X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לדרוש דירות מוזלות בשינקין שבתל אביב ובשביל זה לערוך הפגנות ולהפוך סדרי בראשית - זה חסר טעם. אם ייבנו ישובים חדשים ואיכותיים בנגב - הוא יהפוך למרכז
▪  ▪  ▪
לעשות מעשה וליישב את הנגב [פלאש 90]

היום (א', 30.10.11) תדון הממשלה בנושא הקמת ישובים חדשים באזור מזרח הנגב. הארגונים הירוקים קמו בזעקה שהקמת ישובים חדשים תחליש את הקיימים. ולא היא. אין דין ערים עם בנייני קומות כדין ישובים עם בתים צמודי קרקע. אלה החדשים מיועדים להביא לנגב אנשים המחפשים איכות חיים, אוויר צח וטהור, וכן - המטרה הראשונה היא למלא את שטחי הנגב, שכרגע מכוסים בהתיישבות (רובה בלתי חוקית) של בדואים, גם בישובים יהודיים, לפני שיהיה מאוחר מדי, וכל חבל הארץ הנפלא בו התיישב אברהם אבינו כשהגיע לכנען - ושם עשה חיל, יהפוך לחבל ארץ זר בתוכנו. פשוט יאבד לנו למעשה.
הוויכוח המתנהל בנושא זה מזכיר את הוויכוח המצמרר שהתנהל לפני מאה שנים בקרב שני פלגי הציונות. הפלג של אחדות העבודה ופועלי ציון טען בפני הבריטים, שאין להקצות אשרות (סרטיפיקטים) בכמויות שהתכוונו להן (30,000 בשנה) אלא רק ל-2,000 יהודים. הבריטים עשו כך,ויתרה מכך - בהמשך אסרו בכלל על עלייה לארץ של יהודים. וכך, בכל השנים בהן אפשר היה עדיין להציל את יהדות אירופה מהכליה הממשמשת ובאה - לא נעשה דבר. חרף דעתם של הרוויזיוניסטים שדגלו במתן אשרות בלתי מוגבל וכל שכן - ללא אפליה כפי שכיוונו לכך אנשי אחדות העבודה-פועלי ציון. אלה רצו רק בפועלים, ולא חס וחלילה במשכילים או באנשי כלכלה.
ראשי הישובים הקיימים בנגב, כמו ערד ודימונה, אינם זכאים לשתק את ההתיישבות היהודית בארץ ישראל. זה לא "השטחים". אין כאן שום לחץ בינלאומי המוזן ממקורות אנטישמיים או אוהדי שונאינו. ככל שייבנו יותר ישובים ובתפזורת, בחבל הארץ הגדול ביותר שלנו - כן ייטב לנו בהמשך. כך עשו גם החלוצים לפני מאה שנה, שהתיישבו בפריפריות, והודות להם יש לנו את "אצבע הגליל", הגליל, הערבה וכל היתר. אם דאגת ראשי הערים הללו היא לתושביהם - הרי ככל שיוקמו יותר ישובים כך תפרח הכלכלה, יפרח החינוך, יוקמו מוסדות חינוך, מפעלים, ושטח ישראל יגדל באופן מעשי.
כל זמן שרוב הגליל והנגב מאוכלסים בערבים - זה ממש בניגוד לעצם קיומנו כאן. כל מנהיגי הציונות הבינו כבר במאה התשע-עשרה שאין עם ללא מדינה ואין מדינה ללא עם. זכותנו על הארץ כתובה בספר בראשית, שם מתוארת בחירתו של האל באברהם ובבניו כעם הנבחר בארץ הנבחרת. ואברהם הרי נחשב לנביאם של המוסלמים, והתורה שלנו מקובלת על כל שלוש הדתות. אז אין לנו בעיה כלשהי בנושא. אבל - צריך לעשות מעשה.
לדרוש דירות מוזלות בשינקין ובשביל זה לערוך הפגנות ולהפוך סדרי בראשית - זה חסר טעם. אם ייבנו ישובים חדשים ואיכותיים בנגב - הוא יהפוך למרכז. ובאר שבע היא הדוגמה הטובה לכך מאז המחקר שנעשה עליה בשנות השמונים, ושמסקנתו הייתה שהתפתחותה מעוכבת בגלל ישובים בסיסתה - הפכה לעיר מרכזית עם אוניברסיטה, בית חולים, תיאטרון אולי הטוב בארץ, שצורף אליו גם בית ספר לתיאטרון, תזמורות ומה לא. כך ששום ישוב כפרי קטן לא נוגס בבאר שבע, והיא משגשגת ונוסקת בזכות ראש העיר שלה ופרנסיה.
ובקשר לטענה ש"אלה השטחים הפתוחים היחידים שנותרו לנו" - אז אם הכוונה שיש להשאיר את הארץ לא בנויה ולא מפותחת רק בעבור הנוף - אולי נחזור חזרה כל אחד לארץ אבות הוריו, ונחזיר לנוף את המדבר, החול והגמלים? אז במטותא, תתעשתו, והפסיקו לשחק אותה ירוקים. לפני שהכל ייבול.

תאריך:  30/10/2011   |   עודכן:  30/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הקרב על השטחים הפתוחים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
דיור סביר זה לא יישוב הנגב
אחד העם  |  30/10/11 20:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
שאלת השאלות הניצבת כיום בפני הנהגתה הביטחונית של ישראל היא האם באמת אירן קרובה במידה מיידית ליכולת לייצר נשק גרעיני שיאיים על ישראל. תשובה חד-משמעית לשאלה השמיע ראש המוסד היוצא מאיר דגן שהסביר כי אירן לא תשיג פצצה גרעינית עד 2015. אם זה המצב האמיתי, מה יש להנהגת ישראל למהר ולתקוף את אירן? נראה כי מטרתו של "הרעש התקשורתי האטומי" נועד ללבות את האש נגד נתניהו וברק, מטעמים שאינם נוגעים לאיום הגרעיני
שולמית קיסרי
האם הישראלים שונאים את הישראלים העניים ואוהבים רק עשירים ובעלי משרות בכנסת ובממשלה? יש מקום לסברה שבדיוק כך
נרי אבנרי
הוא לא יכול להתאפק. "אבו-מאזן הוא מכשול לשלום", אמר ליברמן ופרס מיהר לתקנו: "אבו-מאזן וסלאם פיאד מנהיגים רציניים הרוצים בשלום". כדי לרענן את זיכרונו הלכתי לארכיון ושלפתי כמה קטעים המוכיחים שדעתו של ליברמן אינה חדשה - הקדים אותו... שמעון פרס. שופופו...
יובל לובנשטיין
רמת החוב הכוללת של תשובה מגיעה ל-30 מיליארד שקלים או במילים אחרות - כ-3,500 שקל לכל תושב במדינת ישראל - כן, אלף דולר לכל גולגולת!
גיל נתן
יש מי שצוחק פה על כולנו    גונבים אותנו ומקימים מדינה בתוך מדינה    זה ייגמר כשנבין שאין כסף לנהל שתי מדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il