוכיח את שיעור נזקם, אלא הסתפקו בטענה בדבר נזק לא ממוני שהינו אובדן הנאה כתוצאה מתוספת הדירה שמעל דירתם. התובעים לא הוכיחו את שיעור נזקם אלא העריכו ראש נזק זה, על דרך האומדנה, בסך 10% משווי הדירה, בהסתמכם על זכותו של בית המשפט להעריך שיעורו של נזק אשר הוכח קיומו. הנתבעת טענה כי מכיוון שהתובעים לא הוכיחו כלל את מידת נזקם, ראויה תביעתם להידחות.
בית המשפט פסק כדלקמן:
"11. סעיף 13 לחוק החוזים (תרופות בשל הפרת חוזה), תשל"א - 1970 הביא חידוש בדיני החוזים. בעוד שבעבר, בעקבות ההלכות במשפט המקובל, נפסק לא אחת שבית המשפט לא יורה על פיצוי בגין נזק לא ממוני גרידא, קובע סעיף 13 הוראה מפורשת בדבר פיצוי בגין נזק שכזה.
סעיף 13 הנ"ל קובע: גרמה הפרת חוזה נזק שאינו נזק ממון, רשאי בית המשפט לפסוק פיצויים בעד נזק זה בשיעור שנראה לו בנסיבות העניין".
ובהמשך לפסק הדין:
"לאחר ששקלתי את כלל נסיבות המקרה נראה לי שבדרך של אמדנה מן הראוי לחייב את הנתבעת לשלם לתובעים פיצוי בסך של 17,500 ש"ח, סכום זה יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד לתשלום בפועל, ולכן הנני מחייבה לשלם את הסך הנ"ל".
ראה גם ת.א. 15939/93 - שלום צבי נגד גני חדרה (1989) בע"מ, בית משפט השלום חיפה, שופט: ר' סוקול, בו נפסק פיצוי בגין ירידת ערך הדירה בבית משותף בגלל הוספת דירה מעל הרשום בהסכם המכר. בהסכם נקבע כי יהיו בבית המשותף 16 דירות ואילו בפועל נבנו 17 דירות.

תאריך:  23/10/2011   |   עודכן:  23/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בתים משותפים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מספר הדירות בבניין משפיע על ערך הדירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
לא הרומאים, הביזנטים, היוונים או הפרסים הם שהיגלו את היהודים או גרמו להם להיעלם, אלא הערבים, כשכבשו את הארץ
יהודה וגמן
כמה מהשאלות הקשות שראוי לשאול דווקא כאשר גלעד כבר שב לביתו
עמוס דאי
מועמר קדאפי, שכל נאום וראיון שלו הפכו לקרקס תקשורתי, יחסר במדיה ללא ספק    בהמשך להוצאתו להורג, שולח אני את תנחומיי בעיקר לאחמד טיבי, שהמלך שהוא העריץ כל-כך כבר אינו בין החיים
אריה אבנרי
את אורי הכרתי לראשונה במחצית השנייה של שנות השבעים כאשר כיהן כיו"ר מועצת פועלי רמת גן. אורי קנה אז את ליבי במאבקים שניהל בשם עובדי המפעלים הגדולים ברמת גן נגד אילי הון. הוא לא התפתה לקבל שלמונים כמקובל בעיריות. בהמשך הפסיד את הבחירות לראשות העיר לצבי בר, שכתב אישום חמור הוגש נגדו לאחרונה. בר מבין שהעידן שלו בראשות עיריית ר"ג עומד להסתיים. אורי עמית כבר לא יזכה לראות זאת
רועי אורן
בעוד ישראל עסוקה בחגיגות שובו של שליט התכנס העולם למחות נגד מצבו הכלכלי הקשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il